دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا فلفل چیلی و زنجبیل خطر سرطان را کاهش می دهند

آیا فلفل چیلی و زنجبیل خطر سرطان را کاهش می دهند

ترکیب زنجبیل و فلفل قرمز به دلیل طبع گرم آن‌، ترکیبی بسیار مفید محسوب می‌شود. این ترکیب علاوه بر کاربرد در انواع سالاد و غذا، به عنوان یک ضدسرطان قوی نیز شناخته می‌شودو برای بعضی از افراد هیچ غذایی خوشمزه تر از غذایی که پر از فلفل قرمز یا چیلی با زنجبیل نیست.

در مجله آنلاین شیمی کشاورزی و مواد غذایی نشان داده شده که ترکیب فلفل تند و زنجیبل با هم در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش عمده‌ای داشته و در واقع عملکرد کلیدی گیرنده‌های تومور را که باعث رشد غده‌های سرطانی می‌شوند از کار می‌اندازد. مطالعه بر روی موش‌ها دانشمندان دریافتند که موش‌های مستعد به سرطان ریه با مصرف ترکیب فلفل و زنجبیل در چند هفته در مقایسه با موش‌هایی که این ترکیب در غذای آن‌ها نبوده، کمتر به سرطان مبتلا شده‌اند.

زنجبیل یک منبع غنی از روی، منیزیم و کروم بوده و به حفظ جریان خون سالم و طبیعی کمک می‌کند. علاوه بر این انجمن بارداری آمریکا به خانم‌های باردار توصیه کرده که زنجبیل را به شکل‌های گوناگون به منظور جلوگیری از تهوع صبح در دوران بارداری استفاده کنند.

در فلفل قرمز ترکیبی به نام کپسایسین وجود دارد و عطر و طعم گرم فلفل به دلیل وجود این ماده است و توانایی مهار فرستنده درد در مغز و در نتیجه کاهش سردرد را به همراه دارد، از این گذشته خاصیت جلوگیری از التهاب از دیگر ویژگی‌های فلفل بوده و بخشی از ویتامین C مورد نیاز روزانه هر فرد را تامین کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند..

روش مصرف ترکیب فلفل قرمز و زنجبیل 

همواره زنجبیل به عنوان یک ادویه در آشپزی و همچنین به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده بوده است. علاوه بر خواص زنجبیل برای چشم، از میان خواص بی‌شمار زنجبیل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش کم اشتهایی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

رفع بی‌اشتهایی عصبی

بهبود بیماری برونشیت

بهبود مشکلات روماتیسم مفصلی

رفع اسپاسم روده

دارای خاصیت ضدسرطانی

جلوگیری از سرطان روده (به خصوص روده بزرگ)

 خواص فلفل قرمز

وجود ترکیبی به نام کپسایسین (capsaicin) در فلفل قرمز، موجب عطر و طعم تندی آن شده‌است؛ این ماده باعث مهار درد در مغز و در نتیجه کاهش سردرد خواهد شد.

تامین ویتامین c بدن در طول روز

تقویت سیستم ایمنی بدن

کمک‌ به انعقاد خون

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

یاری دهنده قلب

فلفل قرمز

خواص ترکیب زنجبیل و فلفل قرمز 

کپسایسین، ترکیب موجود در فلفل قرمز، ممکن است علت بروز سرطان باشد؛ از طرفی ترکیب تند زنجبیل به نام 6-ginergol می‌تواند تاثیرات مضر ماده کپسایسین را از بین ببرد.

ترکیب فلفل تند و زنجبیل، در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش عمده‌ای داشته و رشد سلول‌های سرطانی را به تعویق خواهند انداخت. در طول یک مطالعه روی موش‌ها، دانشمندان دریافته‌اند که موش‌هایی که ترکیب فلفل قرمز و زنجبیل را در چند هفته مصرف نموده‌اند، در مقایسه با موش‌هایی که این ترکیب در غذای مصرفی آن‌ها نبوده است، کمتر به سرطان مبتلا شده‌اند.

مضرات ترکیب زنجبیل و فلفل قرمز 

استفاده از این ترکیب در دوران بارداری و حتی چند ماه پس از زایمان نیز توصیه نمی‌شود. ( حتما با فواید و مضرات زنجبیل در بارداری آشنایی داشته باشید.)

اگر داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف می‌کنید، از مصرف این ترکیب خودداری کنید.

 این ترکیب در کودکان زیر دوسال نباید مصرف شود.

افرادی که سنگ کلیه دارند، به دلیل محدودیت در مصرف زنجبیل، قبل از مصرف این ترکیب حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

 مصرف فلفل قرمز و زنجبیل، مری را تحریک کرده و ممکن است منجر به درد و سوزش سر دل شود؛ خوردن این ترکیب می‌تواند برای افراد مبتلا به سندروم روده و یا افرادی که از سوزش سر دل به صورت مزمن رنج می‌برند، مشکل ایجاد کند.

این ترکیب به دلیل داشتن طبع گرم، برای افرادی که دارای مزاج گرم هستند و یا اینکه به فلفل قرمز و زنجبیل آلرژی دارند، توصیه نمی‌شود.

بهترین روش مصرف ترکیب زنجبیل و فلفل قرمز 

به‌طور کلی توصیه می‌شود که مصرف این ترکیب را محدود کنید؛ چراکه در طول روز بیشتر از دو یا چهار گرم زنجبیل نباید مصرف کرد. اما بهترین روش مصرف این ترکیب این است که آن را به صورت پودر شده مصرف کنید؛ حدود دو گرم زنجبیل پودر شده را با مقداری پودر فلفل قرمز ترکیب کرده و از آن در سرو غذا، سوپ و یا سالادها استفاده کنید.

کاهش ریسک سرطان با مصرف همزمان زنجبیل و فلفل قرمز

 زنجبیل و فلفل قرمز می توانند همراه باهم ریسک سرطان را کاهش دهند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که کپسایسین (capsaicin)، ترکیبی که موجب تندی فلفل های قرمز می شود، ممکن است علت بروز سرطان باشد.

حال محققان در مطالعات حیوانی خود بر روی موش ها دریافته اند که ترکیب تند زنجبیل موسوم به 6-ginergol می تواند تاثیرات احتمالا مضر کپسایسین را از بین ببرد.

به گفته محققان آمریکایی، 6-gingerol در ترکیب با کپسایسین می تواند ریسک سرطان را کاهش دهد

برخی مطالعات نشان داده اند که فلفل دارای فواید زیادی است اما در برخی مطالعات دیگر مشخص شده است که رژیم غذایی مملو از کپسایسین با ابتلا به سرطان معده مرتبط است.

محققان به مدت چند هفته به موش های مستعد ابتلا به سرطان ریه کپسایسین، یا ۶-gingerol یا ترکیب هر دو را خوراندند. در طول مدت مطالعه، تمامی موش های که فقط کپسایسین دریافت کرده بودند، مبتلا به تومورهای سرطان ریه شدند درحالیکه فقط نیمی از موش های تغذیه شده با ۶-gingerol مبتلا به این تومورها شدند.

از بین موش های که تحت تغذیه با ترکیب این دو ماده قرار گرفته بودند، فقط ۲۰ درصد مبتلا به سرطان شدند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده