دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» حقایقی درباره ارکیده ارغوانی یا ریمل ارکیس

حقایقی درباره ارکیده ارغوانی یا ریمل ارکیس

ارکیده ارغوانی زودرس یک گیاه علفی چند ساله است که بطور طبیعی حدود 25 تا 40 سانتی متر (10 تا 16 اینچ) قد بلند دارد.  از گیاهان دارویی است که خواص درمانی فراوانی دارد.ثعلب غده زیرزمینی گیاهی علفی و پایا از تیره ارکیده ها می باشد.این گیاه دارای گونه های مختلفی می باشد ، این گیاه در جنگلها و مراتع باز در خاک های غنی پایه ، چمن زارها ، مراتع کوهستانی ،گلخانه ها و پرچینها در حال رشد است. 


این گیاه در اکثر خاک ها می تواند موفق باشد ، اما لومی مرطوب و بسیاری از تپه های برگ را ترجیح می دهد. این بهترین کار را در خاک غنی عمیق انجام می دهد. سیستم ریشه از دو غده گرد یا بیضی تشکیل شده است. ساقه های چند ساله در پایه سبز و بنفش بر روی قله است. برگهای 4-4 ساقه کمتری در پایه مانند گل سرخ و برگهای پوسته پوسته متناوب روی ساقه وجود دارند. تیغه های بیضوی-خطی-خطی با تمام حاشیه هستند. سطح بالایی آن به رنگ سبز تیره و سبز خاکستری ، بدون لکه های لکه دار ، نقاط غالبا بزرگ است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


گیاه مقاوم و ریشه های گوشتی دارد،شکوفه های آن عطر و بوی وانیلی از خود منتشر می کنند، اغلب توسط حشرات، به خصوص زنبور عسل گرده افشانی می شود.ارکیده قرمز در سراسر اروپا،جنوب دریای مدیترانه،شرق به غرب سیبری و قفقاز گسترده شده است.این گیاه در خاک کالسیت یا کربنات آهک رشد می کند.

گونه های دیگر از همین خانواده

ارکید آشیانه پرنده، پهن برگ Helleborine

 گیاهی‌ است‌ پایا و چندساله‌ و دارای‌ گلهای‌ خوشه‌ای‌ و برگهای‌ پهن‌،برگهای‌ تحتانیش‌ به‌ نوک‌ باریک‌ و تیزی‌ منتهی‌ می‌شوند و برگهای‌ فوقانیش‌ معمولاً دارای‌ لکه‌هایی‌ به‌ رنگ‌ قهوه‌ای‌ است‌. گلهایش‌ صورتی‌ یا سفید با خطوط‌ و نقاط‌بنفش‌ یا ارغوانی‌ است‌. رنگ‌ پوسته‌ غدد زیرزمینی‌ صورتی‌ و داخل‌ آن‌ سفید است‌. طعم‌ آن‌ کمی‌ شیرین‌، لزج‌ و کمی‌ تند است‌. معمولاً محل رویش این گیاه داخل باغها و بیشه هاست


روی ساقه ، مانند گوش ، گل هایی با رنگ روشن وجود دارد. ارکیس در دوره ای از وسط شکوفا می کند. در ماه آگوست ، میوه ها تشکیل می شوند ، پر از دانه های کوچک.


ویژگی اصلی ارکیس ریشه آن است که یک جفت غده بیضی شکل است. در اینجا گیاه مواد مغذی را جمع می کند ، که دوستداران طب سنتی از آن قدردانی می کنند.


بسته به نوع ، گونه های وحشی می توانند در لبه جنگلی و همچنین در تالابها رشد کنند. گیاهان زراعی که با گل های اندازه وحشی متفاوت هستند رشد می کنند.


گونه های ارکیس

جنس صد گونه دارد. تقریبا نیمی از آنها را می توان در سرزمین کشورهای CIS یافت ، مابقی در آفریقا ، آمریکای شمالی ، جزایر قناری و قفقاز رشد می کنند


این گیاه به خودی خود رنج می برد: بیشتر گونه ها در کتاب سرخ ذکر شده اند. مزارع شمالی به ويژه به عنوان تركيبات داروها پرورش می يابند.

نام دوم آن ، اشک های فاخته ، جنس بدست آمده از افسانه قدیمی است. او در مورد اینکه چگونه فرزندان نمی خواستند از مادر خود مراقبت کنند ، صحبت می کند و او ، با تبدیل شدن به یک فاخته ، فرار کرد. پشیمان از تصمیم خود ، مادرش شروع به گریه کرد. جایی که اشکهای او افتاد ، گلها بزرگ شدند.

نر ارکیس

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 گیاه ارکایی نر - گیاه غده. با برس های کوتاه با گل تمشک مشخص می شود. ساختار برگها و ساقه با جنس مطابقت دارد. دوره گل دهی - -.


این منظره را می توان در قفقاز ، اورال ، در اوکراین و در نزدیکی روسیه یافت. در جنگل های غیر مخروط رشد می کند ، با انواع مختلف خاک سازگار می شود ، اما در خاک مرطوب و ترش به خوبی رشد نمی کند.


غده های ارکای نر حاوی عناصری هستند که کاربرد آن در آن یافت شده است داروهای معالجه دستگاه گوارش. آنها همچنین برای سیستیت و به عنوان بی حس کننده استفاده می شوند.


داروها ، که شامل این گیاه است ، دارای خاصیت تقویتی و بهبود زخم هستند. در داروهای دامپزشکی از آن در برابر ناباروری استفاده می شود.

یک گونه جنگلی از گیاهان جنس از همان خانواده است. ریشه های گل دو غده دارند: یکی از آنها قدیمی است ، می میرد و دوم جوان است ، قسمت اصلی مواد مغذی را برای گیاه فراهم می کند. آنها از نظر غده از گونه های دیگر متفاوت هستند.


روی یک ساقه بلند تا 8 برگ لکه دار وجود دارد که گونه ها نام آن را گرفته اند. گلها به رنگ بنفش سبک ، از نوع کلاه ایمنی برخوردار هستند. در جعبه میوه ، که تا اواخر تابستان رسیده است ، دانه های کوچک زیادی وجود دارد.


زیستگاه گونه های لکه دار جنگل های بلاروس ، اوکراین و روسیه است. غده ها به دلیل دکسترین ، پنتوزان ، متیلپنتوزان و سایر مواد مفید آنها ارزش دارند. جمع آوری آنها از اواخر بهار تا ژوئن که گیاه شکوفا می شود انجام می شود. هنگامی که اعمال می شود


بیماری های گوارشی

 Orchis slamaceous - یک نماینده کلاسیک از یک نوع: دارای دو غده به خوبی توسعه یافته ، یک ساقه مستقیم است که در زیر آن چندین برگ رشد می کند شکوفه هایی از گل های صورتی کم رنگ


ارکای کلاه ایمنی را می توان در روسیه و قفقاز یافت. در چمنزارها و پاکسازی هایی با خاک خشک با مقدار زیادی کلسیم بهتر رشد می کند.


از غده ها داروهایی ایجاد می کنند که قدرت را افزایش می دهد ، داروهایی برای دستگاه تنفسی و دستگاه های گوارش است. علاوه بر دارو ، ظاهری شبیه به کلاه ایمنی نیز دارد مورد استفاده در آشپزی. پیش از این ، سوپ هایی از آن ساخته می شدند و پودر خرد شده به خمیر اضافه می شد ، اما اکنون ظروف با غده های آن نادر است.

ارکیس آنیل (نازک آنیل)

ارکاهای سوخته - نماینده طایفه Neotinea - به خط انقراض رفتند. دارای دو غده بیضی است. روی یكی از آنها كلیوی ایجاد می شود كه سپس به ریشه جدیدی تبدیل می شود.


شکل پخته شده توسط گل آذین های کوچک دو رنگ مشخص می شود: "کلاه ایمنی" گل قرمز روشن است و "لب" با لکه های قرمز سفید است.


این گونه در بلاروس ، اوکراین ، اسکاندیناوی ، مدیترانه ، آناتولی و بخش اروپایی روسیه رشد می کند. خاک کمی قلیایی جنگل ها برای او مناسب است.


این گونه از ارکاها را در اواخر ژوئن یا. غده های قدیمی استفاده نمی شوند ، و از جوانی ها سالپ درست می کنند. جوشانده آن چه موقع تجویز می شود؟ در بیماری های دستگاه گوارش طبیعت التهابی ،مسمومیت. دانه های بذر با آنها کمک می کند


اشک های فاخته برای غده هایشان محبوب هستند.

درساقه ،برگ و گل انواع مختلفی از تلخ ، کاروتن کومارین ، کوئرستین و آستانه گلسوزید گلیکوزید وجود دارد.ترکیب گیاه و درصد مواد بسته به گونه خاص ممکن است متفاوت باشد.

خواص درمانی

در غده های گیاه حاوی مخاط وجود دارد که خاصیت تقویت کنندگی ، خونریزی ، ضد تشنج و تقویت کننده دارد. به سمت داخل گرفته می شود ، با استفاده از آن ضخیم ها ساخته می شوند.

شفا دهنده های سنتی آرد را از یک ریشه خشک استفاده می کنند - سالپ. تزریق مبتنی بر Salep در خواص آن بی نظیر است آنها تحت مداوا قرار می گیرند

اسهال

بیماری سل

افسردگی

گاستریت ، زخم ، پانکراتیت

گنجشک مثانه

ناباروری

التهاب زائده ها

کم خونی

آسم

برونشیت

کاهش جسمی و عصبی

برای سرماخوردگی

سالپ در برابر سرماخوردگی کمک می کند. با آسیاب کردن غده خشک یک گیاه به دست می آید.

با اسهال و بواسیر

با اسهال ، تزریق غیر الکلی سالپ که در بالا توضیح داده شده مست است.

کمک به بواسیر ، باید یک ورم

برای آن از یک تزریق خنک شده Salep روی آب استفاده کنید و یک چهارم قاشق چای خوری دانه های خرد شده را به آن اضافه کنید


ارکیس گیاهی چند ساله با گل آذین بسیار تزئینی و بسیاری از خواص دارویی است. به دلیل فواید آن ، ارکچه ها برای ده ها سال از بین رفته است و هم اکنون در کتاب سرخ به عنوان گیاه در معرض خطر قرار گرفته است. با رشد آن در باغ خود ، نه تنها می توانید باغ گل را غنی کنید ، بلکه باید از گیاهان نادر نیز مراقبت کرد. ارکیس نامهای محبوب زیادی دارد ، از جمله "زبان ، "هسته" ، "درجه" ، "اشک فاخته" ، "ارکیده وحشی". در ناحیه معتدل کل نیمکره شمالی توزیع شده است. گیاه آب و هوای سرد را ترجیح می دهد روی خاکهای غنی آهکی لبه های جنگل و کوهپایه های مرطوب رشد می کند.

توضیحات گیاه

ارکیس گیاهی چند ساله از خانواده Orchidaceae است این ماده توسط ریزوم با غده های کشیده تغذیه می شود ، که اغلب با بیضه های مرد مقایسه می شوند. ساقه های ایستاده به طول 10 تا 50 سانتی متر در پایه توسط یک خروجی برگ پنهان می شوند. برگهای بیضی یا پهن بر روی شاخه نشسته اند. برگهای بالایی دارای گلبرگهای کوچک است. گاهی اوقات لکه های تاریک کوچک در پایه صفحه برگ زیتون سبز وجود دارد.

در ماه آوریل-آگوست ، ساقه بلند می شود و به یک گلدان ساده لخت و یک گل آذین متراکم به شکل 7-9 سانتی متر به طول تبدیل می شود. گل های کوچک ارکیده مانند به رنگ صورتی یا گیلاس به رنگ صورتی مایل به زرد نقاشی می شوند. یک کلاه ایمنی از گلبرگهای بالایی تشکیل شده است ، و قسمت های پایین آن یک لب سه لبه با یک خار را تشکیل می دهند. پایه لب با نقاط تیره پوشانده شده است. گلها با رایحه ای از وانیل و عسل ، عطر و طعم لطیف و لطیفی از خود می گذارند. جوانه جداگانه به مدت 7-10 روز شکوفا می شود تا حشرات آن را گرده افشانی کنند. بلافاصله بعد از اینکه گرده ها به تخمدان برخورد می کنند ، گلبرگ ها محو می شوند. به زودی ، دسته های دانه خشک با دانه های خیلی کوچک تاریک می شوند.


گونه های ارکیس

تنوع گونه های ارکیس بسیار زیاد است. امروزه گیاه شناسان بیش از 60 گونه گیاهی را به این جنس نسبت می دهند.


چند ساله گیاه علفی با غده های مستطیل زوج از ارتفاع 20-50 سانتی متر رشد می کند. پایه ساقه با لکه های بنفش پوشانده شده است. این برگ حاوی برگهای باریک و باریک است که کمی در امتداد ورید طولی قرار دارد. ورق به طول 7-14 سانتی متر و عرض 1.5-3.5 سانتی متر است سطح سبز پوشیده از نقاط بنفش یا بنفش تیره نزدیک به پایه است. گل آذین استوانه ای به شکل سنبله به طول 6-18 سانتی متر شامل 15-50 جوانه است. گل های بنفش بسیار کوچک هستند ، از یک لب بیضی شکل خمیده با سه تیغه ، یک خار و کلاه کوچک تشکیل شده است. گلها در آوریل-مه شکوفا می شوند.

به دلیل خاصیت تزئینی بالا در باغداران محبوب است. گیاه دارای ریزوم غده تقسیم شده با کف دست است. شاخه هایی با ارتفاع 15-60 سانتی متر کاملاً متراکم درست هستند. در پایین ، آنها در زیر شاخ و برگ سبز تیره خطی پنهان شده اند. قسمت بالای ساقه با یک گل آذین بسیار چگالی و کوتاه به رنگ بنفش روشن یا رنگ بنفش تزئین شده است. پایه لب سه لبه با نقاط تاریک پوشانده شده است. همان نقاط در قسمت پایینی برگها وجود دارد. گل آذین در اواخر ماه مه شکوفا می شود.


یک گیاه فتوفیلی به ارتفاع 20-50 سانتی متر. یک گلاب برگ از 4-6 برگ پهن برگ با لبه گرد در بالای زمین شکل می گیرد. گل آذین به نظر می رسد مانند یک برس کوچک متراکم با عطر عسل. لوب های جانبی لب بسیار باریک ، خطی است. قسمت مرکزی کشیده شده است ، بنابراین ، از نظر ظاهری لب شبیه بدن یک میمون مینیاتوری است ، که گونه ها نام آن را گرفتند.

ارکیس (کلاه ایمنی). یک گیاه به طول 20-60 سانتی متر دارای برگهای بیضی بزرگ و سبز روشن است. طول صفحه برگ ، نازک به سمت پایین ، 8-18 سانتی متر ، و عرض آن حدود 2.5 سانتی متر است.در ماه می-ژوئن ، سنبله متراکم 5-8 سانتی متر شکوفه دارد و دارای شکل هرمی است. یک لب باریک و باریک به طور گسترده در سه لوب جدا می شود. کلاه ایمنی از گلبرگهای بالایی بزرگتر است.


گیاه بزرگتر است. ساقه 40-70 سانتی متر طول مقطع دایره ای دارد و به ضخامت 12 میلی متر رشد می کند. در پایه آن ، 3-6 از فاصله نزدیک ، برگهای کاملاً طولی با لبه ای باریک رشد می کنند. در ماه مه-ژوئن ، گوش هایی به طول 5-20 سانتی متر رشد می کند که شامل بسیاری از گل های معطر است. لب صورتی جدا شده با یک کلاه سیاه بنفش یا قهوه ای-بنفش تضاد دارد.

پرورش

بیشتر گونه های ارکاها توسط بذر تکثیر می شوند. در شرایط مساعد ، گیاه به خود بذر فراوانی می دهد. با این حال ، بذرها تنها در صورت وجود قارچ مخصوص در خاک می توانند جوانه بزنند. اغلب هنگام کاشت در خانه ، خاک آن از جایی گرفته می شود که ارکیده های وحشی در علفزار رشد می کنند. بذرها را می توان در طول سال کشت کرد. آنها سعی می کنند به طور مساوی در یک ظرف با خاک مرطوب مرطوب توزیع شوند. ظرف با یک فیلم پوشانده شده و در مکانی روشن و با دمای + 18 + 24 درجه سانتیگراد قرار می گیرد. شاخه ها به آرامی و ناهموار ظاهر می شوند. روند جوانه زنی 1-3 ماه طول می کشد.

خواص دارویی و موارد منع مصرف

Orchis به عنوان یک گیاه دارویی در داروهای مردمی استفاده می شود. غده ها (سالپ ها) و گل های آن حاوی مقدار زیادی مخاط ، روغنهای اساسی ، پروتئین ها ، کربوهیدرات های پیچیده ، گلیکوزیدها و نمک های معدنی هستند. از گل و ریشه های آماده شده ، جوشانده های مخاطی ، ژله شیر ، تنتور الکل و تزریق روغن ساخته می شود.

تا از شر بیماری های زیر خلاص شوید

سرفه

التهاب حنجره

اسهال

مسمومیت با الکل

استفراغ

سیستیت

التهاب زائده ها

داروهای بسیار محبوب از ارکاها توسط مردان استفاده می شود.پروستاتیت ، آدنوما ، درمان می شوند.

استفاده از باغ

ارکچه ها به ندرت در یک تخت گل مخلوط کاشته می شوند. آنها در کاشت های گروه انفرادی در وسط چمن ، سنگ تراشی سنگی یا در نزدیکی مخروط ها و سرخس ها بهتر به نظر می رسند. گاهی اوقات یک ارکیده وحشی را می توان در یک تپه آلپی یافت. با کمک آن می توانید در گوشه وحشی باغ گل یا باغ تک رنگ تفاوت ایجاد کنید.


خانواده ارکیده -Orchidaceae


گل آذین متراکم ، چند گل ، در ابتدا هرمی ، بعد استوانه ای ، به طول 4-10 سانتی متر ، تا قطر 5 سانتی متر است. برکت ها به رنگ بنفش صورتی ، تخم مرغی ، اشاره دار ، 2-3 میلی متر طول دارند.


گلهایی با بوی دلپذیر. 5 تاپال در کلاه خورده؛ لب در پایه با نقاط بنفش سفید است ، با لوب های جانبی خطی و وسط بزرگتر ، در انتهای گوه یا شکل قلب معکوس ، بیلوبات. چرخش صورتی کمرنگ یا سفید ، صاف ، کمی خمیده.

در مورد زیست شناسی و محیط زیست. ارتفاع چند ساله 20-45 سانتی متر. در ماه مه - ژوئن شکوفا می شود. در ماه ژوئن - ژوئیه میوه می آورد توسط دانه ها تکثیر می شود ، اما گاهی اوقات رویشی. گرده افشانی توسط حشرات. مورد نور نیست. خاکهای آهکی و خنثی را غنی از نیتروژن ، خوب زهکشی ترجیح می دهد ، این یک شاخص غنای خاک است.


عوامل محدود کننده. شخم زدن و احیای مراتع ، افزایش تأثیر تفریحی ، جمع آوری گیاهان توسط جمعیت برای اهداف مختلف ، چرای زیاد.


گیاه ارکیده بسیار زیباست ، اما نوع گیاه نیست ، اما خواص مفید آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این گیاه دارای چندین خاصیت مفید است و بیماری های دستگاه گوارش را درمان می کند و ضد درد است. از زمان های قدیم ، ارکیس یک ماده ضد بارداری محسوب می شود.


همچنین یک نکته بزرگ این واقعیت است که ارکچه هیچگونه منع مصرفی برای خانم های باردار و شیرده ندارد ، به طور طبیعی با مشورت پزشک.


مردم آن را نه تنها به دلیل زیبایی اش ، بلکه به خواص درمانی که دارد نیز دوست دارند.


ارکیس ها را هم در طب عامه و هم در آشپزی سرو می کنند.


در غیر این صورت ، ارکها " اشک های فاخته"از آنجا که گلبرگ ها به لطف رنگ و نکاتی که روی برگ ها وجود دارد شبیه هستند.


توضیحات گیاه

باغ گل مانند ساقه بلند نیم متر است ، ارتفاع آن به نوع گیاه بستگی دارد.


نام Orchi (لاتین) به عنوان یک تخم ترجمه می شود. این نام به دلیل ظاهر به گیاه داده شد

ارکیده از بهار تا تابستان شکوفا می شود ، دانه ها در آگوست رسیده می شوند. در مراتع ، مرداب ها ، لبه های جنگلی رشد می کند. اما باغبانان آنها را در مکان های خود پرورش می دهند ، فقط در اندازه آنها متفاوت است. تمام مفیدترین مواد در ریشه ارکیس است.

خلاصه و مطلب پایانی

برای این نوع ارکیده دانشمندان و محققان مدت ها است که به دنبال هرگونه منع مصرف در ترکیب گیاه هستند و نمی توانند پیدا کنند. ارکیس در تمام مظاهر آن کاملاً بی ضرر است.

این دارو هم توسط خانمهای باردار و هم شیرده قابل استفاده است ، اما طبیعتاً ارزش مشاوره با پزشک را دارد. در هر صورت ، با استفاده از هر چیزی که می خواهید در مورد عدم تحمل فردی ممکن یاد بگیرید.


همچنین یک ساقه مستقیم ، گیاه چندین برگ در زیر دارد. گل ها بسیار ظریف و صورتی ظریف هستند. در قفقاز و روسیه رشد می کند. خاک را با کلسیم زیاد دوست دارد. غده ها دارای چنین خواص مفیدی هستند: افزایش قدرت ، درمان دستگاه گوارش ، دستگاه تنفسی.


ارکی کلاه ایمنی در پخت و پز استفاده می شود: سوپ هایی از آن ساخته می شدند که بدن را بهبود می بخشید. سوپ های درمانی را در نظر بگیرید. اما اکنون شما نمی توانید ظروف با این گیاه را ملاقات کنید.


سالپ. این نوشیدنی است که از ارکیس ساخته شده است. این خواص مفید زیادی دارد: معده و دستگاه گوارش را معالجه می کند و باعث تسکین سریع بعد از مسمومیت شدید می شود ، این یک داروی سقط جنین محسوب می شود.


دستور العمل های تنتور انواع مختلفی از دستور العمل های Orchis وجود دارد: جوشانده ها ، تنتورها و غیره.


سالپ رایج ترین دستور العمل برای ارکها سالپ است. این نوشیدنی از شیر و 1 قاشق غذاخوری پودر ارکیس خشک تهیه شده است. این مخلوط روی اجاق گاز گرم می شود تا غلیظ شود. می توانید شکر را اضافه کنید تا مزه دار شود یا عسل را با آجیل بپاشید. ترک ها با دارچین سالت می نوشند. از نوشیدنی به عنوان پیشگیری کننده در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کنید.


تنتور ممکن است نوعی الکل باشد ، اما برای این که کودک این دارو را بنوشاند ، به یک ماده غیر الکلی رسیده است. پودر غده با شیر داغ یا فقط آب جوش ریخته می شود. برای یک کودک ، مقدار مناسب آن در حدود 4 قاشق در روز است.


تنتور گل ارکیس گلهای خرد شده خشک (نه ریشه ، غده) با روغن زیتون ریخته می شوند ، اصرار دارند و حدود 2 هفته فیلتر می شوند. قبل از غذا برای التهاب غده پروستات استفاده کنید.


پذیرش بیماری ها

اسهال در اینجا Salep نیز کاربرد خوبی دارد


بواسیر -ساختن Salep در آب دمای اتاق بسیار ضروری است. می توانید بذر کتان را به صورت ریز به مخلوط اضافه کنید


با التهاب غده پروستات تنتور ارکیس و زیتون. روغنها را از محاسبه 1 تا 10 استفاده کنید و روی شکم خالی و در عصر قرار بگیرید.


پروستاتیت- ارکیای خرد شده را با گردو و مرهم لیمو خرد کنید تا مخلوط شوند. مخلوط 30 گرم را با یک لیتر آب جوش بریزید. چندین ساعت بخار بزنید و اصرار کنید ، در طول روز بنوشید.


ضد بارداری غالباً قبل از آنكه در قفقاز قابل اجرا باشد ، امروزه نیز استفاده از آن رواج كمتری دارد


اگزما- غده های خرد شده ارکیس با آویشن ، رشته ، عرق و مرهم لیمو. می توانید برگ گیاه کوهی ، بابونه ، بابونه ، درخت چنار ، درخت چنار ، زگیل سنت جان را اضافه کنید. 3 قاشق کامل از چنین مخلوطی آب جوش را با نصف لیتر بریزید ، سرد کنید ، اصرار کنید و روزانه 3 بار بنوشید.


کتاب سرخ طبیعت منطقه لنینگراد

تگ ها :   ارکیده
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده