خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مریم گلی سرخ : یک گیاه TCM و باعث تقویت سلامت قلب

مریم گلی سرخ : یک گیاه TCM و باعث تقویت سلامت قلب

در طب سنتی چینی ، مریم گلی هزاران سال است که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی تقویت کننده قلب از آن استفاده می شود. محققان ، مریم گلی را به عنوان "چراغ قرمز" بالقوه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی توصیف کرده اند.


مریم گلی معروف است که گردش خون را تقویت می کند و از سلامت قلب و عروق حمایت می کند. همچنین به دلیل ویژگیهای محافظت کننده عصبی آن بسیار ارزشمند است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


Danshen ، که گاهی اوقات مریم گلی قرمز ، نام علمی Salvia miltiorrhiza نام دارد ، قرنهاست که برای کمک به درمان طیف گسترده ای از نگرانی های پزشکی ، از کلسترول بالا تا دیابت نوع 2 استفاده می شود. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مزایای آن فقط مبتنی بر داستان های همسران قدیمی نیست.


دانشن یک گیاه قدرتمند با خواص زیادی است که می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد. این آزمایشات در حال انجام است و حتی ممکن است اولین درمان سنتی چینی برای تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) باشد.


تاکنون ، مطالعاتی که انجام شده است ، شواهد و مدارک کافی برای اثبات نتیجه گیری را ارائه نمی دهد. محققان معتقدند كه این گیاه وعده در مناطق زیر را نشان می دهد.


قلب

طبق مطالعه‌ای که در ژورنال منتشر شده است طب مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منبع قابل اعتماد بیشترین کاربردهای سنتی danshen برای مشکلات مربوط به قلب است ، مانند:

آنژین

میوکاردیت

حمله قلبی

مطالعات انجام شده تاکنون بی نتیجه بوده است ، اما نتایج آینده امیدوار کننده به نظر می رسد. اگر پزشک توصیه کرده است که از این گیاه استفاده کنید ، ممکن است متوجه شوید که به کاهش درد سینه کمک می کند. اما شما نباید فقط به آن اعتماد کنید. قبل از اینکه آن را در رژیم خود وارد کنید ، مطمئن شوید که تمام جوانب نیازهای پزشکی خود را در نظر گرفته اید.


دیابت

مطالعات متعددی نشان می دهد danshen می تواند به شما در مقابل برخی از نگرانی های ثانویه مرتبط با دیابت ، مانند رتینوپاتی دیابتی یا بیماری چشم کمک کند. مطالعه دیگری که در مجله پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد ، نشان داد که استفاده از قرص های danshen-dripping به بهبود عملکرد بینایی در افراد مبتلا به رتینوپاتی دیابتی کمک می کند.


کبد

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

براساس مطالعه ای که در مجله Liver International انجام شده است ، نشان می دهد که مریم گلی ، در تولید قرص ، در ترمیم کبد در موشها مؤثر است . ممکن است روزی همین کار را برای افرادی که آسیب شدید کبدی دارند نیز انجام دهد.


اگر از سیروز یا سایر مشکلات جدی کبدی رنج می برید ، از پزشک خود بپرسید که آیا این گیاه ممکن است به شما کمک کند.


از کجا می توانم مریم گلی پیدا کنم؟

danshen را می توانید به شکل های زیر پیدا کنید:

کپسول

تنتور

چای

آن را با مریم گلی که در کشوی ادویه خود دارید اشتباه نکنید. مریم گلی قرمز با مریم گلی که احتمالاً برای پخت و پز از آن استفاده می کنید بسیار متفاوت است.


مریم گلی چیست؟

Salvia miltiorrhiza Bunge ، همچنین به عنوان مریم گلی قرمز یا Danshen (یا دن شن) شناخته می شود ، مانند مریم گلی معمولی یک گیاه چند ساله در خانواده نعنا است . این گیاه بومی چین و ژاپن است و از ریشه های خشک قرمز گیاه برای پزشکی استفاده می شود.


در طب سنتی چینی ، دانش آن به عنوان "گیاهان فوق العاده درجه" شناخته می شود زیرا فاقد سمیت قابل توجه است و بیش از 2000 سال است که برای معالجه انواع بیماری ها استفاده می شود.


در کتابهای درسی طب سنتی چینی ، دانشن به عنوان داروی معمول برای تقویت گردش خون توصیف شده است. همچنین برای معالجه بیماری های قلبی از جمله شرایطی مانند آترواسکلروز ، ترومبوز و فشار خون بالا استفاده شده است.


به طور سنتی ، از مریم گلی قرمز برای کاهش استرس و کاهش اضطراب استفاده شده است که به نوبه خود تأثیر مطلوبی بر آنژین صدری دارد ، که از اضطراب و استرس تشدید می شود.

امروزه ، مریم گلی قرمز بیشتر به عنوان داروی گیاهی برای بیماری های مرتبط با قلب و عروق خونی ، به روشی مشابه زالزالک (Crataegus monogyna) استفاده می شود.


اغلب با باز کردن شریان ها و بهبود جریان خون به عنوان درمانی برای فشار خون بالا استفاده می شود . در حالی که گیاه به طور مستقیم فشار خون را کاهش نمی دهد ، رگ های خونی را شل می کند و سیستم گردش خون کل بدن را بهبود می بخشد ، که می تواند به طور غیر مستقیم فشار خون بالا را تضعیف کند.

بعلاوه ، این گیاه ممکن است در معالجه پوکی استخوان مفید باشد . مطالعات نشان می دهد که یکی از ترکیبات گیاهان دارویی می تواند آنزیمی موسوم به Cathepsin K (CatK) را به صورت انتخابی مسدود کند ، که هنگام شکسته شدن کلاژن در استخوان های افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند ، نقش بزرگی ایفا می کند.


همچنین از این گیاه برای اختلالات قاعدگی ، دیابت ، بیماری مزمن کبدی و بی خوابی ناشی از ضربان قلب سریع و سینه محکم استفاده می شود.


این گیاه به عنوان ضد باکتری و ضد التهاب در نظر گرفته شده است و از آن به عنوان درمانی برای شرایط پوستی مانند آکنه ، پسوریازیس و اگزما استفاده می شود. همچنین برای تسکین التهاب ، کاهش کبودی و تسریع در بهبود زخم نیز استفاده می شود.

برخی تحقیقات اولیه نشان داده اند که این گیاه در کاهش کلسترول "بد" (LDL) و افزایش تولید کلسترول "خوب" (HDL) مفید است.


مریم گلی قرمز باکتری هایی مانند استافیلوکوکوس (استافیلوکوکوس اورئوس) و سل (مایکوباکتریوم توبرکلوزیس) را مهار می کند.


مقدار و نحوه مصرف

به عنوان یک چای (تزریق) : 1/2 یا 1 قاشق چایخوری گیاه خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید ، به مدت 15 دقیقه تفت دهید و سپس صاف کنید. به دلایل درمانی 1 فنجان ، سه بار در روز اغلب توصیه می شود. همچنین در صورت لزوم می توان از چای به عنوان غرغره و دهانشویه استفاده کرد.


به عنوان تنتور : 30-60 قطره ، در آب یا آب سه بار در روز.

به عنوان عصاره مایع : 15-30 قطره ، در آب یا آب سه بار در روز.


برای کلیه داروهای تجاری حاوی گیاه ، دستورالعمل سازنده باید رعایت شود.


اثرات جانبی و فعل و انفعالات احتمالی مریم گلی (Dan Shen)

برای کسانی که از هرگونه بیماری جدی قلبی عروقی رنج می برند ، مریم گلی فقط باید با راهنمایی یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و درمانی انجام شود.


تنتورهای ساخته شده از گیاه می توانند باعث ناراحتی معده و واکنشهای جزئی پوستی شوند. از گیاه نباید در دوران بارداری استفاده شود.

نشان داده شده است که مریم گلی باعث تقویت اثرات داروی ضد انعقادی وارفارین (کوادامین) ، آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) می شود که منجر به افزایش ضد انعقاد و عوارض خونریزی داخلی می شود. بنابراین ، همراه با این داروها از گیاه نباید استفاده شود.


فواید سلامتی

1. سلامت قلب


خلاصه ای از ادبیات منتشر شده در طرح دارویی فعلی ، 39 کارآزمایی بالینی را که شامل استفاده از مریم گلی قرمز به تنهایی یا سایر گیاهان دارویی برای معالجه بیماران قلبی عروقی است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد .


محققان دریافتند که بیش از 200 ترکیب جداگانه از دانسن جدا شده و فعالیتهای مختلف دارویی را برای معالجه بیماری های قلبی ، چه در مدلهای حیوانی و چه از نظر سلولی به نمایش گذاشته اند.


مطالعات نشان می دهد که این بیماری می تواند گردش خون و جریان خون کرونر را کاهش دهد ، خطر حمله قلبی را کاهش داده و علائم سکته و آنژین را بهبود بخشد. با این وجود تحقیقات بیشتری برای درک نقش مریم گلی در انسان لازم است ، زیرا بیشتر مطالعات شامل حیوانات یا مدل های سلولی است.


2. به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند


تحقیقات منتشر شده در ژورنال مواد غذایی دارویی نشان داد كه دانشن یك كاربرد كننده رادیكال آزاد است و فعالیت دفاعی سلولی را در محافظت در برابر پراكسینیتریت ، رادیال رایگان كه در ایجاد بیماری دخیل است ، ترویج می كند.


3. ممکن است پوکی استخوان را بهبود بخشد


آزمایشات بالینی مربوط به مریم گلی نشان می دهد که پوکی استخوان را با موفقیت هدف قرار داده است. اعتقاد بر این است که این گیاه ترکیبات قدرتمندی را برای هدف قرار دادن مسیرهای خاص در جذب استخوان و تشکیل استخوان فراهم می کند.


4- دارای اثرات محافظت کننده عصبی است


تحقیقات منتشر شده در Cell Medicine نشان می دهد که درمان حاد با عصاره های گیاهی حاوی مریم گلی قرمز و کاکائو دارای اثرات محافظت نورونی در مدلهای سکته مغزی است.


هنگامی که حیوانات سکته مغزی عصاره مریم گلی و کاکائو دریافت کردند ، کاهش قابل توجهی در مرگ سلولهای ایسکمیک و عملکرد بهتر در کارهای معمول حرکتی و عصبی نشان دادند.


5- ممکن است رتینوپاتی دیابتی را بهبود بخشد


تحقیقات منتشر شده در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد نتیجه گرفتند که یک قرص قطره Danshen ممکن است برای معالجه یا به تأخیر انداختن رتینوپاتی دیابتی ایمن و مؤثر باشد - و ممکن است باعث بهبود بینایی یا تأخیر در کاهش بینایی در بیماران دیابتی شود.


رتینوپاتی دیابتی نوعی بیماری چشمی است که مبتلایان به دیابت را تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی رخ می دهد که قند خون بالا باعث آسیب عروق خونی شبکیه شود.

مریم گلی همچنین به دلیل توانایی خود در تبلیغات زیر مورد توجه قرار گرفته است:


التهاب را کاهش می دهد

هضم

کلسترول را کاهش دهید

عملکرد و غلظت مغز را بهبود می بخشد

افسردگی را تسکین دهید

علائم آسم و برونشیت را بهبود می بخشد


گیاه دارویی سالهاست که برای این نوع اهداف مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، شواهد کافی برای پشتیبان گیری از این ادعاها موجود نیست.


مکمل ها و مقدار مصرف

دانشن به اشکال مختلفی از جمله عصاره ، کپسول ، قرص و چای موجود است. ریشه های گیاه طعم تلخی دارد ، که در صورت مصرف عصاره یا چای مریم گلی قرمز ممکن است متوجه شوید.


برای تهیه چای مریم گلی خود نیز می توانید ریشه های خشک خریداری کنید. برای تهیه چای Danshen ، یک قاشق غذاخوری ریشه را در آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه آن را تفت دهد.


هیچ دوز توصیه شده استاندارد برای مریم گلی وجود ندارد. محصولی را انتخاب کنید که همراه با توصیه های دوز روی برچسب باشد.


قدرت هر محصول تولیدی متفاوت است ، بنابراین دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.


خطرات و عوارض جانبی

مریم گلی سرخ وقتی به مقدار طبیعی از دهان گرفته می شود "احتمالاً بی خطر" محسوب می شود. افرادی که واکنش منفی به دانشن دارند ممکن است دچار خارش ، ناراحتی معده و خواب آلودگی شوند.

توصیه می شود بیش از یک دوره سه هفته ای بدون استراحت یک هفته از آن استفاده نکنید.

زنانی که باردار هستند و یا شیر می دهند نباید از مریم گلی استفاده کنند ، زیرا شواهد کافی برای تأمین امنیت آن وجود ندارد.

دانشن برای هر کسی که دارای شرایط یا شرایط زیر باشد توصیه نمی شود:

اختلالات خونریزی

فشار خون پایین

جراحی آینده

اگر داروهای دارویی مصرف می کنید یا وضعیت سلامتی دارید ، قبل از استفاده از مریم گلی قرمز به طور درمانی با پزشک خود صحبت کنید. این گیاه می تواند با داروهای قلب و رقیق کننده خون تداخل داشته باشد.


نتیجه

Salvia miltiorrhiza Bunge که به آن مریم گلی قرمز یا Danshen (Dan Shen) نیز گفته می شود ، یک گیاه چند ساله در خانواده نعناع است. هزاران سال است که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد.

دن شن به دلیل توانایی آن در ارتقاء گردش خون و حمایت از سلامت قلب و عروق دارای ارزش است.

به صورت چای ، کپسول ، قرص و عصاره موجود است. دوز توصیه نمی شود ، بنابراین با پزشک مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید که چه دوز ممکن است برای شما نیاز باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده