خرید از سراسر دنیا


» درمان خانگی برای از بین بردن سریع گلودرد چیست؟

درمان خانگی برای از بین بردن سریع گلودرد چیست؟

استفاده از چای برای درمان گلودرد یا سرفه

قرن ها ست که از داروهای گیاهی مانند چای برای درمان بیماری های جزئی استفاده می شود. دمنوش های گیاهی دارای خواص مفیدی هستند که می توانند به تسکین بیماری و دفع بیماریها کمک کنند. چای های کافئین دار که از گیاه تهیه می شوند نیز دارای خواص مفید هستند. این مواد شامل آنتی اکسیدانهایی که به محافظت در برابر بیماری های تخریبی و ارتقا سلامت سلول که به ایجاد آرامش و تسکین درد کمک می کند. نوشیدنیهای گرم و گیاهی از بهترین درمان های خانگی که در فصل سرما و گرما متقاضی بسیاری دارند. یک فنجان از دمنوش گرم می تواند به تسکین گلو درد کمک کند در حالی که نوشیدن مایعات نیز می تواند با عفونت بدن مقابله کند. این دمنوش ها نه تنها خوشمزه هستند بلکه بسیار موثر نیز خواهند بود.

جدا از این خواص مفید ، گرما و بخار یک فنجان چای داغ می تواند گلودرد را تسکین داده و بهبودی سریع تری را ایجاد کند. چای به آبرسانی بدن کمک می کند که عامل مهم دیگری برای غلبه بر بیماری است.

جدا از مزایای زیادی که چای ها برای سلامتی به همراه دارند ، تهیه و لذت بردن از یک فنجان چای می تواند در دادن آرامش به شما کمک کند

جدا از خوشمزه بودن ، بسیاری از چای ها دارای خواص دارویی زیادی نیز هستند که به تسکین و بهبود بدن کمک می کنند. اگرچه چای به تنهایی قادر به درمان بیماری های جدی نیست اما می تواند به درمان گلودرد کمک کند.

از مزایای مربوط به چای عبارتند از:

کمک به هضم غذا

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

تقویت سیستم ایمنی بدن

کاهش التهاب

افزایش انرژی

بهبود وضوح و تمرکز ذهنی

کمک به شما به خواب

کاهش استرس و اضطراب

کاهش درد سردرد

بهترین چای ها برای گلو درد

بابونه

بابونه صدها سال است که در داروهای گیاهی استفاده می شود و دارای ویژگی سبک و خاصیت درمانی است که باعث می شود در هر زمان احساس بهتری داشته باشید. چای بابونه و عسل گزینه‌ای مناسب برای گلودرد است. این چایی بسیار آرام‌بخش است.

عسل به شما کمک می‌کند تا گلو را با لایه‌ای که به تسکین درد کمک می‌کند، بپوشانید. نشان داده شده است بابونه که سرشار از آنتی اکسیدان است، نرم کننده گلو، تسکین دهنده درد و گرفتگی صدا است.

بابونه به ویژه در تسکین گلودرد موثر است ، و همچنین دارای فواید دیگری است که در هنگام بیماری مفید هستند ، از جمله آرامش اعصاب ، تقویت و ایجاد خواب. برای بهترین مزه و طعم و کارایی تسکین گلو ، یک کم عسل اضافه کنید !

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از قرن ها پیش در طب سنتی چینی و آیورودا برای درمان گلو درد و سایر بیماری ها استفاده می شود. ریشه شیرین بیان از گیاهی به نام «Glycyrrhiza glabra» سرچشمه می‌گیرد که ماده‌ای اساسی در طب سنتی چین محسوب می‌شود. در حالی که ممکن است شیرین بیان به عنوان یکی از بهترین مواد تسکین دهنده مشکلات گوارشی مانند سوزش سر معده شناخته شود، بر پایه یک مقاله‌ای که در سال 2015 از سوی آکادمی علوم پزشکی چین منتشر شد، به خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی شیرین بیان اشاره شده که می‌تواند در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌هایی که باعث گلودرد‌ های عفونی می‌شوند، کمک کند

ریشه شیرین بیان حاوی خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است که به محافظت در برابر بیماری و دفع دلایل احتمالی گلو کمک می کند. علاوه بر این ، ریشه شیرین بیان به هر چای که اضافه شود شیرینی ماندگاری می بخشد ،و یک درمان خوشمزه و مفید را ایجاد می کند. ریشه شیرین بیان در صورت مصرف بیش از حد ، می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد ، بنابراین بهتر است این دمنوش ها را به میزان متوسط میل کنید.

زردچوبه

یکی از اصلی ترین داروهای گیاهی سنتی است که اخیراً شاهد افزایش محبوبیت در دنیای غرب هستیم ، زردچوبه که از همان خانواده زنجبیل است، مدتهاست که در کشور‌های آسیای جنوبی به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن زردچوبه به عنوان چای ممکن است دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی باشد؛ همچنانکه برای آرام شدن ناراحتی معده شناخته می‌شود. زردچوبه دارای فواید مختلفی برای سلامتی است و می تواند به تسکین درد گلو درد کمک کند. زردچوبه حاوی یک ترکیب مفید به نام کورکومین است که نشان داده شده است دارای انواع مختلفی از خواص ضد باکتری ، ضد میکروبی و ضد ویروسی است

نعناع فلفلی

یکی دیگر از چای های گیاهی دمنوش نعناع فلفلی رایج است که فواید زیادی برای سلامتی دارد که می تواند به تسکین گلو درد کمک کند. اگر به دنبال تسکین دهنده خنک هستید، نعنا فلفلی می‌تواند کار را تمام کند. نعنا فلفلی و جوهر نعنا هردو خاصیت ضد باکتری دارند؛ بنابراین اگر گلودرد شما در نتیجه عفونت باکتریایی باشد، مفید خواهد بود.نعناع فلفلی حاوی منتول است که یک ضد احتقان موثر با خواص خنک کننده و تسکین دهنده است. این چای گیاهی همچنین می تواند به هضم غذا کمک کند و یک گزینه مناسب برای نوشیدن یک چای قبل از خواب است. اگر از گلودرد رنج می برید ، یک فنجان چای تازه و نعناع امتحان کنید تا درد شما تسکین یابد!

زنجبیل

ریشه زنجبیل که یک ماده رایج در داروهای گیاهی است ، زنجبیل و خسرو دار (گانگال) که دارای ریشه‌ای مشابه هستند، به دلیل اثرات ضد التهابی شأن مشهور هستند. در حالی که این چای برای درمان التهاب و عفونت عالی است؛ اما افزودن کمی دارچین به این چای می‌تواند اثر آن را بسیار بیشتر کند؛ همچنانکه عطر و طعم خوبی به آن می‌بخشد.

یکی دیگر از مواد افزودنی گیاهی است که می تواند به تسکین علائم گلودرد کمک کند. زنجبیل حاوی انبوهی از خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که به شما کمک می کند تا از گلودرد جلوگیری کنید. علاوه بر این ، زنجبیل ضد تهوع است و می تواند به آرامش بدن کمک کند. 

دارچین

دارچین ادویه ای خوش طعم است و دارای بسیاری از فواید سلامتی ، از جمله خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. دارچین یک ماده رایج است که به ترکیبات چای ادویه دار اضافه می شود و می تواند گلو درد را تسکین دهد. برای یک چای سنتی ادویه دارچین ، یک ترکیب چای سیاه ادویه دار را با کمی شیر و عسل امتحان کنید. 

چای با لیمو و عسل

اگرچه لیمو و عسل به خودی خود جز چای نیستند ، اما آنها یک داروی گیاهی رایج و موثر برای تسکین گلودرد هستند. یک قطره عسل و آب لیمو می تواند هم چای های کافئین دار و هم گیاهان را روشن کند ، اما ما فکر می کنیم که به ویژه با یک چای سیاه کلاسیک جفت می شود. عسل به آرامش گلو و محافظت در برابر عوامل تحریک کننده کمک می کند ، در حالی که آب لیمو مملو از ویتامین C است. شما می توانید به تنهایی از چای با لیمو و عسل به عنوان یک نوشیدنی آرامبخش و مفید لذت ببرید

چای ریشه گل ختمی

«Althaea officinalis» گیاهی است که بیشتر با نام «ریشه گل ختمی» شناخته می‌شود و ماده‌ای چسبناک و ژل مانند به نام «لیزاب» یا «موسیلاژ» ترشح می‌کند که می‌تواند اثر تسکینی برای گلو داشته باشد. بنابر پژوهش کوچکی که سال 2014 به انجام رسید، این ماده همچنین دارای خواص تسکین درد است؛ خصوصاً زمانی که صحبت از التهاب- یکی از علائم گلودرد- انجام می‌شود.ریشه شیرین بیان و ریشه گل ختمی را در یک چای گیاهی با هم ترکیب کنید. چای به دست آمده کاملاً شیرین و نرم است که گلو را نرم می‌کند

چای سبز

احتمالاً چیزهای بسیاری درباره فواید فوق‌العاده چای سبز کلاسیک شنیده‌اید، اما اجازه دهید آن را تکرار کنیم. این نوشیدنی محبوب سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما ستاره واقعی، محتوای آنتی‌ اکسیدانی آن است. بر همین اساس است که چای سبز با پیشگیری از بیماری و سلامت بهتر قلب پیوند خورده است. خواص ضد التهابی، ضد باکتری و ضد ویروس این نوشیدنی برای بدن انسان معجزه می‌کنند؛ خصوصاً زمانی که احساس بیماری دارید. چای سبز طعم پایینی دارد؛ از این رو می‌توانید برای بهبود عطر و طعم چای سبز اندکی عسل یا دارچین به آن اضافه کنید

چای نارون لغزنده

این دمنوش گیاهی از بخش داخلی پوست درخت نارون لغزنده که یک درخت بومی آمریکای شمالی است،تهیه می‌شود. همانند ریشه گل ختمی، «نارون لغزنده» سرشار از موسیلاژ بوده و ژلی تولید می‌کند که می‌تواند گلو را پوشش و تسکین دهد. در تولید برخی قرص‌های مکیدنی برای تسکین گلودرد از این ماده استفاده می‌شود.

آقطی سیاه

سرشار از فلاونوئیدها (نوعی رنگدانه مفید گیاهی) و آنتی اکسیدان هاست که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند. بر اساس تحقیقات، مصرف مکمل‌های آقطی سیاه شدت و علائم سرماخوردگی و نیز طول دوره آن را کاهش می‌دهد. این دمنوش را باید با میوه‌های سیاه یا گل‌های سفید رنگ آقطی درست کنید. برای تهیه دمنوش آقطی سیاه باید 8 تا 12عدد از میوه‌های آن را در آب جوش بریزید، شعله را کم کنید و بگذارید 15دقیقه دم بکشد. در پایان، آن را صاف و با مقداری عسل ترکیب کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده