خرید از سراسر دنیا


» کدو سبز - مزایای سلامتی و ارزشمند درمانی آن

کدو سبز - مزایای سلامتی و ارزشمند درمانی آن

فواید بهداشتی کدو سبز

کدو سبز یکی از سبزیجات محبوب تابستانی است که می توان آنرا خام یا پخته کرد.کدو سبز میوه ای از گیاهان است که دارای خواص زیادی برای سلامتی است. تمام قسمت های کدو سبز از جمله پوست ، دانه ها و حتی گل ها خوراکی هستند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین C، ویتامین های B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر می باشد. کدو سبز خام را می توان در انواع سالاد استفاده کرد، کدو سبز پخته را می توان برای تهیه انواع سوپ، خورش و کوکو و کتلت و پوره استفاده کرد.

مصرف کدو سبز خام و پخته با پوست بهتر است چون پوست آن سرشار از آنتی اکسیدان بتا کاروتن است و بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.طبع کدو سبز سرد و تر می باشد.کدو سبز یک میوه نارس تابستانی است. این میوه حاصل از رشد تخمدان گیاه است که به رنگ های کدو سبز تیره و روشن و زرد و نارنجی در طبیعت یافت می شود.

خواص درمانی

سرماخوردگی

کدو سبز یک منبع عالی ویتامین C و ویتامین A است. این دو ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری می کند.

چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

مقادیر بالایی فیبر و آب و مقادیر بسیار کم کربوهیدرات و کالری موجود در کدو سبز باعث افزایش چربی سوزی بدن میشود. بنابر این از آن میتوان برای کاهش اشتها و لاغری و کاهش وزن افراد استفاده کرد.

آسم

کدو سبز حاوی مقادیر بالای ویتامین C و مس است. این مواد خاصیت ضد التهابی داشته و می توانند به درمان آسم و کاهش علائم آن کمک کنند.

پروستات

کدو سبز حاوی مقادیر بالای کاروتینوئید است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان می شود.

نوزادان و کودکان

مقادیر بالای ویتامین C موجود در کدو سبز برای جلوگیری از مشکلات ریه در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

کدو سبز مقادیر بالایی فیبر و آب دارد. از کدو سبز میتوان برای درمان یبوست و اسهال در نوزادان و کودکان استفاده کرد.

کلسترول و چربی خون

کدو سبز حاوی فیبر بسیار بالا، ویتامین C و بتا کاروتن است که باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا می شوند و خطر ابتلا به آترواسکلروزیس و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

کبد چرب

کدو سبز یکی از سبزیجاتی است که مقادیر بالایی سدیم دارد. سدیم بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک می کند.

بهتر است کدو سبز خام را با پوست (در صورت ارگانیک بودن) در سالاد استفاده کنید تا بهتر کبد را سم زدایی کند.

دیابت و قند خون

کدو سبز مقادیر کمی کربوهیدرات و قند دارد و شاخص گلیسمی آن بسیار پایین است. بنابر این این میوه برای پیشگیری از دیابت مفید می باشد. علاوه بر این الیاف پلی ساکاریدی موجود در کدو سبز از جمله پکتین به تنظیم قند خون افراد دیابتی کمک می کنند.

نقرس

کدو سبز حاوی ویتامین C است. این ویتامین باعث کاهش سطح اسید اوریک خون شده و به درمان نقرس کمک می کند.

جنین و زنان باردار

ریبوفلاوین موجود در کدو سبز برای جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین در دوران بارداری مفید است. همچنین منیزیم موجود در کدو سبز به پیشگیری از زایمان زودرس در دوران بارداری کمک می کند.

یکی از موادی که به مقدار زیادی در کدو سبز وجود دارد فولات است. این ماده برای سلامتی زنان باردار در دوران بارداری ضروری است و از نقص های زایمان و مشکلات رشد جنین جلوگیری می کند.

ویتامین های B باعث افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو در زنان باردار می شود که این ویتامین به مقدار قابل توجهی در این میوه وجود دارد.

فشار خون

در کدو سبز مقادیر بالایی پتاسیم وجود دارد که باعث کاهش فشار خون بالا می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

زخم معده و دستگاه گوارش

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب است. که آب به صورت کلی باعث بهبود هضم غذا شده، به درمان زخم معده کمک می کند، خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.سرعت هضم کدو سبز بالاست و چون فیبر موجود در آن زیاد است می تواند به بهبود حرکات روده و درمان یبوست و اسهال کمک کند.

چشم

در کدو سبز مقادیر بالایی ویتامین C، منگنز، بتا کاروتن، لووتیان و زاکسنتین وجود دارد که برای سلامت چشم ها و پیشگیری از ژنراسیون ماکولا، آب مروارید و گلوکوم مفید می باشد.

فوایدکدو سبز

تقویت و افزایش رشد مو

ویتامین C موجود در کدو سبز که مقدار آن نیز زیاد است باعث تقویت و افزایش رشد مو می شوند.

جلوگیری از چین و چروک پوست

در کدو سبز مقادیر بالایی از آب، ریبوفلاوین و ویتامین C وجود دارد که تولید کلاژن در پوست را افزایش میدهد و با تولید الاستین به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ماسک صورت کدو سبز برای جوان سازی پوست

2 تا 3 قاشق چای خوری کدو سبز رنده شده را با 1 قاشق چای خوری آرد جو دو سر، 1 قاشق چای خوری روغن زیتون و 1 زرده تخم مرغ ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید. این کار باعث جوان شدن پوستتان خواهد شد.

درمان موخوره

ویتامین C موجود در کدو سبز می تواند در درمان موخوره موثر باشد.

مرطوب کننده و آبرسان طبیعی پوست

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

در کدو سبز مقادیر بالایی از آب و لوتئین مجود دارد. این مواد باعث آبرسانی به پوست شده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند.

ماسک کدو سبز برای آبرسانی پوست

2 قاشق غذاخوری کدو سبز رنده شده را با 1 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر و آب ترکیب کنید. آن را بر روی صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

عوارض و مضرات

یکی از موادی که به مقدار زیاد در کدو سبز وجود دارد اگزالات است دارد. این ماده برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه و سنگ کیسه صفرا مضر می باشد.

در مصرف کدو سبز باید دقت کرد زیرا کدو سبز می تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در برخی افراد شود.

مصرف بیش از اندازه کدو سبز ممکن است باعث مشکلات گوارشی در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شود.

مقادیر بالای بتا کاروتن موجود در کدو سبز و پوست کدو سبز ممکن است با دارو های کاهش کلسترول خون و داروهای دیگر مانند نیاسین تداخل ایجاد کند.

ارزش غذایی کدو سبز

کالری : 17

کربوهیدرات : 3.1 گرم

قند : 2.5 گرم

چربی : 0.3 گرم

پروتئین : 1.2 گرم

فیبر : 1 گرم

Organic Facts - Stylecraze - draxe

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده