خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روش های ایمنی مواد غذایی چیست؟

روش های ایمنی مواد غذایی چیست؟

مدیریت ایمنی مواد غذایی

دوره ایمنی غذایی دقیق تر دنیای اطراف ما به سرعت در حال تغییر است. بسیاری بر این باورند که در طی 10 سال آینده بیش از دهه های گذشته شاهد تغییراتی در سیستم غذایی خواهیم بود. مواد غذایی در حال اصلاح هستند ؛ غذاهای جدید ، روشهای تولید و روشهای جدید تحویل وجود دارد و سیستم به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود.

FDA برای همگام شدن با این تکامل ، رویکرد جدیدی را در مورد ایمنی مواد غذایی ، استفاده از فناوری استفاده از ابزار های دیگر برای ایجاد یک سیستم غذایی ایمن در پیش گرفته است.

ایمنی غذایی دقیق تر چیزی بیش از فناوری نیست. این همچنین در مورد رویکردها و فرایندهای ساده تر ، موثرتر و مدرن است. این در مورد رهبری ، خلاقیت و فرهنگ است.

هدف نهایی ما خم کردن منحنی بیماری های منتقله از طریق غذا در این کشور با کاهش تعداد بیماری ها است.غذای آلوده حتی در درازمدت می تواند سلامتی را مختل کند.

شایعترین علایم مسمومیت غذایی شامل: دردمعده، استفراغ و اسهال می باشد. مواد غذایی آلوده به فلزات سنگین و یاسموم طبیعی نیز می تواننددر دراز مدت مشکلات سلامتی از جمله سرطان واختلالات عصبی ایجاد کنند.

اثرات و عوارض بیماریهای منتقل از راه غذا در افراد آسیب پذیر شدید تراز سایر گروه ها میباشد. عفونت ناشی ازمواد غذایی آلوده در افرادی با سلامتی ضعیف وشکننده می تواند به راحتی سبب بیماریهای جدی و یا مرگ شود. در نوزادان، زنان باردار، بیماران، و افراد مسن عواقب این نوع مسمومیت ها بسیار شدید و حتی کشنده است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در چرخه تولید تا عرضه مواد غذایی فرصتهای زیادی برای آلودگی این مواد وجود دارد .امروزه عرصه مواد غذایی پیچیده و شامل مراحل مختلفی از تولید در مزرعه گرفته تا درو کردن، ذخیره سازی،کشتار و حمل و نقل در سطح جامعه میباشد تا به دست مصرف کنندگان برسد.

پدیده جهانی شدن، ایمنی مواد غذایی رابه امری پیچیده و در عین حال ضروری تبدیل کرده است.

جهانی شدن تولید و تجارت مواد غذایی باعث شده تا زنجیره غذایی طولانی تر شود به طبع آن گاهی بیماریهای منتقله از راه غذا شیوع منطقه ای یا جهانی پیدا کند و حالتهای اضطراری ایجاد کند. ایمنی مواد غذایی امری چند بعدی و پراز قواعد و مقررات است .

بهبود ایمنی مواد غذایی، متخصصان زیادی با استفاده از بهترین علوم و فن آوری در دسترس درحال فعالیت هستند. نیاز است بخش های مختلف دولتی و سازمان های درگیر این برنامه از جمله بهداشت، کشاورزی، آموزش و تجارت، با یکدیگرتعامل و همکاری داشته باشند و در مقابل جامعه و مصرف کنندگان متعهد باشند.آلودگی مواد غذایی بر اقتصاد و جامعه نیز اثر گذار است .

عواقب و اثرات آلودگی مواد غذایی به طور مستقیم بر بهداشت عمومی- صادرات مواد غذایی،گردشگری و معیشت عرضه کنندگان مواد غذایی و حتی توسعه اقتصادی هم در کشورهای توسعه یافته و هم در حال توسعه اثر گذار است باکتری های مضر در حال مقاوم شدن به درمانهای دارویی هستند.

یک نگرانی فزاینده بهداشت جهانی مقاومت ضد میکروبی است.مصارف پزشکی یکی از عواملی که منجر به ظهور و گسترش مقاومت ضد میکروبی گردیده، استفاده بیش از حد و یا نادرست از آنتی بیوتیک ها در کشاورزی و دامپروری است.باکتریهای مقاوم به درمان ممکن است از طریق غذا از حیوان به انسان منتقل شوند. تمام افراد جامعه در ایمنی مواد غذایی نقش دارند

امنیت غذا تعهد مشترک بین دولت مردان، صاحبان صنایع ، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و مصرف کنندگان است. هر کس به جای خود در ایمنی مواد غذایی نقش دارد. رسیدن به امنیت غذایی حاصل تلاش تخصصی و چند بعدی می باشد; از سم شناسی، میکروب شناسی، انگل شناسی گرفته تا تغذیه، اقتصاد بهداشت، جامعه شناسی و دامپزشکی. جوامع محلی، تشکل های زنان و آموزش و پرورش نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

در مورد ایمنی مواد غذایی مردم باید اطلاعات وآگاهی کافی داشته باشند و رفتارهای مناسب را در این مورد بیاموزند. همچنین باید با اطلاع از خطرات شایع مواد غذایی، ایمنی را رعایت کنند و ازاطلاعات ارائه شده در برچسب مواد غذایی استفاده کنند.

چگونه ایمنی غذا را در تجارت غذایی خود مدیریت کنیم. منابع آموزش آنلاین و آموزش الکترونیکی را شامل می شود.

مدیریت ایمنی غذا در مورد رعایت بهداشت مواد غذایی و استانداردهای غذایی است. شما باید اطمینان حاصل کنید که روشهای مدیریت ایمنی مواد غذایی را در پیش گرفته اید. همچنین باید در نظر بگیرید: دامنـه ای از توليدكننـدگان خـوراک و توليدكننـدگان اوليـه تـا توليدكنندگان مواد غذايی ،حمل و نقل كنندگان ، انبارداران مـواد غـذايی و پيمانكـاران فرعـی بـرای خـرده فروشی و ارائه خدمات موادغذايی همراه با سازمانهای وابسته نظير توليدكنندگان تجهيـزات ، مـواد بسـته بندی ، مواد پاک كننده ، افزودنيها و مواد تشكيل دهنده را در بر ميگيـرد.

مدیریت رویه های ایمنی مواد غذایی

شما باید روشهای مدیریت ایمنی مواد غذایی را بر اساس اصول تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی (HACCP) تنظیم کنید.

HACCP سیستمی است که به شما کمک می کند خطرات احتمالی غذایی را شناسایی کرده و روش هایی را برای اطمینان از از بین بردن یا کاهش آن در حد قابل قبولی ارائه دهید.

این روش ها به شما کمک می کند غذایی که برای خوردن آن بی خطر است را تولید و به فروش برسانید:

اسناد و مدارک مربوط به رویه های خود را به روز نگه دارید

رویه های خود را مرتباً مرور کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها منعکس کننده آنچه شما تولید می کنید یا نحوه کار شما هستند

مواد حساسیت زا

برای ایمن نگه داشتن مشتری ها از آلرژیک غذایی ،محصولات غذایی که در اختیار شما قرار دارد ، دارای بسته بندی نشان دهنده هویت شرکت ، محصول و هدف شما به مشتریهایتان است

غذا ها پس از سفارش مشتری توسط یک بسته بندی، جعبه حمل و یا ظرف دیگری قرار می گیرد. یک ساندویچ خریداری شده در غذا نمونه خوبی از این است.

از محصولات ایمن در آشپزخانه خود استفاده کنید.

گوشت، مرغ، و محصولات تخم مرغ توسط USDA تنظیم شده است.

روغنهای بسیار تصفیه شده از یکی از 8 ماده آلرژن بالا یا گروه غذایی که در قانون مشخص شده است.

تأمین کنندگان

استفاده از یک تامین کننده معتبر مهم است تا اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که خریداری می کنید با خیال راحت ذخیره سازی ، پردازش و اداره می شوند. هنگام تحویل غذا ، همیشه باید بررسی کنید که:

غذای منجمد به اندازه کافی سرد است

بسته بندی آسیب ندیده است

این همان چیزی است که شما سفارش داده اید

اگر فکر می کنید غذای تحویل شده بی کیفیت است ، از آن استفاده نکنید و سریعاً با تامین کننده خود تماس بگیرید.

قابلیت ردیابی

قوانین ردیابی به پیگیری مواد غذایی در زنجیره تأمین کمک می کند. آنها اطمینان حاصل می کنند که در صورت بروز هرگونه مشکل ایمنی غذایی ، برداشت و بازگرداندن کارآمد و دقیق مواد غذایی غیر ایمن از بازار انجام می شود.

شما باید سوابق این موارد را ثبت کنید:

تمام تأمین كنندگانی كه غذا یا سایر مواد غذایی برای شما فراهم می كنند

مشاغلی که با غذا یا مواد غذایی تهیه می کنید

سوابق باید شامل موارد زیر باشد:

نام و آدرس تأمین کننده

نام و آدرس مشاغل موردنظر خود را ارائه دهید

نوع و مقدار محصولات

تاریخ معامله و تحویل

شما همچنین می توانید ضبط کنید:

شماره دسته

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

فاکتورها

رسید محصولات غذایی خریداری شده

غالباً این اطلاعات روی فاکتور درج می شود.

تمام سوابق شما باید به روز باشد و همیشه در دسترس بازرسی ها باشد. در صورت وجود مشکل ایمنی در غذایی که فروخته اید ، آنها بررسی می شوند. 

مشخص نمی کند که سوابق ردیابی چه مدت باید نگهداری شود ، اگرچه این ممکن است توسط قوانین خاص بخش مورد نیاز باشد.

برداشت و فراخوان محصول

یک حادثه غذایی جایی است که نگرانی در مورد تهدیدهای واقعی یا مشکوک برای ایمنی ، کیفیت یا یکپارچگی غذا و خوراک نیاز به مداخله برای محافظت از مصرف کنندگان دارد.

برداشت از حساب

وقتی می دانید یا شک دارید که غذا یا خوراکی که تهیه کرده اید برای سلامتی مضر است ، برای افراد مناسب نیست یا نمی توانند از نظر قانونی مطابقت داشته باشند ، باید آن را از فروش خارج کنید.

به خاطر آوردن

اگر این محصول قبلاً به دست مشتریان رسیده باشد ، می توان آن را فرا خواند.

باید به مشتریان اطلاع داده شود تا محصول را پس دهند یا دفع کنند.

شما باید فوراً به مقام های محلی خود بگویید

آموزش

اگر شما مسئول تهیه و نگهداری روشهای مدیریت ایمنی غذا در یک کسب و کار هستید ، برای انجام این کار حتماً آموزشهای مناسبی در مورد ایمنی و بهداشت مواد غذایی داشته اید. مهارت ها را می توان با:

آموزش هنگام کار

خودخوان

تجربه قبلی مربوطه

شما باید اطمینان حاصل کنید که هر عضو کارمندی که غذا را اداره می کند قبل از شروع کار در مورد بهداشت و ایمنی مواد غذایی از جملهمواد حساسیت زا آموزش دیده است .

 به آنها داشته باشند تا در هنگام گرفتن سفارش بتوانند به درخواست های آلرژی دقیق پاسخ دهند.

راهنمایی بهداشت برای تحویل غذا

چهار نکته اصلی که برای رعایت بهداشت در تجارت مواد غذایی باید به خاطر بسپارید ، تمیز کردن ، پخت و پز ، خنک کردن و جلوگیری از آلودگی متقابل .

برای سالم ماندن مواد غذایی بسیار مهم است. نگهداری مواد غذایی در ظروف مهر و موم شده و در دمای مناسب از آن در برابر باکتریهای مضر محافظت می کند ، جلوی افتادن اجسام در آن را می گیرد و از آلودگی متقابل با سایر مواد جلوگیری می کند. ما اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی سرد کردن صحیح غذا و دمای یخچال برای تجارت مواد غذایی شما داریم.

مشاغل فعلی مواد غذایی که به تحویل غذا به مشتری تغییر می کنند باید رویه های تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی (HACCP) خود را بررسی و در صورت لزوم به روز کنند .

یک راهنمای عملی و ساده برای مشاغل کوچکتر و خرده فروشان در مورد چگونگی مدیریت بهداشت و مواد حساسیت زا در آشپزخانه را می توان در بسته های اطلاعاتی Safer food ، اطلاعات کسب و کار بهتر برای تهیه کنندگان غذا یافت. این شامل توصیه هایی است که هنگام تحویل غذا باید در نظر بگیرید.

راهنمایی آلرژن برای تحویل غذا

مشاغل غذایی باید به مشتریان اطلاع دهند که آیا غذایی که تهیه می کنند حاوی مواد حساسیت زای مشخص شده است. این 14 ماده حساسیت زا به دلیل شایع ترین و خطرناک ترین آنها انتخاب شده اند.

مصرف کنندگان ممکن است نسبت به سایر مواد حساسیت یا عدم تحمل داشته باشند ، اما شما فقط از نظر قانونی ملزم به ارائه اطلاعات برای این 14 ماده حساسیت زا هستید.

14 ماده آلرژی زا عبارتند از: کرفس ، غلات حاوی گلوتن (مانند جو و جو) ، سخت پوستان (مانند میگو ، خرچنگ و خرچنگ دریایی) ، تخم مرغ ، ماهی ، لوپین ، شیر ، نرم تنان (مانند صدف و صدف) ، خردل ، بادام زمینی ، کنجد ، دانه های سویا ، دی اکسید گوگرد و سولفیت ها (اگر غلظت آنها بیش از ده قسمت در میلیون باشد) و آجیل های درختی (مانند بادام ، فندق ، گردو ، آجیل برزیل ، بادام هندی ، اسپند ، پسته و آجیل ماکادمیا).

اگر غذا از طریق فروش از راه دور به صورت آنلاین یا تلفنی فروخته می شود ، اطلاعات مربوط به مواد آلرژی زا باید در دو مرحله از مراحل سفارش ارائه شود.

شما باید اطلاعات آلرژن را ارائه دهید:

قبل از اینکه خرید غذا کامل شود - این می تواند به صورت کتبی (در یک وب سایت ، کاتالوگ یا فهرست) یا به صورت شفاهی (از طریق تلفن) باشد

هنگام تحویل غذا - این می تواند به صورت کتبی (برچسب های آلرژن روی غذا یا کپی بسته شده از یک فهرست) یا به صورت شفاهی (توسط راننده تحویل) باشد.

برای مشاغل مواد غذایی مهم است که اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی متقابل در تهیه غذا را انجام دهند. این از مشتریانی که به آلرژی غذایی حساس هستند محافظت می کند.

تعدادی از اقدامات برای جلوگیری از آلودگی متقابل به مواد حساسیت زا در تجارت مواد غذایی شما وجود دارد.

این شامل: 

ظروف تمیز کردن قبل از هر استفاده

به طور مرتب دست ها را کاملا بشویید

ذخیره مواد و غذاهای آماده به طور جداگانه

جدا نگه داشتن مواد حاوی مواد حساسیت زا از سایر مواد.

وعده های غذایی آماده باید به وضوح برچسب گذاری شوند تا مشتریان بدانند کدام غذاها برای کسانی که آلرژی دارند مناسب است.

ارائه سفارشات غذا

کلیه مواد غذایی باید به گونه ای به مصرف کنندگان تحویل داده شود که اطمینان حاصل کند که برای خوردن آنها ناامن یا نامناسب نیست. 

غذایی که به یخچال نیاز دارد باید هنگام حمل و نقل خنک نگه داشته شود. این ممکن است لازم باشد در یک جعبه عایق بندی شده با ژل خنک کننده یا در یک کیسه خنک بسته بندی شود. به همین ترتیب ، غذایی که باید گرم نگه داشته شود باید در یک کیسه عایق بندی شود.

مشاغل غذایی همچنین باید خطرات احتمالی آلودگی متقابل را در فرآیند تحویل شناسایی و از بین ببرند. این کار را می توان از طریق بسته بندی وعده های غذایی ایمن و ذخیره وعده های غذایی بدون آلرژی به طور جداگانه در حین حمل و نقل انجام داد تا از آلودگی از طریق هرگونه نشت جلوگیری شود.

اگر یک وعده غذایی بدون آلرژی سفارش داده شده است ، باید مشخص شود که در کدام ظرف قرار دارد. شما می توانید از برچسب ها یا یک یادداشت بر روی ظرف برای برچسب گذاری هر وعده استفاده کنید.

وسایل نقلیه تحویل

اگر برای حمل مواد غذایی یا سفارشات غذایی از وسیله نقلیه خانگی (یا وسیله نقلیه تجاری غیرغذایی) استفاده می کنید ، راهنمایی ما برای مشاغل تأمین یا تولید مواد غذایی در حال حرکت اطلاعات بیشتری در مورد الزامات بهداشتی و مشخصات خودرو ارائه می دهد.

اگر از وسایل نقلیه یا کانتینرها برای حمل و نقل چیز دیگری غیر از غذا استفاده شده باشد ، برای جلوگیری از خطر آلودگی ، بین بارها تمیز کردن موثر لازم است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده