دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تاریخچه داروهای گیاهی درباره گیاه خارخاسک

تاریخچه داروهای گیاهی درباره گیاه خارخاسک

تاریخچه استفاده گیاهان دارویی

از گیاهان یکساله با برگ های نا مساوی و طبیعت گرم و خشک است و از خانواده اسفندها بشمار می رود میوه های این گیاه در اواخر فصل تابستان برداشت می شود 45 تا 65 درصد این گیاه را روغن تشکیل می دهد که پس از تصفیه استفاده می شود و معمولا ماگارین را با آن درست می کنند این گیاه معمولا به عنوان علف هرز در بیشتر مناطق وجود دارد و حتی ریشه ، برگ ، دانه آن قابل استفاده است خارخاسک در طب سنتی چین و هند طرفداران زیادی دارد اما در آمریکا و استرالیا آن را گیاهی سمی می دانند

انسان جزئی از طبیعت است بطور مسلم برای هر بیماری ، طبیعت گیاه مداوای آن را عرضه کرده است. انسان هر چه به طبیعت نزدیکتر شود، سالم‌تر است و بیشتر عمر می‌کند. به همین دلیل انسان هرچه به طبیعت روی آورد و از نعمات آن بیشتر بهره می‌برد، جهت درمان بیماری خود سریع‌تر ، بهتر و مطمئن‌تر درمان می‌شود. باید گفت که انسان تنها با داروهای شیمیایی مداوا نمی‌شود. همه عوامل طبیعی نقش درمان و دارو نهایتا نقش پیشگیری را در برابر بیماریها دارند. وجود گیاهان دارویی در طبیعت یکی از نعمتهای بزرگ الهی است.

سابقه درمان بیماریها با گیاهان دارویی به قدمت تاریخ زیست انسان بر روی کره زمین است. انسان به حکم تجربه ، علم و اندیشه جانوران بنا به مقتضیات خود در طول عمر حیات در کره زمین به کمک گیاهان دارویی خود را مداوا کرده و می‌کنند. گیاهان دارویی در باغ خدا می‌رویند. در دشتها ، مراتع وسیع جنگلها پیدا می‌شوند. بدست کسی کاشته نشده و به همت کسی هم آبیاری نشده است. هزاران سال است که بدین منوال در چرخه حیات بوده و طبیعت را آرایش می‌دهند.

رابطه گیاهان دارویی و بیماری

هر خاکی و هر آب و هوایی ، بستر انواع از گیاهان دارویی است. بنابراین همه چیز در همه جا نمی‌روید و حکمت خلقت در این است که هر جا بیماری هست، قطعا نوع گیاه دارویی آن نیز یافت می‌شود. از طرفی همه گیاهان داویی در یک فصل خاص نمی‌رویند. هنوز کسی رابطه بین شیوع بیماری در یک فصل یا یک زمان و وفور گیاهان دارویی آن فصل را جستجو نکرده است، ولی می‌دانیم که بسیاری از بیماریها در فصل خاص شیوع پیدا می‌کنند و بعضی از گیاهان دارویی شناخته شده و ناشناخته نیز در همان فصل به وفور یافت می‌شوند.

کمک به مبارزه با سرطان

 به عنوان درمان طبیعی سرطان مفید باشد. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که خارخاسک قادر به وادار کردن سلول ها به مرگ و توقف گسترش سلول های سرطانی کبد است.

درد قفسه سینه یا آنژین صدری

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

عصاره خارخاسک به صورت خوراکی، می تواند علائم آنژین صدری را کاهش دهد.

 اگزما

به صورت خوراکی با 9 گیاه دارویی دیگر قرمزی پوست و تحریک پوست در بزرگسالان و کودکان را که مبتلا به اگزما هستند، کاهش می دهد. هرچند برخی تحقیقات فایده ای در این موضع را نشان ندادند.

ناباروری زنان

خارخاسک همچنین در غلبه ی به مشکلات ناباروری مفید است. خارخاسک می تواند به مردان و زنای که دچار مشکلات مرتبط با ناباروری هستند کمک کند. این گیاه هم چنین به طور فوق العاده ای در بهبود گر گرفتگی، تعریق، افسردگی، بی خوابی و اضطراب بدون تاثیر بر هورمون های زنانه، موثر است. مانند FSH و LH و غیره

بازسازی قدرت، سرزندگی و استقامت بدن

از بهترین روش ها برای بازسازی قدرت، سرزندگی و استقامت و قوت ماهیچه و همچنین بهبود متابولیسم است. زمانی که شروع به استفاده از آن می کنید، سطح انرژی بالا می رود و منجر به افزایش پایداری بدن می شود و از طرفی به عنوان یک ادرار آور طبیعی عمل می کند

خارخاسک زمینی یک ادرار آور طبیعی است، که به افزایش تولید ادرار و دفع آن از بدن کمک می کند. خارخاسک قادر به افزایش تکرر ادرار است که نشان دهنده آن است که این گیاه می تواند یک درمان طبیعی برای درمان سنگ کلیه باشد.

بهبود سلامتی قلب

بیماری قلبی منجر به مرگ بسیاری در دنیا می شود و به عنوان یک مشکل جدی ملاحظه می شود که میلیون ها نفر را در جهان تحت تاثیر قرار می دهد. نه تنها خارخاسک می تواند التهاب را کاهش دهد بلکه این باور وجود دارد که نقش اصلی را در سلامت قلب ایفا می کند و از طرفی نشان داده شده است که چندین عامل ریسک بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

مشکلات کیسه صفرا

خواص قوی در پوسته خارخاسک وجود دارد. این خواص به عنوان یک ضد انگل و نیرو بخش عمل می کنند. به منظور درمان مشکلات مرتبط با سنگ کیسه صفرا، باید از خارخاسک استفاده کنید.

مراقبت از کلیه ها

با استفاده از فواید خواص خارخاسک درمان شوند. این گیاه یک درمان موثر برای درمان سنگ های کلیه است. خارخاسک به استحکام و تغذیه کلیه ها کمک می کند. سنگ های کلیه، قولنج کلیه و عفونت های کلیه می توانند توسط خارخاسک به طور موثری درمان شوند. ین موضوع امکان پذیر است چرا که خارخاسک شدت جریان را در دستگاه دفع ادرار، افزایش می دهد. گیاه خارخاسک پاکسازی دیواره دستگاه دفع ادرار و دفع مواد زائد را بر عهده می گیرد. سلول های دستگاه دفع ادرار نیز توسط خارخاسک تغذیه و مستحکم می شوند.

نرم شدن پوست

بیش از نیمی از جمعیت جهان از آکنه و اختلالات مختلف پوستی رنج می برند. استفاده از خارخاسک به مشکلات مرتبط با خارش، التهاب، سوزش و جوش زدن کمک می کند.

خاصیت ضد پیری

خارخاسک مشکلات مربوط به فرآیند پیری را ترمیم می کند. مصرف منظم عصاره این گیاه، اثرات سن را بر روی ظاهر نشان نمی دهد. این خاصیت مشابه به درمان بسیاری از مشکلات جسمی که به پیری مربوط است مانند چین و چروک و استهلاک ماهیچه، کمک می کند.

فواید خارخاسک برای قلب

خارخاسک برای کاهش کلسترول مفید است که کاهش آن برای کاهش ریسک سکته قلبی لازم است. این گیاه همچنین عملکرد قوی در کاهش قند خون و فشار خون دارد. از طرفی خارخاسک ناراحتی های قلبی مانند آنژین را نیز درمان می کند. خارخاسک خواص غنی آنتی بیوتیک و ضد سرطان دارد که به مبارزه با سرطان کبد کمک می کند.

بیماری پلی کیستیک تخمدان

این بیماری باعث ناباروری زنان است. استفاده از خارخاسک به درمان چنین بیمارانی کمک می کند.

خواص و فواید گیاه

خارخاسک یک ادرار آور طبیعی است و به عنوان یک ادرار آور طبیعی عمل می کند وخارخاسک زمینی یک ادرار آور طبیعی است، که به افزایش تولید ادرار و دفع آن از بدن کمک می کند. خارخاسک قادر به افزایش تکرر ادرار است که نشان دهنده آن است که این گیاه می تواند یک درمان طبیعی برای درمان سنگ کلیه باشد.

التیام درد و التهاب

عصاره خارخاسک می تواند اثر قوی در التیام و تسکین درد و التهاب داشته باشد.

 کاهش قند خون

خارخاسک در غذای روزمره شما می تواند فواید زیادی برای شما به همراه بیاورد از جمله کنترل سطح قند خون

طبع خارخاسک گرم و خشک است.

خواص و فوائد

این گیاه دفع‌ کننده سنگ‌ های مجاری ادراری و تسهیل دهنده عمل تصفیه خون و اعمال کبدی است.

یکی از بهترین داروها برای درمان مشکلات ناباروری، خارخاسک است که روی کاربرد آن تحقیقات بسیاری انجام شده است.

چنانچه نخود را در آب جوشانده خارخاسک پرورده و این دارویی بی‌نظیر است.خارخاسک با کاهش تحریک عصبی، افزایش فعالیت عضله قلب و از بین بردن هورمون‌ های مازاد از جریان خون، برای برطرف کردن فشارخون مفید است.

این گیاه در طب سنتی چین برای تقویت کبد، درمان پرخوری و همچنین درمان مسمومیت غذایی استفاده می‌شود

 این گیاه به دلیل ادرارآور بودن و داشتن خواص ضدعفونی‌کنندگی می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری را کاهش دهد.

 همچنین در درمان اختلالات ایمنی بدن از قبیل آلرژی‌های پوستی و اگزما نیز تأثیرات سودمندی دارد.

خارخاسک قادر به وادار کردن سلول ها به مرگ و توقف گسترش سلول های سرطانی کبد است.

به مشکلات مرتبط با خارش، التهاب، سوزش و جوش زدن کمک می کند.

موارد منع مصرف

خارخاسک را بدون توصیه و نظارت طبیب در دوران بارداری و شیردهی مصرف نکنید.

طرز استفاده

میزان مجاز برای هر بار مصرف خوراکی این گیاه، از ریشه، برگ یا میوه، حداکثر 20 گرم و از روغن آن، حداکثر 28 گرم است که این میزان اغلب باید به همراه شیره‌ی انگور یا شیره‌ی خرما و یا عسل مصرف شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

دمنوش خارخاسک یا چای خارخاسک: حدود 2 تا 5 گرم از خارخاسک را در یک لیوان آب جوش اضافه کنید و یک درب بر روی آن قرار دهید و بین 10 تا 15دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و درنهایت صاف‌شده این دم‌نوش مفید را میل کنید

عرق خارخاسک: به‌عنوان راه درمانی برای مشکلاتی که ذکر شد استفاده می‌شود؛ اما از لحاظ اقتصادی مصرف خارخاسک به‌صورت دم‌نوش و چای کم‌هزینه‌تر است. علاوه بر آن چون حالت طبیعی‌تری دارد از مضرات احتمالی استفاده از عرقیات گیاهی به دلیل فرآوری شدن در کارخانه‌های مختلف در امان خواهید بود. البته عرق خارخاسک دردسرهای آماده کردن چای و دم‌نوش را ندارد و بدون فوت وقت می‌توان از آن استفاده کرد؛ بنابراین شاید گاهی به این دلیل بخواهید از عرق این گیاه استفاده کنید.

روغن خارخاسک: از روغن خارخاسک، هم می‌توان برای درمان و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش و تسکین دردها استفاده کرد

خارخاسک، گیاهی است علفی، یک ساله، دارای ساقه‌های خوابیده با انشعابات گسترده بر سطح خاک و پوشیده از تار که برگ و ساقه‌های جوان آن را تارهای ظریف ابریشمی می‌پوشاند. برگ‌های آن متقابل غالباً نامساوی و مرکب از برگچه‌های کوچک و ریزی است که به تعداد 6–3 زوج در طرفین دمبرگ اصلی جای دارند. گل‌ها زرد کوچک و منفرد هستند.

این گیاه با گل‌های زردرنگ در مناطق صحرایی و با شرایط نامناسب هم رشد می‌کند. خارخاسک به عنوان گیاه یک ساله در آب‌وهوای سردتر پرورش می‌یابد.

گیاه خارخاسک، از خانواده اسفندها است و قسمت مورد استفاده این گیاه میوه، دانه، برگ، ریشه و گاهی تمام قسمت‌ های گیاه است و اغلب، تمام میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارویی به عنوان علف هرز در بیشتر مناطق دیده می‌شود.

این ماده از زمان‌های قدیم در اروپا و آسیا برای درمان ناتوانی‌های ناباروری مورد استفاده قرار می‌گرفته است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده