دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

چگونه بفهمیم ماست شما سالم است

ماست اغلب به عنوان یک ماده غذایی سالم به بازار عرضه می شود. با این حال ، شکر و طعم دهنده های اضافه شده به بسیاری از ماست ها می توانند آنها را بیشتر شبیه غذاهای فاقد مواد مغذی کند و بعد از تمرینات ورزشی، بهترین زمان برای تغذیه و بازیابی بدن با مواد غذایی مغذی است. در این بین پروتئین یک انتخاب عالی است که می‌توانید از ماست به عنوان یک میان وعده‌ی ایده‌آل در یک ساعت بعد از تمرین دریافت کنید. در عین حال که کربوهیدرات هم می‌تواند جایگزین ذخایر انرژی در ماهیچه‌ های شما پس از یک تمرین ورزشی سخت باشد،ماست کم چرب معمولا دارای مواد نگهدارنده و قند برای طعم دار کردن است در نهایت آن ها نسبت به ماست پرچرب سلامت کمتری دارند. با حذف چربی از ماست، طعم و قوام را از دست می دهد.

اضافه کردن ترکیبات مصنوعی برای جبران آن ضروری است. بسیاری از مردم فکر می کنند شیرین کننده ها ایرادی ندارد. تحقیقات زیادی نشان داده اند که ارتباطی بین شیرین کننده ها و سرطان وجود دارد علاوه بر این ، مطالعه ای مرتبط با دیابت و چاقی انجام شد، باعث شد، دفعه بعد که به خرید می روید، ماست پر چرب انتخاب کنید. بهترین محصولات را انتخاب کنید اگر می خواهید میوه را به ماست اضافه کنید، میوه فصلی و تازه را انتخاب کنید.ماست از سه بخش اصلی آب، پنیر و چربی تشکیل شده است. ماستی که چربی در آن بیشتر از پنیر و آب باشد ماست پرچرب است. این نوع ماست نسبت به انواع ماست طرفدارهای بیشتری هم دارد. این ماست، برای تهیه‌ خوراکی‌های مختلف به کار می‌رود

همیشه برچسب را بخوانید

خواندن برچسب همیشه باید اولین قدم شما هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک ماده غذایی باشد.

این بدان دلیل است که خواندن برچسب برای دانستن آنچه واقعاً در ترکیب غذایی شماست ضروری است. از بیرون ممکن است به نظر برسد که همه ماست ها یکسان هستند. با این حال ، اگر می دانید که به دنبال چه چیزی بگردید ، برچسب روی هر ماست می تواند داستان متفاوتی را بیان کند.

لیست مواد تشکیل دهنده

اگرچه اغلب ماست ها به عنوان ماست ساده بفروش میرسد ، اما اغلب حاوی انواع مختلفی از مواد افزودنی مانند قند ، طعم دهنده های مصنوعی ، رنگ ها ، تثبیت کننده ها و نگهدارنده ها هستند.

در صورت امکان از ماست بدون مواد افزودنی استفاده کنید. ماست در رژیم غذایی سالم، لاغرتان می‌کند! در تحقیقات دانشگاهی این مطلب اثبات شده است. محققان دریافتند، نمونه‌های تحقیقی که هم‌زمان با رژیم غذایی و کم کردن کالری کلی بدن‌شان، روزانه حدود 500 گرم ماست خوشمزه و ترش می‌خورند، تقریبا 22 درصد بیشتر وزن کم می‌کنند و به طور باورنکردنی 81 درصد بیشتر از کسانی که فقط کالری مصرفی‌شان را محدود می‌کنند، چربی شکمی از دست می‌دهند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

ماست منبع ابتدایی پروتئین است اما همه‌ی انواع ماست‌ها دارای میزان یکسان پروتئین نیستند. در حالی که ماست چکیده، مقدار قابل توجهی پروتئین در هر وعده‌ تأمین می‌کند. در واقع این مقدار می‌تواند دو برابر حالت عادی باشد

منبع قابل توجه ایی از پتاسیم، فسفر، ویتامین B2، یُد، روی و ویتامین B5 به بدنتان جذب می‌شود. این ماده‌ غذایی بسیار مفید، حاوی ویتامین B12 نیز هست که از گلبول‌های قرمز خون محافظت و به عملکرد درست سیستم عصبی کمک می‌کند. B12 ویتامینی است که تنها در محصولات حیوانی یافت می‌شود و از این جهت برای گیاه‌ خواران ویتامینی حیاتی به حساب می‌آید که کامل‌کننده‌ رژیم غذایی آنهاست. اگر شما یک وگان نیستید می‌توانید قسمت عمده‌ ویتامین B12 خود را با خوردن فقط یک وعده ماست تأمین کنید.

ارزش غذایی

حقایق تغذیه ای موجود در این برچسب می تواند جزئی ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

اندازه و کالری خدمت در هر وعده در بالا ذکر شده است. حقایق تغذیه ای همچنین می تواند به شما بگوید که در هر وعده ، چه مقدار کربوهیدرات ، چربی ، پروتئین و شکر وجود دارد.

توجه داشته باشید که ممکن است در هر ظرف بیش از یک وعده باشد ، به این معنی که کالری بیشتری نیز وجود دارد.

در حال حاضر ، برچسب تغذیه قند اضافه شده را از قند طبیعی تشخیص نمی دهد ، که می تواند تشخیص مقدار قند اضافه شده را دشوار کند.

 به طوری که گرم شکر اضافه شده در هر وعده نیز در آینده در برچسب ها ذکر خواهد شد.

اطلاعات تغذیه ای همچنین به شما می گوید که هر وعده ماست چه مقدار کلسیم و ویتامین D دارد.

در حالت ایده آل ، ماست شما حاوی ویتامین D و بخش قابل توجهی از نیاز روزانه شما به کلسیم است. این به عنوان درصد ارزش روز (٪ DV) روی برچسب ذکر خواهد شد.

ماست نه تنها یک منبع غذای عالی و فوق العاده بشمار میرود، بلکه می تواند منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم ، پتاسیم و سایر مواد مغذی باشد - اگر نوع مناسب را انتخاب کنید ، از بین انواع مختلف موجود در بازار امروز ، چگونه ممکن است شما بفهمید که کدام ماست ها را به سبد خرید خود اضافه کنید و از کدام نوع خودداری کنید؟

امروزه بسیاری از ماست ها دارای مواد اضافی مانند کوکی های خرد شده ، میوه های شیرین در پایین و طعم دهنده ها هستند. برخی از انواع از هر 5 اونس حاوی 20 تا 25 گرم قند هستند و اگرچه برخی به طور طبیعی شیرین می شوند ، اما بسیاری از آنها از شکر اضافه شده استفاده می کنند. این غذاها باید به میزان متوسط ​​خورده شوند

اگر شکر در چهار ماده اصلی صفحه تغذیه است ، ماستی را انتخاب کنید که قند کمتری داشته باشد. یا ، ماست ساده و بدون طعم بخرید و سپس میوه ها و طعم دهنده های خود را مانند کره بادام زمینی ، دارچین ، عسل یا توت فرنگی اضافه کنید

به دنبال ماست های پر پروتئین - 5 گرم پروتئین یا بیشتر در هر وعده - باشید که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. ماست یونانی دارای دو برابر پروتئین ، نیمی از سدیم و نیمی از کربوهیدرات (به دنبال 20 یا کمتر) نسبت به ماست های غیر یونانی است ، به استثنای ماست سبک ایسلندی ، "skyr" نیز نامیده می شود ، که مزایای مشابه ماست یونانی دارد .

نگران پروبیوتیک ها نباشید زیرا طبق FDA ، همه ماست ها باید آن را داشته باشند. برخی از آنها بیش از سایرین است ، اما شما باید با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید آیا این چیزی است که باید بیشتر بررسی کنید.ماست یک منبع عالی کلسیم است، به طوری که یک بسته 250 گرمی آن حاوی یک سوم میزان کلسیم لازم روزانه شماست.

ماست نسبت به میزان مشابه از شیر گاو اندکی بیشتر کلسیم دارد. ماست همچنین منبعی غنی از پتاسیم، ریبوفلاووین، ویتامین B12 و فسفر است. چند وعده خوردن ماست کم‌چربی یا بی‌چربی در روز می‌تواند کمبودی که اغلب کودکان و بزرگسالان در میزان لازم روزانه کلسیم، پتاسیم، و ویتامین D دارند، را برطرف کند. ماست تازه حاوی باکتری‌های مفیدی است به حرکات معده نظم می‌دهند، و ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. اگر بخواهید از این مزیت استفاده کنید باید از ماست‌هایی استفاده کنید پس از فرآیند تخمیر گرما داده نشده‌ باشند، چرا که حرارت اغلب باکتری‌های مفید فعال را می‌کشد.

ماست سبک اروپایی ، پروتئین شیر، کلسیم و پتاسیم که نقش موثری در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 دارند، تولید می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد، بزرگسالانی که ماست می‌خورند کمتر مستعد اضافه وزن هستند.

ماستها می‌تواند از شیر گاو، بز، گوسفند یا گاومیش باشند.یا هر دوی این شیرها یعنی شیر بز و گوسفند ، حاوی مقداری لاکتوز هستند، بسیاری از افرادی که نمی‌توانند، شیر ساخته شده از گاو را تحمل کنند، قادر به خوردن شیر بز یا گوسفند بدون مشکل هستند. این ماست‌ها از ظاهر، شبیه ماستهای ساخته شده از گاو هستند، اما اغلب کم قند هستند.

طعم‌های متفاوت بوسیله اسیدهای چرب چند شاخه ایجاد می‌شود که در برخی از چربی‌های این حیوانات وجود دارند. به همین دلیل، شما ممکن است بخواهید ماست طعم‌دار بز و گوسفند را بیشتر از نمونه ساده آنها انتخاب کنید. پکتین‌ها و صمغها در این نوع از ماستها متداول هستند و ممکن است اجتناب از آنها سخت باشد. مواد و رنگ‌های طبیعی بر پایه سبزیجات را انتخاب کنید

برای کسانی که از ماست یونانی لذت می برند یک انتخاب عالی است.

با این حال ، از آنجا که ماست یونانی ، مقدار کلسیم کمتر از یک ماست معمولی دارد ، یعنی تقریباً 20٪ از نیاز روزانه شما و همچنین حاوی ویتامین D اضافه نشده است ، هنوز هم ، این یک انتخاب سالم است.

انتخاب ماست سالم

وقتی نوبت به ماست می رسد ، سالم نگه داشتن آن به معنای ساده نگه داشتن آن است.

سعی کنید ماستی را انتخاب کنید که دارای مواد کمی باشد و تا حد ممکن شکر اضافه شده داشته باشد. ماست ساده و شیرین بهترین است.

جدا از آن ، بیشتر انتخابها به دلخواه شخصی است.

تا زمانی که این نکات را رعایت کنید ، می توانید اطمینان داشته باشید که ماستی که انتخاب می کنید یک انتخاب سالم و مقوی است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده