دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گیاهان و ادویه جات برای سلامتی شما

گیاهان و ادویه جات برای سلامتی شما

ادویه جات برای سلامتی مفید است؟

استفاده از گیاهان و ادویه ها در طول تاریخ بسیار مهم بوده است.

قبل از استفاده در آشپزی ، بسیاری از آنها به دلیل استفاده به عنوان دارو بسیار با ارزش بوده است

امروزه علم جدید نشان داده است كه بسیاری از آنها در واقع مزایای چشمگیری برای سلامتی دارند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

معمولاً ادویه‎ها را فقط برای طعم‌دار کردن غذاها استفاده می‌کنیم. اما باید بدانید همین ادویه‎های رنگارنگ حاوی خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هستند.

چوب میخک ریشه‌ اندونزیایی دارد. در زمان‌های قدیم چینی‌ها برای خوشبو شدن دهانشان از آن استفاده می‌ کردند. چوب میخک حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان می‌باشد. از چوب میخک می‌توان برای تسکین دندان درد و رفع نفخ معده استفاده کرد. اگر معده‌تان نسبت به میوه حساس است و نمی‌توانید به راحتی میوه بخورید کمپوت میوه درست کنید. برای این که کمپوت‌تان هم خوشمزه باشد و هم هضم میوه ها راحت‌تر باشد یک نوک انگشت از این ادویه به آن اضافه کنید.

 

پاپریکا در مکزیک کشف شد و این گیاه به اسپانیا هم رسید. اسپانیایی‌ها نیز آن‌را آسیاب کرده و به پای ثابت آشپزی اسپانیایی تبدیلش کردند. پاپریکا طعم‌های مختلفی از ملایم تا تند دارد. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن، کاپسانتین ، کرستین و لوتئولین می‌باشد. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری پاپریکا، یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب شده و 2 قاشق چای‌خوری گلپر خشک را با هم مخلوط کرده و برای خوش طعم کردن ماهی یا گوشت‌های کبابی‌تان استفاده کنید.

 

فلفل چیلی و کاین در سال‌های 1800میلادی مردم برای گرم کردن بدنشان و برای بهبود بیماری‌هایشان به میزان زیادی از این فلفل‌ها استفاده می‌کردند. اما در روزگار ما مردم خیلی نمی‌توانند طعم بسیار تند این فلفل‌ها را تحمل کنند برای همین از این ادویه‎های تند به میزان معقول‌تری استفاده می‌کنند. میزان کم این ادویه‎های تند باعث بهبود جریان خون شده و مخاط، سینوس‌ها و مجاری تنفسی را تمیز می‌کند.

 

طعم تند فلفل چیلی و فلفل‌های دیگر مدیون وجود ماده‌ای به نام کاپسایسین است. این ماده فواید زیادی روی سلامت ما دارد. به ویژه این که خواص ضد سرطانی آن به اثبات رسیده است. می‌توانید در سوپ یا روی نیمرو و غذاهای دیگر فلفل کاین بریزید. البته حواستان باشد که در استفاده از این فلفل‌های تند زیاده‌ روی نکنید. هر ماده‌ غذایی اگر به میزان معقولی مصرف شود مفید است.


رازیانه در رم باستان، مردم جشن‌ها و مهمانی‌هایشان را با خوردن کیک‌هایی به پایان می‌رساندند که با رازیانه معطر شده بود به خاطر این که رازیانه به هضم غذا کمک کرده و دهان را خوشبو می‌کند. متخصصان معتقدند که رازیانه خواصی دارد که می‌تواند نفخ و قولنج را از بین ببرد.

 رازیانه معطر، هضم کننده‌ غذا، ضدتهوع، بادشکن و برطرف کننده‌ نفخ است. در صورت سرماخوردگی و سرفه نیز می‌توان از آن به عنوان خلط آور استفاده کرد. سوپ‌ها و حبوبات را با رازیانه معطر کنید. می‌توانید دم کرده‌ی آنرا نیز تهیه کنید. قبل از شام و یا زمانی که دچار نفخ شدید یک فنجان از این دم کرده میل کنید.

 

زنجبیل برای مقابله با حالت تهوع و مشکلات دیگر دستگاه گوارش و همچنین برای درمان سرفه و سرماخوردگی از زنجبیل استفاده می‌کنند. به محض اینکه اولین علائم سرماخوردگی را مشاهده کردید یک تکه‌ حدود 1 سانتی‌ متری از رزوم زنجبیل را بسابید. در یک فنجان ریخته و آنرا با آب جوش پر کنید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد و سپس میل کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید آب لیموترش و مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.


سالم ترین گیاهان و ادویه جات در جهان وجود دارد

دارچین یکی از قدیمی‌ترین ادویه‎های موجود است، دارچین خواص فوق‌العاده‌ای دارد. در طب سنتی، این ادویه به عنوان شربت خلط آور گرم در نظر گرفته می‌شد، برای همین از آن برای بهبود حالت احتقان، التهاب ریه‌ها و همچنین برای درمان آب ریزش بینی استفاده می‌شده است.

اگر می‌خواهید خواص دارچین چند برابر شود یک عدد چوب دارچین را به جوشانده‌ زنجبیل اضافه کرده و میل کنید. می‌توانید از پودر دارچین در تهیه‌ غذاهایتان استفاده کنید. روی کیک‌ها و شیرینی‌جات دارچین بپاشید و به هر بهانه‌ای از خواص آن استفاده کنید. البته به این بهانه در مصرف شیرینی‌جات زیاده‌ روی نکنید.

سطح قند خون را پایین آورده و دارای اثر ضد دیابتی قدرتمند است

یک ادویه محبوب است که در انواع دستور العمل ها و کالاهای پخته شده یافت می شود.

این ماده حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که وظیفه خواص دارویی دارچین را دارد

دارچین دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است ، به مبارزه با التهاب کمک می کند و نشان داده شده است که کلسترول و تری گلیسیریدها را در خون کاهش می دهد

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع
اما آنجا که دارچین واقعاً می درخشد ، تأثیر آن بر میزان قند خون است.

دارچین می تواند قند خون را با مکانیسم های مختلفی کاهش دهد ، از جمله کاهش سرعت خرابی کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش و بهبود حساسیت به انسولین

مطالعات نشان داده اند که دارچین می تواند قندهای ناشتا را ناشتا 10 تا 29 درصد در بیماران دیابتی کاهش دهد که این مقدار قابل توجهی است

دوز موثر به طور معمول 0.5-2 قاشق چای خوری دارچین در روز یا 1-6 گرم است.

خط پایین:

دارچین فواید زیادی برای سلامتی دارد و به ویژه در کاهش قند خون مؤثر است.


Sage می تواند عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد

سیج نام خود را از کلمه لاتین Salvere گرفته است که به معنی "پس انداز" است.

این شهرت به دلیل خاصیت درمانی در دوران قرون وسطی بسیار مشهور بوده و حتی از آن برای جلوگیری از طاعون نیز استفاده می شده است.

تحقیقات کنونی نشان می دهد که مریم گلی ممکن است بتواند عملکرد و حافظه مغز را بهبود ببخشد ، خصوصاً در مبتلایان به بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر با افت سطح استیل کولین ، یک پیام رسان شیمیایی در مغز همراه است. مریم گلی باعث خرد شدن استیل کولین می شود

در یک مطالعه 4 ماهه از 42 فرد مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط ​​، عصاره مریم گلی پیشرفتهای چشمگیری در عملکرد مغز نشان داد

مطالعات دیگر همچنین نشان داده اند که مریم گلی می تواند عملکرد حافظه را در افراد سالم اعم از جوان و پیر بهبود بخشد

خط پایین:

شواهد امیدوارکننده ای وجود دارد که عصاره مریم گلی می تواند عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد خصوصاً در افراد مبتلا به آلزایمر.


نعناع درد IBS را تسکین می دهد و ممکن است تهوع را کاهش دهد

نعناع دارای سابقه طولانی در استفاده در داروهای مردمی و آروماتراپی است.

همانطور که در مورد بسیاری از گیاهان دارویی نیز وجود دارد ، این ماده مؤثر روغنی است که حاوی عوامل تأثیرگذاری بر سلامتی است.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که روغن نعناع می تواند باعث بهبود درد در سندرم روده تحریک پذیر یا IBS شود

به نظر می رسد با شل شدن عضلات صاف در روده بزرگ ، درد شما در حین تحرک روده تسکین می یابد. همچنین به کاهش نفخ شکم ، که یک علامت هضم شایع است ، کمک می کند

همچنین برخی از مطالعات نشان می دهد که نعناع در آروماتراپی می تواند به مبارزه با حالت تهوع کمک کند.

در یک مطالعه بیش از 1100 زن زایمان ، آروماتراپی نعناع باعث کاهش قابل توجهی در حالت تهوع شد. همچنین نشان داده شده است که تهوع بعد از جراحی و زایمان در بخش C کاهش می یابد

خط پایین:

روغن طبیعی موجود در نعناع باعث کاهش درد برای مبتلایان به IBS می شود. همچنین هنگام استفاده از آروماتراپی دارای اثرات ضد تهوع قوی است.


زردچوبه در کشور هند آمار مبتلایان به سرطان روده از همه‌ کشورهای دیگر پایین‌تر است به خاطر این که هندی‌ ها از مشتریان دائم زرد چوبه‌اند. در سال‌های گذشته محققان علاقه‌ زیادی به یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زردچوبه به نام curcumine نشان داده و پژوهش‌های زیادی را در خصوص آن انجام دادند. نتایج این پژوهش‌ ها نشان می‌دهد که این آنتی اکسیدان خاصیت ضدالتهابی دارد، ضد باکتری، ضد ویروس و ضد سرطان است.

در طب سنتی هند از زردچوبه استفاده‌های دارویی زیادی می‌شود. در تایلند و چین نیز برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی از این ادویه‌ استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای بهره گرفتن از خواص آنتی‌اکسیدانی قوی زردچوبه حتماً از آن استفاده کنید.

حاوی Curcumin ، ماده ای با اثرات ضد التهابی قدرتمند است

ادویه ای است که رنگ زرد آن را به رنگ زرد می دهد.

این ماده حاوی چندین ترکیب با خواص دارویی است که مهمترین آنها کورکومین است.

کورکومین یک آنتی اکسیدان فوق العاده قدرتمند است و به مبارزه با آسیب اکسیداتیو و تقویت آنزیم های آنتی اکسیدانی بدن کمک می کند

این مهم است ، زیرا اعتقاد بر این است که آسیب اکسیداتیو یکی از مکانیسم های مهم پیری و بسیاری از بیماری ها است.

کورکومین همچنین به شدت ضد التهاب است تا جایی که با برخی از داروهای ضد التهاب مطابقت دارد

با توجه به اینکه التهاب طولانی مدت و سطح پایین تقریباً در هر بیماری مزمن غربی نقش اساسی دارد ، تعجب آور نیست که بدانید که کورکومین با انواع فواید سلامتی مرتبط است.

مطالعات حاکی از آن است که می تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد ، با آلزایمر مبارزه کند ، خطر بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد و ورم مفاصل را تسکین دهد

خط پایین:

مطالعات نشان داده اند که کورکومین ، ماده فعال موجود در زردچوبه ادویه ، برای بسیاری از جنبه های سلامتی فواید اصلی دارد.


سیر می تواند با بیماری مبارزه کند و سلامت قلب را بهبود بخشد

در طول تاریخ باستان ، اصلی ترین کاربرد سیر برای خواص دارویی آن بوده است

اکنون می دانیم که بیشتر این تأثیرات سلامتی ناشی از ترکیبی به نام آلیسین است که همچنین عامل بو و تمیز بودن بو سیر است.

مکمل سیر برای مبارزه با بیماری از جمله سرماخوردگی به خوبی شناخته شده است.

اگر اغلب دچار سرماخوردگی می شوید ، افزودن سیر بیشتر به رژیم غذایی شما می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین شواهد قانع کننده ای برای تأثیرات مفید بر سلامت قلب وجود دارد.

برای کسانی که کلسترول بالایی دارند ، به نظر می رسد مکمل سیر حدود 10 تا 10 درصد کلسترول کل و یا LDL را کاهش می دهد

مطالعات انسانی همچنین نشان داده است که مکمل سیر باعث کاهش چشمگیر فشار خون در افراد با فشار خون بالا می شود ،در یک مطالعه ، همان اندازه که یک داروی کاهش فشار خون موثر بود

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده