خرید از سراسر دنیا


» 12 فایده باور نکردنی روغن کنجد برای سلامتی

12 فایده باور نکردنی روغن کنجد برای سلامتی

12 فایده باور نکردنی روغن کنجد برای سلامتی

در حالی که طعم روغن کنجد در طیف وسیعی از غذاهای آسیایی لذیذ است، این ماده خوش طعم که از گیاه کنجد نشأت می‌گیرد و با فشار دادن دانه‌های کنجد خام تهیه می‌شود، فواید زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت. از درخشش پوست گرفته تا بهبود سلامت استخوان، قلب و دندان دلایل زیادی وجود دارد که باید روغن کنجد مصرف کنید. در اینجا تمام فواید باورنکردنی آشپزی با آن آورده شده است.


1. آنتی اکسیدان بالایی دارد

آنتی اکسیدان ها برای التیام آسیب های وارد شده به بدن عمل می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در دانه کنجد سزامول و سزامینول هستند. آنها می توانند به مبارزه با آسیب قلبی کمک کنند و به سلامت کلی شما کمک کنند


2. ضد التهاب است

به عنوان افرادی که دچار استرس می شوند و گاهی غذای فرآوری شده می خورند، به شدت به مواد ضدالتهابی برای سم زدایی سیستم خود نیاز داریم. سال‌ها است که طب تایوانی از روغن کنجد برای مقابله با التهاب مفاصل، خراشیدگی یا دندان درد استفاده می‌کند. همچنین یک ماده معجزه آسا برای آرتریت است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

3. سلامت قلب

سلامت قلب و عروق خود را با روغن کنجد، که سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است، حفظ کنید، نوعی چربی غیراشباع چندگانه که برای رژیم غذایی و تغذیه روزانه ما بسیار مهم است، زیرا از بیماری قلبی جلوگیری می کند. روغن کنجد همچنین می تواند به طور بالقوه باعث کند شدن پلاک در شریان ها و همچنین کاهش سطح کلسترول شود.


4. زخم و سوختگی

شاید فکر نکنید که روغن پخت و پز می تواند برای زخم ها و سوختگی ها به صورت پزشکی استفاده شود، اما زمانی که از آن به عنوان یک پماد موضعی استفاده می شود، در واقع می تواند کلاژن را در بافت زخم تقویت کند، که پروتئین لازم برای بهبودی است. می تواند زمان بهبودی را کاهش دهد که تا حدی به دلیل قدرت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است.


5. کبد سالم تر

ماده فعال روغن کنجد، با سم زدایی بدن و از بین بردن اثرات الکل به عملکرد کبد شما کمک می کند.


6. موهای بهتر

تا جایی که ممکن است تار مو های خود را با روغن کنجد که استحکام و درخشندگی مو را افزایش می دهد و نوک های شکاف شده را به راحتی ترمیم می کند، حفظ کنید. می تواند شوره سر را کاهش دهد و حتی رشد مو را تقویت کند. ظاهرا ترکیب ویتامین E و سیسمین موهای مدل ویکتوریا سیکرت را به شما می دهد! حتی می تواند احتمال سفید شدن زودرس موهای زائد را کاهش دهد.



7. سلامت دندان

بسیاری از مردم فواید روغن کشی را می دانند، اما این کار بیشتر با روغن نارگیل انجام می شود. روغن کنجد نیز همین مزیت را دارد. استفاده از روغن کنجد برای روغن‌کشی می‌تواند تشکیل پلاک را متوقف کند، با حفره‌ها و بوی بد دهان مبارزه کند. همچنین به این دلایل می توان با خیال راحت از آن برای کودکان استفاده کرد.


8. پوست درخشان

افزودن روغن کنجد یا دانه کنجد به رژیم غذایی به تغذیه پوست شما از درون کمک می کند، اما اگر صورت خود را با آن ماساژ دهید، می توانید آن را آبرسانی کرده و رنگ پوست خود را بهبود ببخشید. حتی این پتانسیل را دارد که مشکلات پزشکی مانند پسوریازیس و اگزما را تسکین دهد.


9. یک روغن ماساژ عالی می سازد

چرا صدها هزار تومان برای روغن‌های فانتزی و شمع‌های ماساژ بدن خرج کنید، در حالی که می‌توانید دقیقاً همان فوایدی را با این روغن که پوست را نرم و لطیف می‌کند، دریافت کنید. باعث جذب سریع و مغذی پوست می شود و حتی به عنوان مسکن درد بدن عمل می کند و آن را برای ماساژ عالی می کند. بسیاری از مادران حتی پس از زایمان از آن بر روی شکم خود استفاده می کنند.


10. می تواند به کنترل قند خون کمک کند

تنظیم قند خون برای همه ضروری است و بیش از آن، برای افراد مبتلا به دیابت یک موضوع مرگ و زندگی است. روغن کنجد به تنظیم قند خون در کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کند.


11. محافظت در برابر آفتاب

با کمال تعجب، روغن کنجد می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند، اگرچه از آنجایی که تحقیقات زیادی در این مورد انجام نشده است، نباید جایگزینی برای SPF شما باشد – فقط یک مکمل در روزهای آفتابی، زمانی که رطوبت بیشتری می خواهید. برخلاف روغن‌های دیگر که فقط تا 30 درصد در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت می‌کنند، روغن کنجد تا 30 درصد مقاومت می‌کند.


12. مزایای سلامت روان

به دلیل وجود اسید آمینه ای به نام تیروزین. تیروزین باعث افزایش سروتونین می شود که می تواند به شما کمک کند از احساس افسردگی و اضطراب جلوگیری کنید. در طول این بیماری همه گیر با تعداد زیادی شهر که شاهد قرنطینه های متعدد هستند، روغن کنجد می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.



برای داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر، دانه‌ها و روغن کنجد را به برنامه‌های مراقبت از خود و وعده‌های غذایی خود اضافه کنید، اما لطفاً مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید، زیرا روغن کنجد یکی از مهم‌ترین آلرژن‌های غذایی است.


مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده