دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» غذاهایی که به باز کردن رگ‌ها کمک می‌کنند

غذاهایی که به باز کردن رگ‌ها کمک می‌کنند

غذاهایی که به باز کردن رگ‌ها کمک می‌کنند


این غذاها را بخورید تا قلب خود را سالم نگه دارید


می خواهید با بیماری قلبی مبارزه کنید؟ غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید برای این کار در رژیم غذایی خود بگنجانید. ممکن است فکر کنید فقط میوه ها و سبزیجات در این لیست وجود دارند، و در حالی که آنها برای شما فوق العاده سالم هستند، غذاهای بیشتری وجود دارد که باید مصرف کنید. برای کمک به شما برای شروع سفر سلامتی خود، لیست طولانی از غذاهای فوق العاده ای که باید بخورید را گردآوری کرده ایم!


نخود

نخود ممکن است کوچک باشد، اما با این وجود سرشار از مواد مغذی قلبی عروقی است. نخود سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین ها است و می تواند کلسترول را کاهش داده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


قهوه

طرفداران قهوه خوشحال می شوند! ظاهراً این نوشیدنی تلخ می تواند برای قلب معجزه کند. مصرف متوسط ​​آن خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی قلبی و سکته را کاهش می دهد. اکنون به کافه مورد علاقه خود بروید!


کران بری

این میوه نه تنها خوشمزه است، بلکه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. اگر به کاهش خطر بیماری قلبی کمک نمی کرد، اینجا نبود. علاوه بر این، از UTI نیز جلوگیری می کند و عوامل خطر بیماری لثه، زخم معده و سرطان را کاهش می دهد.


انجیر

انجیر گاها دست کم گرفته می شود! اما منبع تغذیه فوق العاده ای برای قلب شما است. این میوه شیرین سرشار از کلسیم و فیبر است. انجیر حتی می تواند عوارض بیماری های قلبی عروقی را معکوس کند!


دانه های کتان

اگر ماهی یا آجیل نمی خورید اما به اسیدهای چرب امگا 3 نیاز دارید، به سراغ دانه های کتان بروید! آنها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، استروژن و مواد مغذی هستند که سلامت قلب شما را ارتقا می دهند.


فلفل قرمز تند

اگرچه ما می خواهیم این بار روی فلفل قرمز تند واقعی تمرکز کنید. به لطف کپسایسین موجود در آنها، آنها به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک می کنند. این خبر بسیار خوبی برای قلب شماست، اگرچه خوردن آن را به طور کامل توصیه نمی کنیم!


زنجبیل

طرفداران زنجبیل، یک خبر عالی داریم! مصرف منظم این ادویه با بوی فوق العاده در واقع خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.


گریپ فروت

آیا می دانستید که گریپ فروت سرشار از فیبر، پتاسیم، لیکوپن و کولین است؟ درسته! این یک راه عالی برای کنترل سلامت قلب شما است. حتی در رژیم غذایی DASH، یک الگوی تغذیه ای برای کاهش فشار خون، توصیه می شود.


چای سبز

این نوشیدنی پر طراوت با آنتی اکسیدان های زیادی همراه است و به جلوگیری از تجمع پلاک شریانی کمک می کند. همچنین LDL، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد! اگر می خواهید سلامت قلب خود را ارتقا دهید، بنوشید.


لوبیا قرمز

لوبیا قرمز سرشار از منیزیم، پروتئین و فولات است و چربی کمی دارد و فیبر بالایی دارد. این بدان معناست که آنها سطح هموسیستئین را پایین می آورند و به طور موثر خطر سکته مغزی، بیماری قلبی و حتی سرطان را کاهش می دهند! ادامه دهید و در صورت تمایل آنها را به سوپ و آش اضافه کنید.


پرتقال ها

همه ما عاشق پرتقال هستیم! این میوه می تواند تشنگی شما را برطرف کند، اما می تواند به جذب کلسترول موجود در غذا نیز کمک کند. حاوی فیبر، مواد مغذی، ویتامین C و پتاسیم است. اگر می خواهید سدیم را دفع کنید، فشار خون را پایین بیاورید، و پروتئین های ناسالم را خنثی کنید، این اجزاء عالی هستند.


کلم پیچ

این عضو از خانواده کلم برای شما بسیار مفید است. حاوی مواد مغذی است که سلامت سیستم قلبی عروقی شما را تضمین می کند و با بیماری های قلبی مبارزه می کند. کلم پیچ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. این یک مکمل عالی برای وعده های غذایی است زیرا هم چربی و هم کالری کمی دارد.


سیر

سیر در دور نگه داشتن خون آشام ها عالی است، اگرچه باید بدانید که می تواند سطح پلاک در شریان ها را کاهش دهد، فشار خون را کاهش دهد و آنزیم های منقبض کننده رگ های خونی را کاهش دهد. اگر طعم آن را دوست ندارید، می توانید آن را به عنوان قرص مصرف کنید!

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


شکلات

همچنین خوب است که هر از گاهی از شکلات تخته ای مورد علاقه خود لذت ببرید. این خوراکی شیرین فورا احساس بهتری در شما ایجاد می کند، ناگفته نماند که خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. یک مطالعه در هاروارد نشان داد که مصرف منظم کاکائو خام منجر به فشار خون بهتر و عدم فشار خون می شود. آن را در حد اعتدال مصرف کنید، تا شاهد بهبود انعطاف پذیری رگ های خونی، فشار خون بهتر و کاهش خطر بیماری های قلبی باشید.


عدس

عدس می‌تواند برای غذایی که درست می‌کنید معجزه کند، هرچند اجازه دهید بر فواید سلامت قلب این حبوبات تمرکز کنیم. آنها علاوه بر اینکه منبع عالی پتاسیم، پروتئین و منیزیم هستند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهند. سایر فواید شامل کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر تشکیل پلاک است.


بادام ها

همه ما می دانیم که بادام چقدر خوشمزه است، اگرچه باید به یاد داشته باشید که آنها می توانند عملکردهای شناختی را تقویت کنند، با بیماری قلبی مبارزه کنند و کلسترول را کاهش دهند! به لطف سطح بالای استرول های گیاهی، به جلوگیری از جذب LDL نیز کمک می کند.


انار

انار را به اسموتی ها، سالادها و شیک ها اضافه کنید زیرا حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که از شریان های شما در برابر اکسیداسیون پلاک محافظت می کند و با بیماری قلبی مبارزه می کند. مطالعات نشان می دهد که این ماده همچنین به پیشگیری از سرطان پروستات، دیابت، سکته مغزی و آلزایمر کمک می کند. برای دندان ها، پوست و مفاصل شما نیز عالی است!


بلوبری

بلوبری خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. ظاهراً سه وعده در هفته می تواند برای سلامتی شما معجزه کند! از تجمع کلسترول جلوگیری می کند، فشار خون را بهبود می بخشد و از تجمع پلاک شریانی محافظت می کند. از دیگر مزایای آن حذف سرطان و کاهش خطر بیماری قلبی است.


چغندر

چغندر دارای سطوح بالایی از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. این ستاره های بنفش می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند، خطر بیماری قلبی را کاهش دهند، اندام های مختلف را تقویت کنند و از سرطان جلوگیری کنند.


ماهی سالمون

ماهی سالمون که به عنوان مرغ دریا نیز شناخته می شود، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی است که به کاهش سطح تری گلیسیرید، شل شدن رگ های خونی، جلوگیری از لخته شدن خون و مبارزه با بیماری قلبی کمک می کند.


زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیب فعال کورکومین است که به جلوگیری از بزرگ شدن قلب کمک می کند. مزایای دیگر شامل پیشگیری از چاقی، فشار خون بالا و عروق خونی ناکارآمد است. همچنین به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند..


دانه های چیا

دانه چیا به عنوان یک تاپینگ اسموتی نامی برای خود دست و پا کرده است، هرچند فراموش نکنید که این دانه منبع عالی از آنتی اکسیدان ها، پروتئین، مواد مغذی، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 نیز می باشد. این به کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها و حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند.


سیب

این جمله رایج ممکن است واقعا درست باشد! سیب سرشار از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و فشار خون را پایین می آورد. گزینه های بی پایانی برای انتخاب وجود دارد و می توانید آنها را بر اساس رنگ ها، طعم ها و مزایای سلامتی مرتب کنید!


آووکادوها

آووکادو به قدری معروف شده است که فروشگاه هایی کاملاً به این میوه اختصاص داده شده است! این تا حدی به دلیل سلامت آنهاست. آووکادو سرشار از پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و چربی های غیراشباع است که به کاهش کلسترول، بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.


بادمجان

بادمجان ها طعم فوق العاده ای دارند و سرشار از ویتامین ها، ناسونین، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و فلاونوئیدها هستند. این زیبایی های بنفش به بهبود گردش خون، کاهش کلسترول، جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند


کلم بروکلی

از کلم بروکلی نترسید! آنها برای سلامت قلب و عروق شما عالی هستند زیرا این سبزی باعث کاهش کلسترول و تقویت عروق خونی می شود. به لطف محتوای سولفورافان، خواص ضد التهابی دارد و به پیشگیری از مشکلات مزمن مرتبط با قند خون کمک می کند.


هویج

هویج از سبزیجاتی عالی برای سلامت قلب است. ما می دانیم که آنها به بهبود بینایی کمک می کنند، هرچند که با رادیکال های آزاد و بیماری های قلبی نیز مبارزه می کنند. هویج سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که به مبارزه با سرطان و همچنین بهبود سلامت استخوان و قلب و عروق کمک می‌کند.


مرغ

مرغ فوق العاده همه کاره است و ما آن را دوست داریم! این گوشت بدون چربی دارای سطوح چربی اشباع شده و کلسترول کمتری نسبت به گوشت قرمز است. دلایل زیادی وجود دارد که طرفداران سلامت از آن به عنوان منبع پروتئین استفاده می کنند!


کیوی

از پوسته آن نترسید. در داخلش، میوه ای پر از ویتامین در انتظار شماست. همچنین منبع عالی پتاسیم، پلی فنول ها، مس و منیزیم است. از لخته شدن خون جلوگیری می کند، سلامت قلب شما را حفظ می کند و از سیستم قلبی عروقی شما محافظت می کند!


عدس

حبوبات به طور کلی سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند. ظاهراً آنها حتی بیشتر از موز پتاسیم دارند! عدس به عنوان یک منبع پروتئین و انرژی، تقریباً در هر غذایی عالی است. همراه با گریپ فروت در رژیم غذایی DASH گنجانده شده است.


ماهی خال مخالی

اگر می خواهید ماهی دیگری به جز ماهی قزل آلا و ماهی تن بخورید، چرا با ماهی خال مخالی همراه نشوید؟ در سالادها و سایر غذاها به خوبی استفاده می شود. علاوه بر این، سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید است.


بادام هندی

همه ما بادام هندی را دوست داریم، بنابراین شنیدن اینکه سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که سطح کلسترول LDL را پایین می‌آورد و همزمان سطح HDL را بالا می‌برد، آرامش بخش است. بادام هندی به لطف آنتی اکسیدان های خود از آسیب سلولی نیز جلوگیری می کند.


بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر راهی عالی برای شروع راه شماست! انعطاف پذیر و خوش طعم است، ناگفته نماند که سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی مختلف است. فیبر بالایی دارد و دارای شاخص گلیسمی پایینی است، بنابراین اگر می‌خواهید وزن کم کنید و دیابت خود را کنترل کنید، دیگر به این موضوع توجه نکنید. همچنین شریان ها را برای سلامت قلب بهتر پاک می کند!


لوبیا

لوبیا، به عنوان یک گروه، شایسته جایگاه خاص خود است. این سوپراستارهای کوچک دارای چربی کم، غنی از پروتئین و فیبر هستند. آنها همچنین بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی را ارائه می دهند که برای پیشگیری از بیماری قلبی عالی است!


گلابی ها

مانند سیب، گلابی نیز سرشار از آنتی اکسیدان، مواد مغذی و فیبر است. در نهایت، این بدان معنی است که آنها می توانند خطر بیماری قلبی را کاهش دهند و فشار خون و کلسترول را کاهش دهند.


مارچوبه

مارچوبه لذیذ است اما لازم به ذکر است که سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی است. سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، سطح انسولین را بهبود می بخشد، از بیماری های مختلف محافظت می کند و خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد.


کینوا

کینوا اخیراً به عنوان یک غلات مغذی، نامی برای خود دست و پا کرده است و این در واقع درست است. مقدار فیبر آن تقریباً دو برابر سایر غلات است. سرشار از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه ضروری است. برای کاهش وزن، بهبود سطح قند و کلسترول خون و ارتقای سلامت قلب و عروق عالی است.


اسفناج

سازندگان Popeye شاید می دانستند در مورد چه چیزی صحبت می کنند! این سبزی برگ دار بهترین منبع ویتامین K است که در نهایت به جلوگیری از لخته شدن خون و رشد استخوان های قوی تر کمک می کند. همچنین سرشار از پتاسیم، فیبر، فولات و لوتئین است که به سلامت قلب و عروق کمک می کند.


توت فرنگی

توت فرنگی تقریباً در هر غذایی عالی است! میوه‌های قرمز که سرشار از مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین C هستند. کالری کمی دارند و برای سوزاندن چربی مفید هستند. مطالعات همچنین نشان داده اند که آنها می توانند شریان ها را شل کرده و از ایجاد پلاک در قلب جلوگیری کنند.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یکی دیگر از ستاره های در حال ظهور در دنیای آشپزی است. این غذای فوق العاده منبع عالی پتاسیم است که با تضمین تعادل مایعات در بدن به کاهش فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین به تنظیم ضربان قلب شما کمک می کند.


گردو

گردو یکی از تنقلات مورد علاقه ماست! اگر شما هم همین احساس را دارید، از شنیدن اینکه آنها مملو از اسید چرب امگا 3 به نام اسید آلفا لینولنیک (ALA) هستند، خوشحال خواهید شد. اساسا، این به کاهش فشار خون، سطح کلسترول بهتر و قلب سالم تر معنی می شود.


هندوانه

ما به جرات می گوییم که هندوانه بهترین میوه برای تابستان است! از آنجایی که این میوه از حدود 96 درصد آب تشکیل شده است، این یک راه عالی برای هیدراته کردن است. هندوانه سرشار از پتاسیم، منیزیم و ویتامین های A، B6 و C است. این بدان معناست که مصرف منظم آن منجر به کاهش فشار خون و سطح کلسترول می شود.


موز

موز در اسموتی ها یا کاسه های صبحانه شما عالی است! جدا از طعم، سرشار از فیبر، پتاسیم و پروتئین نیز هست. موز همچنین به انقباض عضلات و واکنش سلول های عصبی کمک می کند. اگرچه میوه های زرد رنگ در دنیای رژیم غذایی نامناسب هستند، اما در واقع مواد غذایی کم انرژی با نشاسته و فیبر مقاوم هستند. اصولاً برای کاهش وزن عالی هستند. ناگفته نماند که آنها فشار خون را پایین می آورند، ضربان قلب را منظم نگه می دارند و به طور کلی سلامت قلب را ارتقا می دهند!


روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها بهترین روغن برای افزودن به هر سالادی است، بلکه واقعا سالم است! به طور عمده در رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می شود، جای تعجب نیست که برای سلامتی شما بسیار مفید است. اگر به دنبال کاهش کلسترول LDL مضر، مبارزه با لخته شدن خون و تنظیم سطح قند خون هستید، پس از سویه اصلی آن استفاده کنید.


سویا

نمی‌دانم متوجه شده‌اید یا نه (اگرچه مطمئن هستیم که متوجه شده‌اید) اما این روزها سویا در بیشتر سوپرمارکت‌ها فضای زیادی را اشغال کرده است. دلیل خوبی برای آن وجود دارد، و این فقط به این دلیل نیست که جایگزین مناسبی برای خوردن گوشت است. سویا با کلسترول بد مبارزه می کند و در عین حال فیبر، چربی های امگا 3 و پروتئین برای شما فراهم می کند!


سرکه سیب

می‌دانم، می‌دانم، سرکه سیب به خاطر بوی بدش بدنام است. بیانسه در واقع به قدرت شفابخشی و سلامتی این سرکه معتقد است. استفاده توصیه شده از سرکه سیب این است که آن را با آب رقیق کرده و قبل از غذا بنوشید. ظاهراً این به کاهش وزن و همچنین کاهش فشار خون و مبارزه با بیماری قلبی کمک می کند.


لوبیا سیاه

لوبیا، برای قلب شما مفید است، هر چه بیشتر بخورید، بیشتر متوجه می شوید که چقدر سالم هستند! این ها سرشار از پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین B6، فیتونوترینت ها و فولات هستند. اساساً به این معنی است که کلسترول و بیماری قلبی شانسی ندارند!


ماست کم چرب

بر اساس تعدادی از مطالعات در مورد اثرات خوردن غذاهای لبنی سالم، ماست کم چرب می تواند یک تثبیت کننده رژیم غذایی عالی باشد. در میان چیزهای دیگر ثابت شده است که این ماست می تواند از بدن شما در برابر برخی سرطان ها محافظت کند. ضرری ندارد که به شما کمک می کند با فشار خون بالا مبارزه کنید... البته با آرامش.


کلم

در پایان روز، ما فقط بدن خود را داریم تا از ما در برابر بیماری ها محافظت کند. با این حال، مهم است که ما از خود مراقبت کنیم، و کلم در این تلاش در کنار ماست. کلم سرشار از ویتامین C، مجموعه ای از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و بسیاری موارد دیگر است. به عنوان یک امتیاز، کلم به حفظ بینایی سالم کمک می کند.


برنج قهوه ای

برنج برای قرن ها غذای اصلی بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان بوده است. با این حال، از انواع قهوه ای کمتر صحبت می شود، بنابراین ما اینجا هستیم تا تعریف خوبی را که شایسته آن است به آن بدهیم. جدا از اینکه برنج قهوه ای شما را با ویتامین ها و مواد معدنی سیر می کند، با بیماری های قلبی و دیابت مبارزه می کند.


روغن نارگیل

در اینجا روغن دیگری وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود - روغن نارگیل منبع جامدی از کلسترول خوب است و می تواند برای سلامت قلب شما معجزه کند. با این حال، باید گفت که روغن نارگیل، زمانی که زیاد مصرف شود، می تواند نتایج منفی داشته باشد. 


گل کلم

شاید در کودکی برای هضم کردن گل کلم مشکل داشتید، اما اکنون همه شما بزرگ شده اید! این پسر عموی سفید کلم بروکلی فواید بسیار خوبی برای سلامت کلی شما دارد. مقادیر زیادی فیبر و در عین حال مقادیر کمی کربوهیدرات را فراهم می کند. استخوان های شما را قوی نگه می دارد و به سم زدایی بدن شما کمک می کند. پاداش - طعم آن خوشمزه است!


میوه اژدها

گوش کن، قبل از اینکه به این فکر کنی که این میوه از جانوران واقعی آتش‌نفس می‌آید، اینطور نیست. با این حال، سرشار از مواد مغذی گیاهی، مواد مغذی، آهن، کلسیم، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، کاروتن، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، ویتامین C و ویتامین B است. واو ، مقداری از آن میوه اژدها را برای من بیاور!


پسته

سبز است. بله، من فقط می خواستم این موضوع را از سر راه بردارم تا در یک صفحه باشیم. پسته خیلی خوشمزه است! آنها سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند، اما کالری کمی دارند - چه عالی! کلسترول در این آجیل ها عاملی نیست، اما سلامت قلب و روده را تقویت می کند! نمی دانم چرا تمام عمرم اینها را نخوردم.


کدو تنبل

باورتان می شود اگر به شما بگویم که کدو تنبل فقط برای حک کردن چهره های ترسناک هالووین استفاده نمی شود؟ این غول های نارنجی در واقع یک نوع غذای فوق العاده هستند. این می تواند سطوح بالای پرو ویتامین بتاکاروتن، فیبر، پتاسیم، ویتامین C و فیتواستروژن باشد. یا شاید فقط این است که آنها برای کاهش وزن، کنترل فشار خون و مبارزه با کلسترول بد عالی هستند.


سس گوجه فرنگی

حالا تصور اشتباهی نداشته باشید – ما در مورد سس گوجه فرنگی که مملو از شکر است صحبت نمی کنیم. ما در مورد نسخه خالص سس آب گوجه فرنگی صحبت می کنیم که از پایه ای برای پیتزا یا پخت ماکارونی استفاده می کنید. تحقیقات نشان داده است که سس گوجه فرنگی می تواند به تقویت سلامت قلب کمک کند و همچنین پوست شما را جوان تر نشان دهد. چقدر عالی است؟


توفو

توفو یک شکل عالی از پروتئین سویا گیاهی با مواد معدنی، فیبر و چربی‌های غیراشباع برای قلب است. تقریباً شبیه یک اسفنج است، زیرا می تواند طعم ادویه ها یا سس هایی را که برای طبخ آن استفاده می کنید جذب کند. افزودن توفو به سوپ ها پروتئین با کمی چربی اضافه می کند.


دانه های آفتابگردان

برخی افراد این تصور غلط را دارند که تخمه آفتابگردان سالم نیست زیرا روغن بالایی دارد. با این حال، این روغن طبیعی گیاهی است، بنابراین به هیچ وجه ناسالم نیست. در واقع، برای بدن شما مفید است زیرا سرشار از چربی های اشباع نشده چندگانه است. تخمه آفتابگردان همچنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین ها مانند مس، منیزیم و ویتامین E است.



تصاویر :

بلوبری

شکلات

گریپ فروت

قهوه

ماهی سالمون

دانه چیا


میوه اژدها

چای سبز



مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده