خرید از سراسر دنیا


» گیاه دارویی کاسنی |فوائد ، خواص ، قهوه و عرق گیاهی

گیاه دارویی کاسنی |فوائد ، خواص ، قهوه و عرق گیاهی

از داروهای گیاهی موثر بروی بدن است که در انواع مختلف در طبیعت وجود داشته و همه اجزای آن خواصی بسیار مفید برای بدن دارد، کاسنی یک گیاه چند ساله می باشد که از خانواده گل ‌ستاره‌ای‌ها مشتق شده است. این گیاه بومی کشور های مرکزی آسیا می باشد اما امروزه ثابت شده است که کاسنی برای اولین بار در آفریقا رشد کرده است.در حال حاضر از خواص کاسنی به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شود و از همین رو کشور های زیادی در سرتاسر دنیا این گیاه را پرورش می دهند.

خواص کاسنی

کاهش استرس

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

خواص ضد التهابی

محافظت از کبد

جلوگیری از دیابت

مدیریت استئوآرتریت

کمک به سلامت روده

کاسنی تقویت کننده کبد و آب آن بهترین داروی دفع کننده یرقان انسدادی و صفرا را می کاهد و انسدادهای کبدی را باز می کند از خواص و فواید کاسنی حرارت بدن را می کاهد و تشنگی را برطرف می کند جوشانده ریشه کاسنی آسیب های شکمی ناشی از بیماریهای کبدی را رفع و در درمان سنگهای صفراوی نیز موثر است .


تخم کاسنی اشتها را افزایش می دهد . کاسنی مجاری ادرار را تمیز می کند . کاسنی بر خون انسان نیز تاثیرات زیادی می گذارد . مثلا کاسنی مزاج خون را تسکین می دهد ، خون را تصفیه می کند و کاهنده خون است . کاسنی برای دستگاه گوارش نیز فواید زیادی دارد .

عرق کاسنی طبیعتی سرد که از فواید عرق کاسنی در از بین بردن حرارت و التهاب بدن، احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره و خصوصاً تنبلی کبد است

کاسنی تقویت کننده معده است و التهاب را می کاهد . همچنین غرغره اب کاسنی و آب خیار چنبر موجب برطرف شدن ورم حلق می گردد . برای درمان سنگ کلیه از کاسنی استفاده می شود .برای دفع سموم و نارسایی کلیه تخم کاسنی را با صندل و رازیانه بپزید و میل کنید .


جهت عقرب گزیدگی و زنبور گزیدگی ضمادی از کاسنی میسازند و ان را در محل مورد نظر میگذارند . برای تهیه این ضماد کاسنی را با آرد جو ترکیب کنید . کاسنی تپش قلب را تنظیم کرده و قلب را تقویت می کند . همچنین رگها و عروق قلب را باز می کند .


فواید عرق کاسنی برای کبد

کاسنی با تاثیراتش روی کبد، زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.


کبد عضو سم زدای بدن بوده و بیش از 500 کارکرد حیاتی دارد که تفکیک مواد مغذی از مواد زاید، سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی، انهدام میکروب ها، تنظیم هورمون‌ها، سوخت و ساز چربی‌ها، پروتئین‌ها و قندها، دفع اوره از جمله وظایف کبد است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

هر چیزی که می‌خوریم، می‌آشامیم، تنفس می‌کنیم یا با پوستمان تماس دارد سرانجام به کبدمان می‌رسد، بنابراین اگر این عضو دچار اختلال شود، همه بدن را درگیر کرده و عوارض آن به سرعت انتشار پیدا می‌کند و علائمی چون زردی پوست، خستگی مفرط، التهاب بدن، عطش، چربی خون بالا از جمله علائم بروز مشکل در کبد محسوب می‌شود.


از دیگر فواید عرق کاسنی این است که ملین و ادرارآور خوبی بوده و با خروج سموم از بدن التهاب بدن، تب‌های صفراوی، یرقان و زردی ناشی از گرمی را رفع، کیسه صفرا، کلیه و مثانه را از سنگ پاک، التهاب معده را برطرف، اسید کلریدریک معده را تحریک و اشتها را زیاد می‌کند. گرچه این عرق تلخ تر باشد فواید عرق کاسنی بیشتر است و در التیام امراض کبدی موثرتر است.


مضرات عرق کاسنی

علاوه بر فواید عرق کاسنی، این ماده مضراتی نیز دارد. مصرف بلندمدت فرآورده‌های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده‌های کاسنی موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود و با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می‌شود، مصرف عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت می‌کند.

کاسنی گیاهی ساقه‌دار است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از جمله این فواید رفع مشکلات گوارشی، پیشگیری از سوزش معده، کاهش درد‌های مفصلی، دفع سموم کبد و کیسه‌صفرا، جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی، افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن و تقلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌باشد.


عرق کاسنی

عرق کاسنی برای مبتلایان به نقرس و هپاتیت مفید است. ایمنی در برابر بیماری‌های عفونی از دیگر خواص عرق کاسنی است.

از فواید عرق کاسنی، برای پوست میتوان گفت که عرق کاسنی با تقویت کبد، رنگ پوست را روشن، بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را التیام، رسوبات ادراری و جوش‌های ناشی از گرمی غذاها را رفع می کند.

عرق کاسنی بهترین دارو است. که این یکی از خواص مصرف عرق کاسنی، در درمان فشار خون، تقویت معده، کبد، کلیه، درمان ضعف اعصاب و همچنین رفع عطش بسیار مناسب است.


از آب کاسنی برای درمان ورمهای چشم و تقویت بینایی استفاده می شود .جوشانده یا خشک آن را برای درمان خارش و کهیر استفاده کنید . ترکیب پوست کاسنی و سفیداب و سرکه برای سوختگی در مقابل آتش مفید است . تخم کاسنی جهت جلوگیری از سفید شدن مو مفید است . کاسنی ویتامین ث دارد و زخمها را التیام می بخشد و پوست را ترمیم می کند . کاسنی بر هورمونهای زنانگی تاثیر می گذارد و موجب پسر شدن فرزند می شود .


گیاه مسکن طبیعی در برابر تشکیل سنگ‌های کلیوی محافظی قوی محسوب می‌شود و مزایای بسیاری برای کاهش وزن دارد. مهم‌تر از همه، این گیاه کوچک مکملی نیرومند در برنامه‌های غذایی محسوب می‌شود.


کاسنی در شرایط آب و هوایی متفاوت به خوبی رشد می‌کند و عموما در کنار جاده‌های اروپا، یعنی مکان‌هایی که برای اولین بار کشف شد دیده می‌شود، اما اکنون جزء گیاهان بومی آمریکا نیز به حساب می‌آید و به وفور در آنجا یافت می‌شود.


برگ‌ها، شکوفه‌ها و ریشه کاسنی هر یک به نوبه خود خواص سودمند ویژه‌ای دارند و در بسیاری از فرهنگ‌ها برگ‌های آن به روشی مشابه با برگ‌های اسفناج به مصرف می‌رسد. ریشه آن اغلب به صورت پودر درآمده و جایگزین قهوه می‌شود، که بدین ترتیب اکثر فواید آن حفظ می‌گردد. کاسنی هزاران سال به عنوان مسکنی گیاهی در درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و امروزه ارزش آن به اثبات رسیده است.


در باب ارزش تغذیه‌ای آن می‌توان گفت: کاسنی منبعی فوق‌العاده از ویتامین و مواد معدنیست از جمله روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن اسید فولیک بعلاوه ویتامین A،۶ B، C، E و K. این فواید بعلاوه فوایدی که در زیر ذکر خواهد شد مهم‌ترین عواملی هستند که کاسنی را ماده‌ای ارزشمند برای سلامت بدل می‌کنند.


فواید گوارشی

یکی از دلایل گنجاندن کاسنی در رژیم غذایی تاثیر آن در بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌باشد. کاسنی حاوی اینولین است که پروبیوتیکی قویست.

پروبیوتیک‌ها طبقه خاصی از باکتری‌ها هستند که بر خلاف دیگر باکتری‌ها که موجب بیماری میزبان می‌شوند، در واقع برای میزبان مفیدند. اینولین به مقابله با برخی باکتری‌های مربوط به روده و گوارش می‌پردازد از جمله بیماری رفلاکس اسیدی، سوء هاضمه و سوزش معده، زیرا کاسنی، فعالانه میزان اسیدی بودن بدن را تقلیل می‌دهد.

اینولین فقط برای سیستم گوارشی سودمند نیست، شواهدی دال بر کاهش میزان کلسترول مضر (LDL) بدن نیز وجود دارد. این ماده شیمیایی مضر در خون که به LDL معروف است یکی از دلایل عمده تصلب شریان و فشار خون بالاست، زیرا هنگامی که به سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها می‌رسد به نوعی مانع از گردش خون می‌شود.


همچنین می‌تواند زمینه‌سازِ حمله‌های قلبی و مغزی گردد. نکته بسیار جالب اینکه، فعالیت معبر شیمیایی ویژه اینولین برای کاهش ماده شیمیایی موسوم به کلسترول مضر نادر است، مگر آنکه فرد کربوهیدرات فراوانی مصرف کند بنابراین در این مورد تاثیر آن چندان هم سودمند نیست. با این وجود تحقیقات بیشتری در دست انجام است تا مشخص شود که چطور کاسنی می‌تواند در بهبود بیماری قلبی موثر باشد.


 کاسنی مملو از فنول‌هاست که در بررسی‌های گسترده‌ای اثبات شده که از جمله عواملیست که مانع از لخته شدن خون و بی‌نظمی ضربان قلب می‌شود. فنول‌ها خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و مطالعات حاکی از آن است که مصرف قهوه با عصاره کاسنی به طور قابل توجهی، بیش از قهوه‌های متداول توازن سلول‌های خون و پلاسمای خون را در بدن بهبود بخشیده و احتمال بروز بیماری قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.


پیشگیری از سرطان

 هنوز تحقیقات در زمینه اثرات کاسنی برای اثبات مکانیسم دقیق پیشگیری از سرطان انجام می‌پذیرد، اما مطالعات در زمینه انواع سرطان نشان می‌دهد که عصاره کاسنی موجب کاهش رشد تومور‌های سرطانی می‌گردد.

شهد موجود در کاسنی از کیفیتی برخوردار است که اجازه رشد به تومور‌ها نمی‌دهد و از خواص آنتی‌اکسیدانی برخوردار است. پلی‌فنول‌ها و phytochemicals کاسنی، تاثیرات مثبتی بر پیشگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان سینه و سرطان‌های مرتبط با روده نشان داده‌اند.


کاهش درد‌های مفاصل

 به طور سنتی برای درمان آرتروز به کار گرفته می‌شد، و مطالعات نشان دادند که کاسنی به طور قابل توجهی دارای خواص ضدالتهابی می‌باشد که به همین دلیل موجب کاهش درد‌های مفصلی – استخوانی می‌شود.

70./. از بیمارانی که از درد‌های مفصلی-استخوانی رنج می‌بردند و با کاسنی تحت درمان قرار گرفتند و به طور قابل ملاحظه‌ای دردهایشان بهبود یافت. همچنین کاسنی را عموما برای کاهش درد‌هایی که عامل التهابی دارد، درد‌های ماهیچه‌ای و درد مفاصل می‌توان مصرف نمود.


فواید لاغری

منبعی مفید برای فروکتوز است و اینولین به خودی خود شکلی از فیبر طبیعیست که اگر در برنامه غذایی گنجانده شوند به کنترل و کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند. هر دوی این اهداف به تنظیم گرلین که نخستین اسید آمینه‌ای است که با احساس گرسنگی و رفتار‌های غذاجویانه مرتبط است، کمک می‌کند.


مصرف کاسنی موجب کاهش ترشح هورمون گرلین و منجر به کنترل پرخوری و ایجاد احساس سیری یا پری شکم می‌شود، که این امر در راستای تلاش برای کاهش وزن است!


رفع یبوست

اینولین نقشِ فیبر طبیعی -که از برترین مزایای کاسنیست- را برای کاسنی‌خور‌ها ایفا می‌کند!

فیبر موجب تحرکات روده می‌گردد، حرکات حلقوی آن را افزایش داده و ترشحات اسید معده را بالا می‌برد. اساسا بدین معناست که عمل هضم به طور کلی بهتر صورت می‌پذیرد و یبوست تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

قهوه کاسنی: یک جایگزین سالم برای قهوه؟

با وجود حدود بیش از دو قرن ، قهوه کاسنی در سالهای اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است.

این نوشیدنی داغ به جای دانه های قهوه از ریشه کاسنی بو داده تهیه می شود.

این بیماری در بین افرادی که سعی در کاهش مصرف کافئین دارند ، بسیار مشهور است و ممکن است به چندین مزایای سلامتی از جمله کاهش التهاب ، کاهش قند خون و بهبود سلامت گوارش مرتبط باشد.با این حال ، قهوه کاسنی همچنین ممکن است عوارض جانبی جانبی ایجاد کند.


قهوه کاسنی چیست؟

قهوه کاسنی نوعی نوشیدنی است که با استفاده از ریشه های گیاه کاسنی تهیه می شود ، که بو داده شده ، زمین شده و در یک نوشیدنی قهوه مانند ریخته می شود.

کاسنی گیاهی گلدار در خانواده قاصدک است که با ساقه ای محکم ، مودار ، گل های بنفش روشن و برگ هایی که معمولاً در سالادها مورد استفاده قرار می گیرند مشخص می شود.

کاسنی قهوه طعم مشابه قهوه دارای عطر و طعم است که اغلب به عنوان کمی چوبی و دیوانه توصیف کرد،

این یا به تنهایی استفاده می شود یا با قهوه مخلوط می شود تا طعم آن تکمیل شود.

اگرچه تاریخچه قهوه کاسنی کاملاً مشخص نیست ، اما اعتقاد بر این است که در دهه 1800 در فرانسه در اثر کمبود قهوه گسترده سرچشمه گرفته است.

ناامید از یک جایگزین مشابه ، مردم برای رفع قهوه خود شروع به مخلوط کردن ریشه های کاسنی در قهوه خود کردند.

سالها بعد در طول جنگ داخلی ، پس از محاصره دریایی اتحادیه که یکی از بنادر آنها را قطع کرد کمبود قهوه را تجربه کرد و در شهر نیو اورلئان نیز محبوب شد.

امروزه قهوه کاسنی هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود و اغلب به عنوان یک جایگزین بدون کافئین برای قهوه معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.

خلاصه

قهوه کاسنی نوشیدنی ساخته شده با استفاده از ریشه کاسنی است که بو داده ، زمین شده و در قهوه ریخته می شود. اعتقاد بر این است که اولین بار در دهه 1800 در فرانسه از کمبود قهوه استفاده شده بود ، اما امروزه در سراسر جهان محبوب است.


ریشه کاسنی دارای چندین ماده مغذی است

ریشه کاسنی ماده اصلی قهوه کاسنی است.

برای تهیه آن ، ریشه کاسنی خام خرد شده ، کباب شده و در قهوه دم می شود.

اگرچه مقادیر آن می تواند متغیر باشد ، به طور کلی توصیه می شود در هر فنجان (235 میلی لیتر) از آب حدود 2 قاشق غذاخوری (حدود 11 گرم) ریشه کاسنی زمین استفاده شود.

یک ریشه کاسنی خام (60 گرم) حاوی مواد مغذی زیر ( 1 ) است

کالری: 44

پروتئین: 0.8 گرم

کربوهیدرات ها: 10.5 گرم

چربی: 0.1 گرم

فیبر: 0.9 گرم

منگنز: 7٪ از RDI

ویتامین B6: 7٪ از RDI

پتاسیم: 5٪ از RDI

ویتامین C: 5٪ از RDI

فسفر: 4٪ از RDI

فولات: 3٪ از RDI

ریشه کاسنی منبع خوبی از اینولین است ، نوعی فیبر پربیوتیک که به افزایش وزن و بهبود سلامت روده مرتبط است 

همچنین حاوی مقداری منگنز و ویتامین B6 ، دو ماده مغذی مرتبط با سلامت مغز

به خاطر داشته باشید که مقادیر این مواد مغذی موجود در قهوه کاسنی نسبتاً کم است ، زیرا فقط مقداری ریشه کاسنی در قهوه ریخته می شود.

خلاصه

قهوه کاسنی از ریشه کاسنی خرد شده و بو داده ساخته شده است که حاوی فیبر اینولین ، منگنز و ویتامین B6 است.


این ممکن است سلامت هضم را بهبود بخشد

ریشه کاسنی منبع خوبی از فیبر است ، که ممکن است به بهبود چندین جنبه از سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند.

این ممکن است به بهبود سلامت میکروبیوم روده کمک کند ، که اعتقاد بر این است که تأثیر زیادی بر سلامتی و بیماری دارد 

این امر به این دلیل است که کاسنی حاوی فیبر اینولین است ، نوعی پربیوتیک که رشد باکتریهای مفید در روده را تقویت می کند.

مطالعات متعددی نشان داده اند که مکمل اینولین می تواند غلظت برخی از باکتریهای سالم در روده بزرگ را افزایش دهد

مطالعات همچنین نشان می دهد که کاسنی ممکن است به بهبود عملکرد روده و کاهش یبوست کمک کند.

در یک مطالعه جدید ، 44 نفر با مکمل یبوست همراه با اینولین کاسنی بودند. مشخص شد که در مقایسه با دارونما فرکانس و نرمی مدفوع را افزایش می دهد 

در یک مطالعه دیگر ، مصرف کاسنی باعث کاهش مشکلات دفع مدفوع در 25 شرکت کننده سالمند 

خلاصه

برخی از مطالعات نشان داده اند که کاسنی می تواند عملکرد روده را بهبود بخشد و یبوست را کاهش دهد. همچنین حاوی اینولین است که می تواند به رشد باکتریهای مفید در روده کمک کند.

قهوه کاسنی می تواند قند خون را کاهش دهد


ریشه کاسنی حاوی اینولین ، نوعی فیبر است که نشان داده شده است که به مدیریت قند خون در مطالعات انسانی و حیوانی کمک می کند.

یک مطالعه اخیر موشهای صحرایی دیابتی را به مدت هشت هفته با اینولین کاسنی درمان کرد. دریافت که با بهبود روش متابولیزه شدن کربوهیدرات ها به کنترل قند خون کمک کرده است 

اگرچه تحقیقات در مورد تأثیر اینولین کاسنی بر قند خون محدود است ، اما چندین مطالعه دیگر نشان داده اند که اینولین ممکن است تأثیر مفیدی بر قند خون و مقاومت به انسولین داشته باشد.

انسولین هورمونی است که قند را از خون به ماهیچه ها و بافت ها منتقل می کند ، جایی که می تواند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. مقاومت به انسولین که در طولانی مدت با انسولین زیاد ایجاد می شود ، می تواند اثر این هورمون را کاهش داده و منجر به قند خون بالا شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده