خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رژیم کتوژنیک برای مبتدیان آسان شده است

رژیم کتوژنیک برای مبتدیان آسان شده است

رژیم غذایی کم کــربـوهیدرات یا کتـو چیست؟

همواره بر مضرات مصرف چربی روی بدن تاکید شده بود اما در حال حاضر شاهد محصولاتی برای رژیم کم کربوهیدرات صنعتی در قفسه های فروشگاه ها هستیم. به یاد داشته باشید این محصولات، سرشار از شکر هستند و مصرفشان باعث شروع چاقی است. دانش امروز نشان میدهد که دلیلی برای امتناع از مصرف چربیهای طبیعی وجود ندارد. چربی برای بدن مفید است. چون در رژیم کم کربوهیدرات شما فقط خوردن نشاسته و قند را محدود میکنید و چربی را جایگزین میکنید میتوانید همزمان با خوردن غذاهای چرب و خیلی خوشمزه هم وزن کم کنید. این رژیم چطور عمل میکند؟ زمانی که از مصرف نشاسته و قند دست میکشید قند خونتان متعادل میشود و مقدار هورمون انسولین چربی ذخیره شده افت میکند. این موضوع باعث چربی سوزی بیشتر میشود و حس سیری را به شما القا میکند. همچنین باعث مصرف کمتر غذا و در نتیجه کاهش وزن میشود

با ایجاد آن کلید بدن شما در حالت " کتوز " قرار می گیرد ، زمانی که بدن شما به جای سوزاندن قند تبدیل به یک چربی سوز می شود. خوشبختانه ، اگر تازه با این نوع برنامه غذایی آشنا نیستید ، رعایت رژیم کتو برای مبتدیان یا اصول کتو بسیار ساده و شگفت آور است.

نحوه انجام رژیم کتو آمده است:

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

مصرف چربی های سالم را که به ایجاد سیری کمک می کنند ، افزایش دهید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

بدون تجمع گلوکز در بدن ، اکنون مجبور به چربی سوزی و تولید کتون می شود.

هنگامی که سطح خون کتونها به یک نقطه خاص افزایش می یابد ، شما رسماً به کتوز می رسید.

این حالت منجر به کاهش مداوم و نسبتاً سریع وزن می شود تا زمانی که بدن به وزن سالم و پایداری برسد.

رژیم کتو چیست؟

رژیم کتوژنیک دقیقاً چیست؟ رژیم کتوژنیک کلاسیک یک برنامه غذایی بسیار کم کربوهیدرات است که در ابتدا در دهه 1920 برای بیماران مبتلا به صرع توسط محققانی که در مرکز پزشکی جان هاپکینز کار می کردند ، طراحی شده است .

کتو یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و پرچرب است. در حالی که در رژیم غذایی کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کمتری خورده می‌شود، مصرف پروتئین در حد متوسط ادامه می‌یابد. این فرایند می‌تواند چربی‌سوزی در بدن را به طور چشمگیری افزایش دهد. از لحاظ علمی، کاهش مصرف کربوهیدرات بدن را در وضعیت متابولیکی خاصی به نام کتوز یا کتوزیس قرار می‌دهد؛ وضعیتی که چربی موجود در رژیم غذایی و بافت‌های بدن به جای کربوهیدرات برای تأمین انرژی سوزانده می‌شود.

هنگامی که کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می‌کنید، کبد شما از چربی «کتون» تولید می‌کند. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک به این دلیل نام‌گذاری شده است که باعث می‌شود بدن مولکول‌های کتون را تولید کند. این مولکول‌ها نوعی سوخت محسوب می‌شوند که برای تأمین انرژی بدن به خصوص مغز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مغز عضوی دائماً گرسنه است که هر روز انرژی زیادی مصرف می‌کند؛ اما نمی‌تواند به طور مستقیم از چربی به عنوان سوخت استفاده کند. مغز تنها می‌تواند گلوکز (کربوهیدرات تجزیه‌شده) یا کتون را برای تأمین انرژی مورد نیاز خود بسوزاند.

در رژیم کتوژنیک اتفاقی که می‌افتد این است که منبع انرژی کل بدن به جای کربوهیدرات به کتون تبدیل می‌شود. در نتیجه، بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به طور 24 ساعته در حال چربی‌سوزی و تولید کتون خواهد بود. به همین دلیل اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید؛ این رژیم برایتان معجزه خواهد کرد. رژیم کتو مزایای دیگری از جمله گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم بدون نیاز به مصرف قند را در پی خواهد داشت. در نتیجه، خواهید دید که هوشیاری و تمرکزتان بالاتر رفته است. درباره فواید و مزایای رژیم غذایی کتوژنیک در بخش‌های بعدی به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

نکته جالب دیگری که باید بدانید که این است که تنها روزه گرفتن می‌تواند بدن را به حالت کتوز در بیاورد. حالت کتوز همان وضعیتی است که بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای تأمین انرژی استفاده می‌کند.

چه مواد غذاهایی بخوریم؟ 

پروتئین شامل

پروتئین گوشت: گوشت گوساله، خوک، بره، مرغ و همچنین چربیهایی مثل پوست مرغ در این رژیم غذایی دارای خاصیت هستند. در صورت امکان از محصوالت گوشتی ارگانیک استفاده کنید. 

ماهی و غذاهای دریایی: مصرف انواع ماهیها و غذاهای دریایی بخصوص ماهیهایی با گوشت چربتر مثل سالمون، ماهی ماکرل و ماهی هرینگ توصیه میشود.

تخم پرندگان: انواع تخم پرندگان در این رژیم غذایی قرار میگیرند و بهتر است در صورت امکان از محصوالت ارگانیک استفاده کنید.

لبنیات بهترین انتخابها لبنیات پر چرب مثل کره یا خامه )40./.چربی(، خامه ترش و پنیرهای پر چرب هستند. همچنین در انتخاب شیر دقت کنید. در شیرهایی که چربی کمتری دارند، میزان زیادی شکر وجود دارد. همچنین از خوردن محصولات لبنی طعم دار، شکردار یا کم چرب در این رژیم غذایی خوداری کنید.

آجیل و خانواده بریها خوردن آجیل های کم کربوهیدرات مثل بادام برزیلی، فندق استرالیایی یا ماکادمیا و بادام میتواند لذت شما را از رژیمی که گرفته اید بالا ببرد. شما همچنین میتوانید میوه هایی از خانواده بریها مثل تمشک، توت فرنگی و بلوبری را در لیست خوراکیهای خود داشته باشید. خوردن بریها به کاهش وزن نیز کمک میکند.

نوشیدنیهای روزانه: آب: آب آشامیدنی یا آب گازدار را روزانه با یک برش لیمو ترش میل کنید.

چای یا قهوه: در چای یا قهوه که روزانه می نوشید خامه بریزید. آیا بین وعده های اصلی غذا گرسنه می شوید؟ ترکیب بسیار کمی از روغن نارگیل یا کره بدون نمک را با چای یا قهوه تان امتحان کنید.

چربیهای طبیعی مصرف کره و خامه در آشپزی طعم غذا را دلچسب تر میکند و احساس سیری شما را بیشتر می کند. به عنوان چاشنی غذا، سس هایی مثل سس برنز و سس هلندی پیشنهاد میشود. این سسها، هم بصورت آماده موجود هستند و هم خودتان میتوانید آنها را درست کنید. روغن نارگیل، روغن آواکادو و روغن زیتون هم گزینه های مناسبی هستند.

سبزیجات انواع کلم ها، مارچوبه، کدو، بادمجان، زیتون، اسفناج، قارچ، خیار، کاهو، فلفل، گوجه و سایر صیفی جات در این رژیم جای میگیرند. 

آیا دیابت دارید؟ به محض شروع رژیم غذایی کم کربوهیدرات، شما باید دوز انسولین مصرفی را به شدت کم کنید. پس از شروع این رژیم غذایی، الزم است به صورت منظم قند خون خود را اندازه بگیرید و میزان داروهایتان را تطبیق دهیدکم کنید.توصیه میشود این کار تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

چه مواد غذای نخوریم؟

شکر انواع نوشیدنیهای صنعتی، آبنبات، آبمیوه های غیرطبیعی، نوشیدنی های انرژی زا، شکلات، کیک، شیرینی ها، انواع نان قندی، بستنی، کورن فلکس و هرگونه شیرین کننده مصنوعی در این رژیم جایی ندارند.

نشاسته در این رژیم، نان، ماکارونی، برنج، سیب زمینی سرخ شده یا چیپس، فرنی، موسلی از لیست غذایی شما حذف میشوند

مارگارین کره گیاهی کره گیاهی صنعتی میزان زیادی چربی امگا 6 و مواد افزودنی غیر طبیعی دارد. این کره برای سلامتی مضر است و طعم خوبی هم ندارد.

آبجو انواع آبجوها سرشار از کربوهیدرات هایی هستند که به سرعت جذب میشوند.

میوه میوه ها سرشار از قند بوده و شیرینی های طبیعی محسوب میشوند. همچنین میوه های خشک مقدار بیشتری کربوهیدرات دارند. نارگیل، لیموترش و ملون، دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما میوه هایی مثل موز یا انگور از کربوهیدرات زیادی برخوردارند.

در مناسبتهای خاص میتوانید موارد زیر را در رژیم خود داشته باشیم تصمیم بگیرید که چه زمانی شروع رژیم تان مناسب هست و در خاطر داشته باشید که موارد زیر امکان دارد سرعت کاهش وزن را پایین بیاورد.

نوشیدنیهای الکلی: شراب قرمز یا سفید، شامپاین، ویسکی، برندی، ودکا و تمام ککتیلهای بدون شکر. شکالت تلخ: میزان خیلی کم یا ترجیحا یک قطعه کوچک شکالت با درصد خلوص بالایی 70./. میل کنید. 

کتوز چیست؟

گاهی اوقات رژیم کتوز یا "برنامه رژیم کتوز" نیز نامیده می شود .

پیروی از یک رژیم کتوژنیک بدن شما را در یک حالت "کتوز" قرار می دهد ، که یک حالت متابولیکی است که وقتی بیشتر انرژی بدن از بدن کتون در خون است ، به جای گلوکز از غذاهای کربوهیدرات (مانند غلات ، همه منابع به عنوان مثال شکر یا میوه). این در تضاد با حالت گلیکولیتیک است ، جایی که گلوکز خون (قند) بیشتر سوخت (یا انرژی) بدن را تأمین می کند.

این حالت را می توان با چند روز روزه داری کامل نیز بدست آورد ، اما بیش از چند روز پایدار نیست. 

اگرچه چربی های رژیم غذایی (به ویژه چربی های اشباع) اغلب نام بدی به خود می گیرند ، ترس از افزایش وزن و بیماری های قلبی را تحریک می کنند ، اما در حالی که کربوهیدرات ها به راحتی در دسترس نیستند ، این دومین منبع انرژی مورد علاقه بدن شما است.

چگونه به کتوز مبتلا می شوید؟

بسیاری از مردم می پرسند ، آیا رژیم کتو موثر است؟ بله ، البته ، اما فقط در صورتی که بتوانید بدن خود را به کتوز مبتلا کنید. در اینجا نحوه وارد شدن بدن به کتوز و شروع به سوزاندن چربی بدن برای سوخت در رژیم کتو برای مبتدیان وجود دارد:

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

مصرف گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار - غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره - کاهش می یابد.

این بدن شما را مجبور می کند یک منبع سوخت جایگزین پیدا کند: چربی (فکر کنید آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی قزل آلا).

در همین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن شروع به سوزاندن چربی می کند و به جای آن کتون تولید می کند.

هنگامی که سطح کتون در خون به یک نقطه خاص افزایش می یابد ، شما به یک حالت کتوز وارد می شوید.

این حالت از افزایش سطح کتون منجر به کاهش سریع و مداوم وزن می شود تا زمانی که به یک وزن سالم و ثابت بدن برسید.

نمی دانید چند غذای کربوهیدرات می توانید بخورید و هنوز "در کتوز" باشید؟ رژیم کتوژنیک سنتی که برای مبتلایان به صرع ایجاد می شود شامل دریافت حدود 75 درصد کالری از منابع چربی (مانند روغن یا برش های گوشتی چرب تر) ، 5 درصد از کربوهیدرات ها و 20 درصد از پروتئین است. برای اکثر افراد ، یک نسخه کمتر سختگیرانه (آنچه من آن را "رژیم کتو اصلاح شده" می نامم) هنوز هم می تواند به روشی ایمن و اغلب بسیار سریع به کاهش وزن کمک کند.

6 مزیت اصلی رژیم کتو

1. کاهش وزن

تبدیل کردن بدن به یک دستگاه چربی‌سوزی می‌تواند برای کاهش وزن بسیار موثر باشد؛ و این دقیقاً همان کاری است که رژیم کتو انجام می‌دهد! در این رژیم غذایی، چربی‌سوزی در بدن به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و در کنار آن، سطح هورمون انسولین (هورمون ذخیره‌کننده چربی) در بدن نیط کاهش زیادی پیدا می‌کند.زیرا اغلب ممکن است قابل توجه باشد و به سرعت اتفاق بیفتد (به خصوص برای افرادی که شروع به اضافه وزن یا چاقی دارند). در مقایسه با افرادی که به یک رژیم غذایی کم چربی معمولی (یعنی رژیم غذایی با انرژی محدود و کمتر از 30 درصد انرژی از چربی)

یکی از استراتژیهای مورد مطالعه در سالهای اخیر برای کاهش وزن ، رژیم کتوژنیک است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این نوع رویکرد تغذیه ای دارای پایه فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی محکمی است و قادر به کاهش وزن موثر همراه با بهبود در چندین پارامتر خطر قلبی عروقی است. 

تا حدی ، کاهش وزن رژیم کتو یک امر واقعی است زیرا رژیم های غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات می توانند از طریق اثرات هورمونی خود به کاهش گرسنگی کمک کرده و باعث کاهش وزن شوند. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، وقتی غذاهای بسیار کمی که کربوهیدرات ما را تأمین می کنند بسیار کم می خوریم ، انسولین کمتری ترشح می کنیم. با کاهش سطح انسولین ، بدن انرژی اضافی را به صورت چربی برای استفاده های بعدی ذخیره نمی کند و در عوض قادر است به انرژی چربی های موجود برسد.

رژیم های کتو حاوی چربی های زیادی هستند و پروتئین نیز بسیار سیر کننده است ،

غالباً به دلیل برداشتن غدد لنفاوی یا آسیب ناشی از درمان سرطان ، ورم لنفاوی به دلیل انسداد در سیستم لنفاوی رخ می دهد و منجر به تورم در پا یا بازو می شود. 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شایعترین اختلال غدد درون ریز است و زنان در سن باروری را مبتلا می کند. علائم شامل چاقی ، هایپرینسولینمی و مقاومت به انسولین است. 

2. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهید

این روند چربی سوزی مزایای بیشتری نسبت به کمک به ما در کاهش وزن اضافی دارد - مطالعات نشان داده است که پیروی از رژیم کتوژنیک برای کنترل دیابت نوع 2 بسیار عالی بوده و حتی گاهی اوقات منجر به درمان کامل این بیماری می‌شود. از آنجایی که رژیم کتو می‌تواند دیابت نوع 2 را بهبود ببخشد پس احتمالاً در پیشگیری از آن نیز موثر خواهد بود. اگر سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع 2 را دارید، این رژیم در پیشگیری از بروز آن به شما کمک خواهد کرد.

با این حال، اگر فرد پس از مدتی به سبک زندگی خود قدیمی خود برگردد احتمال بازگشت دیابت و پیشرفت مجدد آن وجود خواهد داشت. بنابراین رژیم غذایی کتو را باید به طور مرتب رعایت نمود.

همچنین به کنترل ترشح هورمون هایی مانند انسولین کمک می کند ، که در ایجاد دیابت و سایر مشکلات سلامتی نقش دارد. وقتی کربوهیدرات می خوریم ، انسولین به عنوان واکنش به افزایش گلوکز خون (افزایش قند در گردش خون در ما) آزاد می شود و سطح انسولین افزایش می یابد. انسولین یک "هورمون ذخیره سازی" است که به سلول ها سیگنال می دهد تا آنجا که ممکن است انرژی موجود را ذخیره کنند در ابتدا به عنوان گلیکوژن (یا کربوهیدرات ذخیره شده در عضلات ما) و سپس به عنوان چربی بدن.

رژیم کتو با از بین بردن کربوهیدرات از میزان دریافت روزانه و خالی نگه داشتن ذخایر کربوهیدرات در بدن ، بنابراین از آزاد شدن مقدار زیادی انسولین به دنبال مصرف غذا و ایجاد سطح نرمال قند خون جلوگیری می کند. این می تواند کمک کند "مقاومت به انسولین" ، که مشکل اساسی در ایجاد علائم دیابت است.

3. خطر بیماری های قلبی را کاهش دهید

می تواند خطر نشانگرهای بیماری قلبی ، از جمله کلسترول بالا و تری گلیسیرید را کاهش دهد. در حقیقت ، رژیم کتو با وجود چربی بسیار زیاد ، تأثیر منفی بر سطح کلسترول شما نخواهد داشت. علاوه بر این ، این توانایی کاهش عوامل خطربیماریهای قلبی و عروقی ، به ویژه در افراد چاق را دارد. 

رعایت رژیم غذایی کتوژنیک و لیست غذاهای رژیم کتو به مدت 24 هفته منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید ، کلسترول LDL و گلوکز خون در درصد قابل توجهی از بیماران می شود ، در حالی که همزمان سطح HDL را افزایش می دهد کلسترول 

4- به محافظت در برابر سرطان کمک کنید

رژیم های کتو باعث گرسنگی سلول های سرطانی می شوند. غذاهای بسیار فرآوری شده ، پیش التهاب و کم مواد مغذی می توانند سلول های سرطانی را که باعث تکثیر آنها می شود ، تغذیه کنند. چه ارتباطی بین مصرف زیاد قند و سرطان وجود دارد؟ سلولهای منظمی که در بدن ما یافت می شوند می توانند از چربی برای انرژی استفاده کنند ، اما اعتقاد بر این است که سلولهای سرطانی نمی توانند متابولیکی تغییر جهت استفاده از چربی و نه گلوکز داشته باشند. 

بنابراین ، یک رژیم غذایی کتو که قند تصفیه شده اضافی و سایر کربوهیدراتهای فرآوری شده را از بین می برد ، ممکن است در کاهش یا مبارزه با سرطان موثر باشد. این تصادفی نیست که برخی از بهترین غذاهای ضد سرطان در لیست مواد غذایی رژیم کتو قرار دارند.

5- با بیماری مغز و اختلالات عصبی مبارزه کنید

در طول قرن گذشته ، رژیم های کتوژنیک نیز به عنوان داروهای طبیعی برای درمان و حتی کمک به معکوس کردن اختلالات عصبی و اختلالات شناختی ، از جمله صرع ، علائم آلزایمر ، افسردگی جنون و اضطراب استفاده شده است.

قطع سطح گلوکز با یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات باعث می شود بدن شما برای سوخت کتون تولید کند. این تغییر می تواند به معکوس کردن اختلالات عصبی و اختلال شناختی ، از جمله ایجاد کنترل تشنج کمک کند. مغز قادر است از این منبع انرژی جایگزین به جای مسیرهای انرژی سلولی که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به طور طبیعی کار نمی کنند ، استفاده کند.

این گزارش ادامه می دهد که در حالی که این بیماری های مختلف به وضوح با یکدیگر متفاوت هستند به نظر می رسد رژیم کتوژنیک به دلیل "اثر محافظت نورونی" برای مشکلات عصبی بسیار موثر است - زیرا کتو به نظر می رسد ناهنجاری های استفاده از انرژی سلول را اصلاح می کند یک ویژگی مشترک در بسیاری از اختلالات عصبی است.

6. زندگی طولانی تر

اکنون حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب (همانطور که رژیم کتو است) به شما کمک می کند تا در مقایسه با رژیم کم چربی ، عمر طولانی تری داشته باشید. در یک مطالعه توسط مجله پزشکی Lancet که بیش از 135000 بزرگسال از 18 کشور را مورد مطالعه قرار داده است ، مصرف زیاد کربوهیدرات با خطر بالاتر مرگ و میر کل ارتباط دارد ، در حالی که چربی کل و انواع جداگانه چربی مربوط به مرگ و میر کل پایین است. چربی کل و انواع چربی با بیماری های قلبی عروقی ، سکته قلبی یا مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی ارتباط ندارند.

متداول ترین انواع رژیم های کتو وجود دارد:

رژیم استاندارد کتوژنیک (SKD):  شامل دریافت حدود 75 درصد کالری از منابع چربی (مانند روغن یا برش چربی گوشت) ، 5 درصد از کربوهیدرات ها و 20 درصد از پروتئین است.

رژیم کتوژنیک اصلاح شده (MKD):  این برنامه وعده غذایی کتو باعث کاهش کربوهیدرات ها به 30 درصد کل کالری دریافتی می شود ، در حالی که چربی و پروتئین را به ترتیب به 40 درصد و 30 درصد افزایش می دهد.

رژیم کتوژنیک دوره ای (CKD):  اگر برای شما دشوار است که روزانه به یک رژیم بسیار کم کربوهیدرات پایبند باشید ، مخصوصاً ماهها پس از آن ، ممکن است بخواهید به جای آن یک رژیم دوچرخه را در نظر بگیرید، دوچرخه سواری با کربوهیدرات مصرف کربوهیدرات (و گاهی اوقات به طور کلی کالری) را فقط در زمان مناسب و به مقدار مناسب افزایش می دهد ، معمولاً حدود 1-2 بار در هفته (مانند آخر هفته ها)

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این برنامه غذایی به شما می گوید که رژیم کتو را دنبال کنید اما به شما اجازه می دهد تا کربوهیدرات را در حین تمرین اضافه کنید. بنابراین در روزهایی که ورزش می کنید ، کربوهیدرات می خورید.

رژیم کتوژنیک محدود (RKD):  این برنامه غذایی کتوژنیک برای درمان سرطان طراحی شده است ، کالری ها و همچنین کربوهیدرات ها را محدود می کند. برخی مطالعات نشان می دهد که محدودیت کالری و کتوز ممکن است به درمان کمک کند

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا (HPKD):  این نسخه از رژیم کتو اغلب توسط افرادی دنبال می شود که می خواهند توده عضلانی خود را مانند بدنسازان و افراد مسن حفظ کنند. به جای پروتئین که 20 درصد رژیم را تشکیل می دهد ، در اینجا 30 درصد است. در همین حال ، چربی به 65 درصد رژیم کاهش می یابد و کربوهیدرات ها در 5 درصد باقی می مانند. (احتیاط: افرادی که مشکلات کلیوی دارند نباید پروتئین خود را زیاد کنند).

رژیم کتوژنیک وگان یا رژیم گیاهخواری:  بله ، هر دو امکان پذیر است. به جای محصولات حیوانی ، مقدار زیادی غذای گیاهی و / یا گیاهی کم کربوهیدرات ، و یا گیاهی در آن گنجانده شده است. آجیل ، دانه ها ، میوه ها و سبزیجات کم کربوهیدرات ، سبزیجات برگ دار ، چربی های سالم و غذاهای تخمیر شده همه گزینه های عالی در رژیم کتو گیاهی هستند. همچنین

رژیم کتو تنبل: نکته  رژیم کتو تنبل اغلب با کتو کثیف اشتباه گرفته می شود اما آنها متفاوت هستند ، زیرا "تنبل" به ساده ردیابی دقیق ماکروهای چربی و پروتئین (یا کالری برای آن ماده) اشاره دارد . در همین حال ، جنبه ای که سختگیرانه باقی بماند؟ بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز نخورید. برخی از افراد برای شروع یا پایان دادن به این نسخه ترساندن کمتری دارند ... اما من هشدار می دهم که نتایج شما کمتر چشمگیر خواهد بود.

در مورد غذاهای خاصی که باید از رژیم کتوژنیک استفاده کنید ، به علاوه غذاهایی که باید از بین ببرید خلاصه ای از مواردی را که می توانید برای خرید مواد غذایی انتخاب کنید آورده شده است:

خوردن مقدار زیادی از سبزیجات مختلف، به ویژه: سبزی های برگ دار، قارچ، گوجه فرنگی، هویج، کلم بروکلی، کلم، کلم بروکسل، اسفناج، کلم پیچ، سبزیجات دریایی، فلفل، و غیره

گزینه های غذایی سالم که دارای پروتئین زیاد اما کربوهیدرات کم یا بدون کربوهیدرات هستند عبارتند از: گوشت تغذیه شده با علف ، مرغ پرورش یافته در مرتع ، تخم مرغ بدون قفس ، آبگوشت استخوان ، ماهی صید شده وحشی ، گوشت اندام  و لبنیات خام ، مانند پنیر بز خام.

اگر وگان یا گیاهخوار هستید ، هرگز نترسید ، زیرا رژیم غذایی کتو گیاهخواری یا وگان بسیار عالی است.

حداقل میوه ها اما انواع توت ها و آووکادو (بله ، این یک میوه است) قطعاً مجاز است.

از غذاهای فرآوری شده و فرآوری شده فوق العاده پر کالری و از نظر مواد مغذی ورشکسته اجتناب کنید: غذاهایی که با آرد سفید یا محصولات آرد گندم تهیه می شوند ، شکر جدول ، لبنیات معمولی ، نان و سایر غلات فرآوری شده مانند ماکارونی ، تنقلات شیرین مانند کلوچه و کیک ، بیشتر غلات جعبه ای ، نوشیدنی های شیرین ، بستنی و پیتزا.

افکار نهایی

رژیم های کتوژنیک در ابتدا برای کمک به بهبود علائم صرع (به ویژه در کودکانی که از سایر روش های درمانی بهبود نیافته اند) ساخته شده اند ، اما امروزه از رژیم های بسیار کم کربوهیدرات برای کمک به بزرگسالان نیز استفاده می شود ، از جمله کسانی که از بسیاری دیگر از مشکلات مزمن سلامتی مانند چاقی ، سرطان و دیابت

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده