دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» سالمترین غذاهای جهان کدامند؟

سالمترین غذاهای جهان کدامند؟

10تا از سالم ترین غذای جهان

در واقع تغذیه سالم چیست؟ مصرف غذاهای متنوعی است که تمام مواد مغذی ضروری را برای بدن شما فراهم می کند. اما انتخاب غذاهای مناسب از گروه های مختلف اصلاً کار ساده ای نیست. در ادامه 10 غذای سالم در جهان آورده شده است.

 شکلات تلخ

مصرف متوسط شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد. شکلات با کیفیت حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله آهن، منیزیم، فیبر و مس است. اما باید مطمئن شوید که شکلات را فقط در حد اعتدال مصرف کنید. زیرا شکلات سرشار از کالری است و مصرف بیش از حد آن منجر به افزایش وزن می شود.

فواید شکلات تلخ برای سلامتی

ترکیبات فلاونوئید موجود در کاکائو (ماده اصلی شکلات تلخ) دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند. می تواند سلول ها را از آسیب های ناشی از عمل رادیکال های آزاد محافظت کند. به این ترتیب شکلات های تلخ می توانند شما را در برابر بیماری های قلبی محافظت کنند.

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ می توانند سطح کلسترول مضر LDL را کاهش دهند که خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

مصرف شکلات تلخ باعث بهبود جریان خون به مغز و پوست می شود. عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد و همچنین برای داشتن پوستی سالم عالی است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ماده شیمیایی سروتونین موجود در شکلات تلخ به عنوان یک عامل ضد افسردگی عمل می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

موز 

این میوه خامه ای و شیرین فواید زیادی برای سلامتی دارد که فکر می کردید. موز تازه در هر سال موجود است و باید آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. زیرا موز می تواند تهوع صبحگاهی را تسکین دهد، تنش را کاهش دهد، دیابت را درمان کرده و سلامت قلب را بهبود بخشد. عاری از چربی و حاوی مواد مغذی غنی از جمله منگنز، ویتامین C، پتاسیم، فیبر غذایی، آهن، ویتامین A و پروتئین است.

فواید موز برای سلامتی

مصرف روزانه موز می تواند احتمال ابتلا به آسم را کاهش دهد.

سطح بالای ویتامین B-6 موجود در موز می تواند سیستم عصبی شما را تقویت کرده و تولید گلبول های سفید خون را افزایش دهد.

محتوای فیبر موجود در موز به تقویت فرآیند هضم کمک می کند.

از آنجایی که موز سرشار از پتاسیم است می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی محافظت کند.

ویتامین C موجود در موز می تواند از تشکیل رادیکال های آزاد که منجر به سرطان می شود جلوگیری کند.

موز همچنین می تواند حافظه شما را تقویت کرده و از اسهال محافظت کند.

 سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک سبزی در دسترس، ارزان و غنی از مواد مغذی در جهان است. آنها منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B-6، پتاسیم و کلسیم هستند. هیچ چربی در سیب زمینی شیرین وجود ندارد و سرشار از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان است که برای سلامتی شما بسیار مفید است.

فواید سلامتی سیب زمینی شیرین

محتوای بالای فیبر غذایی موجود در سیب زمینی شیرین به تقویت فرآیند هضم کمک می کند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در سیب زمینی شیرین از سرطان محافظت می کند و برای سلامت چشم مفید است.

وجود مواد مغذی ویتامین A و ویتامین E برای یک سیستم ایمنی سالم عالی است.

ویتامین 8-6 موجود در سیب زمینی شیرین می تواند ماده شیمیایی هموسیستئین را که باعث بسیاری از مشکلات قلبی می شود، کاهش دهد. همچنین برای کاهش فشار خون و تنظیم ضربان قلب مفید است.

مواد معدنی آهن موجود در سیب زمینی شیرین باعث افزایش تشکیل گلبول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

سیب زمینی شیرین همچنین می تواند سطح قند و انسولین را در خون شما تنظیم کند.

 اسفناج

یک گیاه گلدار خوراکی پرمغذی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. منبع غنی ویتامین A، C، K، B2، آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف اسفناج برای پوست، سلامت استخوان و مو مفید است.

فواید اسفناج برای سلامتی

آنتی اکسیدان های موثر موجود در اسفناج مانند لوتئین و زآگزانتین برای سلامت چشم ها عالی هستند. آنها همچنین می توانند از بسیاری از مشکلات چشمی مرتبط با سن جلوگیری کنند. آنتی اکسیدان بتا کاروتن موجود در اسفناج نیز می تواند با سرطان مبارزه کند.

بتاکاروتن موجود در اسفناج می تواند از آسم پیشگیری کند.

مصرف روزانه اسفناج می تواند کارایی عضلات را بهبود بخشد.

اسفناج یک غذای عالی برای کنترل دیابت است. می تواند سطح گلوکز و انسولین خون شما را تنظیم کند.

این یک غذای عالی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا است. زیرا محتوای بالای پتاسیم موجود در اسفناج می تواند فشار خون را کاهش دهد.

محتوای ویتامین K موجود در اسفناج سلامت استخوان های شما را بهبود می بخشد.

محتوای بالای فیبر موجود در اسفناج می تواند سیستم گوارشی را تقویت کند.

سیر

 برای قرن ها به عنوان یک داروی طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است. این یک عنصر رایج است که به عنوان طعم دهنده غذا در سراسر جهان استفاده می شود. سیر سرشار از مواد مغذی است و کالری کمی دارد. می تواند با بسیاری از بیماری ها و شرایط مبارزه کند.

فواید سیر برای سلامتی

 سیر دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی عالی به دلیل وجود یک ترکیب ارگانوسولفور به نام آلیسین است. این ترکیب همچنین می تواند فشار خون را کاهش دهد.

مصرف روزانه سیر می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

سیر می تواند سطح کلسترول مضر LDL را کاهش دهد. خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

دوزهای بالای سیر می تواند آنزیم های آنتی اکسیدانی را در بدن شما افزایش دهد. می تواند از بیماری های مغزی و استرس جلوگیری کند.

ماده شیمیایی "آژون" موجود در سیر می تواند لخته های خون را تجزیه کند. همچنین می تواند عفونت های پوستی را تسکین دهد.

همچنین می تواند سطح قند و انسولین خون را تنظیم کند.

ماهی سالمون

سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است. این می تواند یکی از بهترین غذاهایی باشد که باید به لیست رژیم غذایی خود اضافه کنید. فقط ماهی آزاد وحشی یا ارگانیک را انتخاب کنید. زیرا بسیاری از ماهی قزل آلا صورتی رنگی که در سوپرمارکت ها می بینید نتیجه استفاده زیاد از رنگ هستند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

فواید سالمون برای سلامتی

ماهی قزل آلا حاوی دو اسید چرب مهم امگا 3 - EPA و DHA است. این اسیدهای چرب امگا 3 از بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مغزی، کاهش التهاب و لخته شدن خون جلوگیری می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 DHA موجود در ماهی قزل آلا همچنین می تواند سیستم ایمنی و عملکرد مغز شما را بهبود بخشد.

هورمون طبیعی به نام «کلسی تونین» که در ماهی سالمون وجود دارد می تواند سطح کلسیم را در بدن شما تنظیم کند. به بهبود توده و تراکم استخوان کمک می کند. بنابراین ماهی قزل آلا می تواند یک غذای عالی برای افراد مبتلا به آرتروز باشد، یک بیماری پزشکی که استخوان ها را ضعیف می کند.

ویتامین D و سلنیوم موجود در سالمون می تواند سطح انسولین را در بدن شما تنظیم کند.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی سالمون نیز برای سلامت چشم ها عالی هستند. مصرف کافی ماهی قزل آلا می تواند خطر ابتلا به مشکلات متعدد چشمی مانند خشکی مزمن چشم و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

ماهی سالمون همچنین یک غذای عالی برای بهبود خلق و خو و شناخت شماست.

گردو

قدمت آن به 10000 سال قبل از میلاد برمی گردد که گردو قدیمی ترین غذای درختی شناخته شده در جهان است. عمدتاً در ایالات متحده، فرانسه، رومانی و چین کشت می شود. گردو یک غذای سالم عالی است و دارای خواص دارویی متعددی است.

فواید گردو برای سلامتی

گردو حاوی سه اسید چرب مهم امگا 3 است - اسید لنولئیک، اسید آلفا لنولنیک و اسید آراشیدونیک. مصرف روزانه گردو خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان روده بزرگ و پروستات، سکته مغزی و بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد.

مواد شیمیایی مانند ملاتونین، کاروتنوئیدها و اسید الاژیک موجود در گردو می توانند التهاب، پیری و بیماری های عصبی را با فعالیت آنتی اکسیدانی کاهش دهند.

سطح بالای آنتی اکسیدان های پوپی فنولیک موجود در گردو می تواند با رادیکال های آزاد مضر مبارزه کند. به این ترتیب گردو می تواند شانس بسیاری از بیماری های ناشی از اثر رادیکال های آزاد از جمله بیماری های قلبی عروقی، بیماری های عصبی، استرس و بیماری های ریوی را کاهش دهد.

گردو از بسیاری از مواد معدنی ضروری از جمله منگنز، مس، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم تشکیل شده است. این مواد معدنی می توانند سیستم گوارش و تولید اسپرم را بهبود بخشند.

آووکادو یا گلابی تمساح

میوه ای سالم است که از 8000 سال قبل از میلاد در آمریکای جنوبی کشت می شده است. امروزه این میوه به مقدار زیاد در مکزیک، شیلی، جمهوری دومینیکن و ایالات متحده کشت می شود. آووکادو سرشار از بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری از جمله ویتامین A، D، C، B-6، B-12، منیزیم، کلسیم و آهن است.

فواید آووکادو برای سلامتی

محتوای فیبر غذایی موجود در آووکادو می تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

سطح بالای چربی های چند غیر اشباع در آووکادو می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

 آووکادو حاوی یکی از ضروری ترین اسیدهای چرب امگا 3 است که به نام اسید آلفا لنولینیک شناخته می شود. خطر ابتلا به ذات الریه، فشار خون بالا، بیماری های قلبی را کاهش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند.

 سطح بالای چربی های تک غیراشباع موجود در آووکادو می تواند سطح قند خون شما را تنظیم کند.

آووکادو منبعی غنی از آنتی اکسیدان های قوی به نام لوتئین کاروتنوئید است. این به کاهش خطر دو مشکل اصلی چشم - دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کند.

سطح بالای اسید فولیک موجود در آووکادو می تواند از نقایص مادرزادی جلوگیری کند.

سیب ترد و آبدار

یکی از سالم ترین غذاهای دنیاست. بدون شک سیب یک نیروگاه تغذیه ای است، زیرا سرشار از فیبر غذایی، فیتونوترینت ها، تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین B-6 است. سیب همچنین کالری کمی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

فواید سیب برای سلامتی

مصرف منظم آب سیب می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد و مغز را جوان و فعال نگه دارد. زیرا سیب حاوی سطح بالایی از انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین است.

سطح بالای فیبر موجود در سیب می تواند از بیماری پارکینسون محافظت کند.

مصرف روزانه سیب فواید قلبی عروقی دارد. این به دلیل سطح بالای فیبرها و پلی فنول های موجود در سیب است.

وجود فیبر محلول در سیب می تواند سطح کلسترول خون شما را تنظیم کند. به این ترتیب سیب به پیشگیری از بسیاری از بیماری های قلبی کمک می کند.

خواص آنتی اکسیدانی سیب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد، از آب مروارید جلوگیری کند و خطر ابتلا به آسم، سرطان و سکته را کاهش دهد.

سیب کم کالری است. برای مدیریت بهتر وزن، سیب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

سرکه سیب می تواند از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری کند.

بادام

یک غذای عالی برای تندرستی و سلامت کلی است. نسبت به هر آجیل دیگری فواید سلامتی بیشتری دارد. بادام سرشار از آنتی اکسیدان، پروتئین و مواد معدنی است.

فواید بادام برای سلامتی

بادام سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع مانند اسید اولئیک و پالمیتولئیک است. این اسیدهای چرب می توانند سطح کلسترول مضر LDL را کاهش داده و سطح کلسترول HDL ضروری را در بدن شما افزایش دهند.

 اسیدهای چرب امگا 3 موجود در بادام می تواند سطح قند، فشار خون، کاهش چربی بدن، تقویت سیستم ایمنی و حفظ توده عضلانی را تنظیم کند.

 بادام حاوی تعدادی از مواد مغذی حیاتی مغز مانند ریبوفلاوین و ال کارنیتین است. این مواد مغذی به بهبود فعالیت مغز شما کمک می کنند.

محتوای بالای فسفر موجود در بادام می تواند استحکام استخوان ها و دندان ها را بهبود بخشد.

وجود ویتامین E و منیزیم در بادام می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

اسید فولیک موجود در بادام می تواند از رشد پلاک های چربی در رگ ها جلوگیری کند.

سطح بالای آنتی اکسیدان موجود در بادام سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، با رادیکال های آزاد که می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود مبارزه می کند، از قلب و چشم شما محافظت می کند و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند.

مواد قلیایی موجود در بادام می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. بنابراین مصرف روزانه بادام باعث می شود بدن شما کمتر در معرض بیماری ها قرار گیرد.

مواد معدنی مانند منگنز و مس موجود در بادام می تواند سطح انرژی بدن شما را افزایش دهد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده