خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه چیزی باعث می شود زخم ها سریع تر بهبود پیدا کنند؟

چه چیزی باعث می شود زخم ها سریع تر بهبود پیدا کنند؟

برای بهبود زخم چه بخوریم ؟

خانم ساندرا تان، متخصص تغذیه از بخش خدمات رژیم غذایی در بیمارستان عمومی چانگی (CGH)، توضیح می‌دهد که چگونه خوردن غذاهای مناسب می‌تواند به بهبود سریع‌تر کمک کند.

 مصرف پروتئین برای بهبود زخم تحت فشار حیاتی است زیرا باعث رشد و ترمیم بافت های بدن و تشکیل کلاژن می شود.

تغذیه نقش حیاتی در پیشگیری و درمان زخم های مزمن مانند آسیب های فشاری دارد.

دریافت کالری کافی از وعده‌های غذایی به شکل کربوهیدرات، پروتئین و چربی بسیار مهم است . منجر به تحلیل عضلانی می شود که روند بهبود زخم را بیشتر مختل می کند."

5 نکته تغذیه ای برای بهبود بهبود زخم

1. سعی کنید برای هر وعده غذایی پروتئین کافی به شکل محصولات حیوانی یا گیاهی داشته باشید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

2. کالری کافی از کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی برای تولید انرژی برای عملکرد بدن ضروری است.

3. میوه های قرمز، زرد و سبز و سبزیجاتی مانند فلفل قرمز و کلم بروکلی ویتامین ها را تامین می کنند، در حالی که گوشت، مرغ، لبنیات و محصولات سبوس دار حاوی مواد معدنی و اسیدهای آمینه برای کمک به روند بهبود زخم هستند.

4. با نوشیدن 1.5 تا 2 لیتر آب در روز از هیدراتاسیون کافی اطمینان حاصل کنید.

5. از یک متخصص تغذیه برای توصیه های غذایی خاص و مناسب در مدیریت آسیب های فشاری کمک بگیرید.

پروتئین باعث بهبود زخم می شود

پروتئین برای رشد و ترمیم بافت های بدن ما و در ساخت کلاژن حیاتی است. مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف پروتئین با بهبود آسیب های فشاری مرتبط است.

پانل ملی مشاوره آسیب فشار (NPIAP)، در دستورالعمل های سال 2019 خود، توصیه می کند که افراد مبتلا به آسیب های فشاری باید 1.2-1.5 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود در طول روز مصرف کنند.

پروتئین هم از منابع حیوانی مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، گوشت قرمز و محصولات لبنی و همچنین از منابع گیاهی مانند توفو، سویا و محصولات لوبیا به دست می آید.

به عنوان یک قانون کلی، هر وعده غذایی باید حاوی یک منبع پروتئین باشد تا نیاز روزانه را برآورده کند. برای اینکه بدانید چه چیزی را باید در بشقاب روزانه خود قرار دهید، این مقاله را بررسی کنید .  

ویتامین ها و مواد معدنی - به ویژه آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین های A، C و E و مواد معدنی مانند روی - نیز به تسریع بهبود زخم کمک می کنند. هیدراته ماندن نیز به روند بهبود زخم کمک می کند.

بریدگی، خراش یا خراشی که پوست را می خراشد. اکثر زخم های افراد سالم زمانی که تمیز و عاری از عفونت باشند به سرعت بهبود می یابند، در حالی که انواع دیگر زخم ها جدی تر هستند و نیاز به مداخله پزشکی دارند.

زخم های جدی ممکن است شامل زخم های پوستی باشد که به عنوان زخم های فشاری یا زخم بستر نیز شناخته می شود. زخم های پوستی در جایی ایجاد می شوند که استخوان ها نزدیک به پوست هستند - مانند مچ پا، پشت، آرنج، پاشنه پا و باسن. این زخم‌ها برای افرادی که در بستر هستند، از ویلچر استفاده می‌کنند یا نمی‌توانند موقعیت خود را تغییر دهند، خطرآفرین است. افراد مبتلا به دیابت همچنین در معرض خطر بیشتری برای ایجاد زخم پا هستند که ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد.

خوشبختانه، انتخاب‌های غذایی سالم ممکن است با تأمین کالری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین لازم برای بهبود بهبودی به بهبودی کمک کند.

وعده‌های غذایی سالم و متعادل و میان‌وعده‌هایی را برنامه‌ریزی کنید که شامل مقدار مناسبی از مواد غذایی از همه گروه‌های غذایی MyPlate - غذاهای پروتئینی، میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و غلات باشد.

سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین C مانند بروکلی یا توت فرنگی را انتخاب کنید. برای داشتن روی کافی، غلات غنی شده و غذاهای پروتئینی مانند گوشت گاو، مرغ، غذاهای دریایی یا لوبیا را انتخاب کنید. برخی از زخم ها ممکن است نیاز به دریافت بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی خاص برای حمایت از بهبود داشته باشند. قبل از شروع هر مکمل جدیدی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

از پروتئین کافی در طول روز استفاده کنید. در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین بگنجانید. یک منوی نمونه ممکن است شامل تخم مرغ همزده برای صبحانه، تاکو لوبیا سیاه برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و مرغ در شام باشد.

با آب یا سایر نوشیدنی های شیرین نشده به خوبی هیدراته بمانید.

برای افراد مبتلا به دیابت، سطح قند خون را کنترل کنید تا از ایجاد زخم جلوگیری شود و به سلامت و بهبودی کمک کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده