دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» روغن کرچک: فواید ، کاربرد و عوارض جانبی

روغن کرچک: فواید ، کاربرد و عوارض جانبی

مزایا و فواید روغن کرچک برای پوست و مو 

بهترین روغن برای غنی سازی پوست سر خود که این شامل اسید ricinoleic و اسیدهای چرب امگا 6 می شودو در نتیجه وقتی که بر روی پوست سر ماساژ داده می شود گردش خون را بهبود می بخشد

 این روغن می‌تواند باعث تقویت و بهبود وضعیت دستگاه ایمنی بدن شود؛ این داروی طبیعی خانگی می‌تواند در درمان ناراحتی‌ و بیماری ‌های فراوان از جمله بیماری پارکینسون، تصلب بافت چندگانه یا ام ‌اس، ریزش مو، فلج مغزی، روماتیسم و آرتروز، یبوست، آفتاب سوختگی، ساییدگی پوست، قارچ پوستی، میگرن و غیره موثر باشد. 

 برای سلامتی و زیبایی

در محافظت از بدن وسلامت دستگاه ایمنی نقش مهمی در برابر انواع بیماری‌ها ایفا می‌کند. برای داشتن سبک زندگی سالم، مصرف روغن کرچک می‌تواند وضعیت دستگاه ایمنی بدن را بهبود ببخشد. مصرف روغن کرچک می‌تواند تولید گلبول‌های سفید را در دستگاه گردش خون افزایش دهد. برای تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از بروز عفونت‌ از روغن کرچک استفاده کنید. پس از گذشت 24 ساعت، تولید گلبول‌های سفید در بدن ‌تان افزایش خواهد یافت.

از بین بردن خال و زگیل

استفاده از روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست ‌تان برطرف کند. تنها کافی است روغن کرچک را با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه بر روی نواحی پوست که خال یا زگیل در آن‌ها روییده است، بمالید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

درمان میخچه

روغن کرچک با قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش می‌تواند از این وضعیت خلاص ‌تان کند. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که در نرم کردن میخچه‌ ها و مرطوب سازی پوست بسیار موثر هستند. تکه پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و به مدت چند ساعت روی میخچه ‌ها قرار دهید. بعد از گذشت حدود یک هفته نتیجه قابل توجهی را مشاهده خواهید نمود.

القای درد زایمان

اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک می‌تواند باعث تحریک انقباضات شود؛ از این رو، کمک به القای درد زایمان اینداکشن یکی دیگر از فواید استفاده از روغن کرچک برای سلامتی است. این روغن به مادران کمک می‌کند، در طول فرایند زایمان درد کمتری را تحمل کنند. اگر بخواهید در جایی غیر از بیمارستان زایمان نمایید پیش از انجام هر کاری با پزشک یا مسئول مراقبت‌های پزشکی مشورت نمایید.

روغن کرچک و درمان حساسیت

مصرف خوراکی روغن کرچک به کاهش علائم حساسیت آلرژی و التهاب آلرژیک مخاط بینی کمک کند از خواص روغن کرچک برای سلامتی است. روغن کرچک دارای خواص ضد حساسیتی ضد آلرژیک است.

درمان قارچ پوستی 

درماتوفیتوز یا قارچ پوستی نوعی عفونت قارچی پوست است که آن را می‌توان با داروها و مواد ضد عفونی درمان نمود. روغن کرچک عفونت‌ها قارچی پوست نظیر قارچ پوستی را درمان کرده و معالجه‌ قارچ پوستی نیز از دیگر فواید بی‌نظیر روغن کرچک به شمار می‌رود.

درمان یبوست با روغن کرچک

خواص قدرتمند ملینی موجود در روغن کرچک، آن را به یکی از درمان‌های خانگی و طبیعی موثر برای یبوست تبدیل کرده‌اند. تنها کافی است هنگام صبح 1 قاشق چای خوری روغن کرچک میل کنید. زنان باردار نباید از این روش برای درمان یبوست‌شان استفاده نمایند.

تسکین درد آرتروز

این روغن دارای خواص ضد التهابی است. برای رسیدن به حس آرامش و رهایی از درد، کمی روغن کرچک گرم را بر روی نواحی دردناک ماساژ دهید.

تسکین دردهای ماهیچه‌ای

استفاده از روغن کرچک نه تنها می‌تواند باعث تسکین درد آرتروز شود، بلکه دردهای ماهیچه‌ای را نیز آرام می‌کند. روغن کرچک گردش خون را در بدن بالا ببرد. روغن کرچک به عنوان روغن ماساژ می‌تواند به شکلی چشمگیر درد و ناراحتی ماهیچه ‌ها را آرام ‌کند. روغن کرچک را با روغن نعناع فلفلی و روغن بابونه‌ رومی ترکیب کرده تا به روغن ماساژ آرامش ‌بخشی و شفا دهنده‌ برای تسکین درد ماهیچه‌ای ناشی از فعالیت زیاد دست یابید.

معالجه‌ عفونت‌های قارچی با روغن کرچک

اسید آندسیلنیک موجود در روغن کرچک حاوی خواص قارچ کشی قدرتمندی است؛ بنابراین، روغن کرچک را می‌توان به عنوان درمان خانگی فوق‌العاده خوبی برای بیماری‌های قارچی رایج نظیر بیماری پای ورزشکاران، قارچ پوستی، و تینیا کروریس در نظر گرفت. 

استفاده از روغن کرچک بر خلاف استفاده از داروهای ضد قارچ برای درمان عفونت‌های قارچی هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی ندارد. از این رو، هرگز نمی‌توان از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی صحبت کرد، ولی تاثیر این روغن را بر درمان عفونت‌های قارچی نادیده گرفت.

درمان و پیشگیری از اختلالات قاعدگی 

استفاده از روغن کرچک فواید بسیاری برای سلامت زنان به همراه دارد.استفاده از روغن کرچک در درمان و پیشگیری از اختلالات قاعدگی نظیر خونریزی غیرطبیعی رحم، سندرم پیش از قاعدگی، قاعدگی دردناک، و اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی موثر است.

این روغن که حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی است،‌ می‌توان در ساخت انواع صابون‌ها، لوازم آرایشی، روغن‌های ماساژ، منسوجات، و داروها استفاده کرد

درمان بیخوابی

کمبود و محرومیت از خواب کامل عوارض و آثار مخربی بر سلامتی و زیبایی‌تان خواهد داشت. دست کم در هر شبانه ‌روز داشتن 7 ساعت خواب عمیق و بدون وقفه بسیار ضروری و مهم است. برای رسیدن به نتیجه‌ رضایت‌ بخش بهتر است پیش از رفتن به تخت‌ خواب کمی روغن کرچک پشت پلک‌ هایتا‌ن بمالید.

درمان هموروئید

هموروئید یا بواسیر مبتلا می‌شوند، در ناحیه احساس خارش و درد می‌کنند. درمان هموروئید و علائم مربوط به آن نیز می‌شود. فقط کافی است کمی روغن کرچک را به آن ناحیه بمالید و اجازه دهید 15دقیقه به همان حالت بماند.

پیشگیری از بیماری پارکینسون

 معمولا دستگاه عصبی آدم‌های سالخورده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مبتلایان به بیماری پارکینسون در امورکار و حرکات بدنی دچار مشکل می‌شوند. بیماری پارکینسون به سفت شدن ماهیچه‌ و دشواری تحرک منجر می‌شود. استفاده از روغن کرچک می‌تواند علائم بیماری پارکینسون را تحت کنترل درآورد و از گسترش بیش‌ تر آن پیشگیری کند. طبق نتایج مطالعات متعدد، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی موجود در روغن کرچک با کاهش سفتی ماهیچه‌ها و میزان لرزش‌ها، عامل ایجاد این خاصیت شگفت‌انگیز در این ماده هستند.

درمان تصلب بافت چندگانه یا ام ‌اس

ام ‌اس به سبب زوال و التهاب غلاف میلین موجود در نخاع و مغز ایجاد می‌شود. مبتلایان به ام اس از مشکلات تعادل و هماهنگی بین اعضای بدن، خستگی، ضعف، مشکلات دفع و مثانه، و اختلالات بینایی رنج می‌برند. آن‌ها هم‌چنین دچار اختلالات شناختی و هیجانی نیز می‌شوند. خوشبختانه، یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی کمک به درمان تصلب بافت چندگانه یا ام‌ اس است. این قابلیت روغن کرچک به دلیل وجود خواص ضد التهابی و غنی بودن آن از اسیدهای چرب است.

روغن کرچک و کمک به درمان فلج مغزی

فلج مغزی باعث بروز مشکلاتی در مهارت‌های حرکتی و تحرک می‌شود. هم‌چنین آدم‌های مبتلا به فلج مغزی دچار ضعف ماهیچه نیز می‌شوند. فلج مغزی در کودکانی رخ می‌دهد که در دوران جنینی، هنگام زایمان، یا در اولین سال‌ های زندگی‌ شان دچار آسیب مغزی می‌شوند. کمک به درمان فلج مغزی از دیگر خواص روغن کرچک است روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده که برای سلامت بافت مغزی بسیار ضروری هستند. روغن کرچک حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌توانند به درمان علائم فلج مغزی کمک کنند.

درمان بیماری پای ورزشکاران 

نوعی عفونت قارچی بین انگشت‌های پا که به دلیل تعرق زیاد پا یا پوشیدن کفش‌های تنگ ایجاد می‌شود.علائم بیماری پای شامل احساس درد، خارش، و سوزش است. بیماری یک بیماری واگیردار است. این بیماری می‌تواند از راه فرش، کفپوش، حوله، کفش، و لباس آلوده از فردی به فرد دیگر منتقل شود. مکان‌هایی که معمولا افراد پا برهنه در آن جا قدم می‌گذارند مانند اتاق‌های رختکن یا استخرمی‌توانند خطر شیوع این بیماری را افزایش دهند.

 این قابلیت روغن کرچک از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن سرچشمه می‌گیرد. روغن کرچک می‌تواند به تسکین سوزش، خارش، و ناراحتی‌های ناشی از بیماری پای ورزشکاران کمک کند.

درمان میگرن

غالبا دچار علائمی نظیر تهوع، استفراغ، و حساسیت به صدا و نور خواهید شد. روغن کرچک می‌تواند باعث تسکین علائم میگرن شود و با افزایش گردش خون و تقویت دستگاه ایمنی آرامش را برای ‌تان به ارمغان بیاورد. روغن کرچک فواید بسیاری برای سلامتی‌مان دارد. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده