دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حفاظت از گیاهان دارویی و اهمیت آنها در زندگی مدرن

حفاظت از گیاهان دارویی و اهمیت آنها در زندگی مدرن

کاربردهای مهم گیاهان دارویی چیست؟

با توجه به رشد روزافزون گیاهان دارویی، نیاز روز یک استراتژی بلند مدت برای حفظ و برداشت پایدار این محصولات گیاهی است. استفاده از گیاهان دارویی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه دیگر را می توان یک سنت زنده دانست. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که نیازهای مراقبت های بهداشتی اولیه تقریباً 80 درصد از جمعیت جهان در حال توسعه توسط طب سنتی برآورده میشود و سیستمهای سنتی پزشکی تا حد زیادی برای داروهای خود به منابع طبیعی وابسته هستند، که از آنها گیاهان بخش عمده دارو را تشکیل می‌دهند.


هزاران سال است که مردم در سراسر جهان از گیاهان دارویی به عنوان دارو استفاده می کنند. درک گیاهان مورد استفاده و کیفیت گیاهان نیز مهم است. برخی از شرکت ها پرکننده ها را اضافه می کنند. این به ارزان‌تر شدن مکمل‌های گیاهی آنها کمک می‌کند. اما ممکن است به خوبی کار نکنند. یا ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. حتی اگر چیزی طبیعی باشد، ممکن است ایمن نباشد.


در زیر داروهای گیاهی رایجی وجود دارد که تحقیقات نشان داده است که در صورت استفاده صحیح، ایمن و موثر هستند. در صورت استفاده از هر گونه گیاه یا مکمل، همیشه به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید. آنها باید بدانند که ممکن است در صورت ترکیب با سایر داروهایی که مصرف می کنید باعث ایجاد مشکل شوند یا خیر.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

گیاهان راهی فوق العاده برای افزودن طعم و رنگ به هر نوع غذا یا نوشیدنی بدون افزودن چربی، نمک یا قند هستند. علاوه بر طعم و رنگ هر کدام دارای مجموعه ای از خواص ارتقاء دهنده سلامتی خود هستند. به طور کلی، گیاهان تازه طعم لطیفی دارند، بنابراین اگر آنها را به آشپزی خود اضافه کنید، این کار را در چند دقیقه آخر انجام دهید. چشیدن غذای خود به شما کمک میکند تا متوجه شوید که آیا به اندازه کافی چاشنی به غذا اضافه کرده اید یا خیر. اگر از گیاهان به اندازه کافی استفاده نشود، تفاوت چندانی در طعم غذا ایجاد نمی شود، اما اگر مقدار زیادی سبزی به آن اضافه شود، طعم آنها بر سایر مواد غلبه می کند.

گیاهان بخشی از برگ گیاه هستند که در پخت و پز استفاده می شود - می توان از آنها به صورت تازه یا خشک استفاده کرد. به هر قسمت دیگر گیاه که معمولاً خشک می شود، ادویه گفته می شود. به عنوان مثال، پوست درختان (دارچین)، انواع توت ها (دانه فلفل)، دانه ها (زیره)، ریشه ها (زردچوبه)، گل ها (بابونه)، جوانه ها (میخک) و کلاله های گل (زعفران) هستند.


مردم می گویند برای هر بیماری در جهان یک گیاه وجود دارد و علاقه مندان به سبزی ما به شما خواهند گفت که حق با آنهاست. طبیعت از طریق گونه‌های گیاهی بی‌پایانی که به ما کمک میکنند تا سالم و سر زنده بمانیم، لطف خود را به ما بخشیده است. علاوه بر این، سهولت باغبانی در حیاط خلوت، بالکن و تراس درهای زیادی را برای تشویق رشد گیاهان دارویی در اطراف باز کرده است. برای رشد باغ دارویی شخصی خود هیجان زده هستید؟ خوب، یک دقیقه صبر کنید؛ بیایید قبل از آوردن آنها به خانه، مفاهیم خود را در مورد فضای سبز ترمیمی بررسی کنیم.


گیاهان دارویی چیست؟

گیاهان دارویی خواص درمانی متعددی را در وجود خود دارند که به ما انسان ها در غلبه بر بیماری های مختلف کمک می کند. از چیزی جزئی مانند درمان سرماخوردگی گرفته تا مقابله با یک سیستم عصبی پیچیده، این دوستان سبز با بسیاری از بیماری‌های اصلی و جزئی مقابله می‌کنند. در واقع، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما ارزش آنها را بهتر از ما می‌دانند، زیرا قبل از اینکه طب مدرن در دسترس باشد، گیاهان داروی خانگی بودند.


گیاهان دارویی

این گیاهان همچنین کمیاب نیستند، زیرا به راحتی در بازار آنلاین و نهالستان های آفلاین یافت می شوند، بنابراین بیشتر و بیشتر مردم می توانند از آنها بهره ببرند. تکثیر، نگهداری و برداشت آنها آسان است. گیاهان شفابخش در صنعت آشپزی و آرایشی و بهداشتی جایگاهی دلپذیر پیدا می کنند. پس از انتشار در خانه، می توانید از آنها استفاده کنید در حالی که به زیبایی محیط شما را زیبا می کنند.


فواید گیاهان دارویی برای سلامتی

به طور کلی، نام همه گیاهان دارویی به دلیل ارزش قابل توجهی که برای سلامت جسمی ما دارند، این عنوان را به دست آورده اند تا در صنعت شفا تعلق داشته باشند. تکثیر آنها به محیطی سبزتر منجر می شود و در صورت مواجهه با مشکلات بدنی به عنوان فروشگاه پزشکی شما عمل می کند. علاوه بر این، با تمرکز روزافزون بر بهبود سلامت روان، می‌توانیم از این گیاهان به عنوان یک درمان ارزان استفاده کنیم. هم انتشار و هم استفاده از آنها می تواند سطح استرس را در کوتاه ترین زمان کاهش دهد.


مصرف گیاهان دارویی ممکن است به پیشگیری و مدیریت بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش لخته شدن خون کمک کند و خواص ضد التهابی و ضد توموری را ارائه دهد. تحقیقات ادامه دارد اما مطالعات نشان داده است که:

سیر، بذر کتان، شنبلیله و علف لیمو ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند.

سیر برای افرادی که فشار خون کمی دارند مفید است.

شنبلیله می تواند به کنترل قند خون و فعالیت انسولین (همانند دانه کتان، بذر کتان و دارچین) کمک کند.

سیر، پیاز، پیازچه، تره فرنگی، نعناع، ریحان، پونه کوهی، مریم گلی و بسیاری از گیاهان دیگر می توانند به محافظت در برابر سرطان کمک کنند.

گیاهان سرشار از آنتی اکسیدانها به خصوص میخک، دارچین، مریم گلی، پونه کوهی و آویشن هستند.

گیاهان تازه اغلب حاوی سطوح آنتی اکسیدانی بالاتری در مقایسه با گیاهان فرآوری شده یا خشک هستند. اگر از گیاهان استفاده می کنید تا در درجه اول از جنبه های سلامتی آنها استفاده کنید، سعی کنید گیاهان تازه خود را در پایان پخت و پز یا حفظ این خواص اضافه کنید.


گیاه دارویی برتر در هند و کاربردهای آنها

کشت گیاهان دارویی یک راه عالی برای افزایش ضریب سبزی در عین حصول اطمینان از چشم انداز سلامت بهتر است. انواع بی پایانی از گیاهان دارویی به صورت آنلاین وجود دارد، بنابراین انتخاب مناسب ترین آنها برای باغ خود گاهی اوقات می تواند یک کار باشد. اما نگران نباشید، در زیر لیستی از بهترین گیاهان دارویی و کاربردهای آن‌ها آمده است تا شما بر اساس آن انتخاب کنید:


ریحان این گیاه با نام محلی تولسی باید در صدر این لیست قرار می گرفت. در سطح جهانی به دلیل قدرت دارویی و در سراسر کشور به دلیل ارزش مذهبی آن شناخته شده است. در حالی که ما هندی ها آن را با دیه و عود می پرستیم، این گیاه با خواص درمانی خود سخاوتمندانه بازمیگردد. بنابراین، ریحان مقدس اغلب در آشپزخانه ها دیده می شود، با برگ های چای یا در یک معجون سالم تر دم می شود. یکی از رایج‌ترین گونه‌های آن، راما تولسی، به دلیل زیبایی خود در رفع سرفه‌های شدید و سرماخوردگی معروف است. می توانید آن را در گلدان های سفالی با ظاهر معنوی با خاک غنی پرورش دهید. چندین لوازم آرایشی گیاهی با کارپورا تولسی به عنوان عامل شفابخش اولیه آنها تولید می شود. به طور کلی، این گیاه می تواند مالاریا، سردرد، بی خوابی، بیماری های تنفسی و غیره را درمان کند. برخی افراد نیز پوشیدن دانه های تولسی را ترجیح می دهند و سلامت جسمی و روحی خود را افزایش می دهند.


کالاندولا گونه‌ای گلدار که در بسته‌های دانه‌های گیاهی تزئینی عرضه می‌شود، معمولاً به نام گل همیشه بهار شناخته می‌شود. در ارجحیت خاک از نظر نگهداری کم باقی می ماند و تا زمانی که با رطوبت پر شده باشد، بدترین آنها را می پذیرد. با این حال، این نباید شما را از تکثیر کالاندولا در یک مخلوط گلدانی مغذی منصرف کند. این گیاه علاوه بر تولید گل های نارنجی زیبا، ارزش فوق العاده ای در صنعت درما دارد. در صورت مصرف خارجی، به راحتی پیچ خوردگی، چشم زخم، زخم، نیش و غیره را درمان می کند و چای شفابخش برای تب، گردش خون و عفونت های مزمن مفید است. آن را در گلدان های پلاستیکی مستطیل شکل تکثیر کنید تا شکوفایی آن را با گل های بیشتر مشاهده کنید.


آلوئه ورا این رفیق سبز رنگ به عنوان یک ساکولنت قهرمانی در دسته گیاهان مقاوم است. آلوئه ورا با برگ‌های ضخیم رشد می‌کند و حامل شیره‌هایی است که برای سلامتی ما فوق‌العاده مفید هستند. یک برگ ضخیم را انتخاب و آن را باز کنید تا ماده سفید ژله مانند از بین برود. میتوانید از آن در نوشیدنی‌ های بهداشتی برای درمان التهاب‌های درونی استفاده کنید، و در بسته‌های صورت فوق‌العاده خواهد بود و شما را به یک لحن بدون فیلتر هدایت می‌کند.


نه تنها این، شما می توانید از شیره برای درمان زخم ها و بریدگی ها نیز استفاده کنید. وقتی به عنوان یک نوشیدنی سالم مصرف شود، سیستم گوارش شما را برای سبک زندگی کمتر تحریک‌پذیر آماده می کند و حتی می‌تواند یبوست مزمن را درمان کند و راه را برای اشتهای بهتر باز کند. هنگامی که در گلدان های زیبایی شناختی رشد می کند، حال و هوای ناهمواری به باغ می بخشد. بعلاوه، انعطاف پذیری آن به فرد اجازه می دهد تا آن را در داخل خانه روی بالکن ها و طاقچه های پنجره که به نظر می رسد رشد کند.


مریم گلی ما مطمئن نیستیم که کلمه مریم گلی از این گیاه آمده است یا اینکه حکیمان برای اشاره به خصوصیات خالص آن نامی مشابه خود گذاشته اند. هرچه هست، اصطلاح لاتین "Salvia" به معنای واقعی کلمه به معنای "شفا" است و کلمه انگلیسی Sage از اینجا آمده است.این گیاه مورد علاقه در گیاهان دارویی است و بیماریهای زنانه مانند مشکلات یائسگی، شیردهی بی پایان و عقیمی را انتخاب میکند. علاوه بر این، به عنوان یک تقویت کننده خلق و خوی برای اضطراب و افسردگی نیز عمل می کند

گیاه مریم گلی همچنین مشکلات کبدی، ترشح بیش از حد بزاق و تعریق را کاهش می دهد، اما اگر با مشکلات پوستی مانند التهاب و نیش حشرات نرم میکنید، از آن به صورت خارجی استفاده کنید. از التهابات دهان گرفته تا مشکلات واژن، سلامتی راحت تری برای شما به ارمغان می آورد. همچنین می تواند قدرت گرمایش بهتری را در سیستم هضم ایجاد کند و سلامت روده را افزایش دهد. این دوست سبز همچنین به دلیل ارتعاشات خالص خود در دنیای معنوی مورد احترام است، زیرا مردم برگ های آن را می سوزانند تا با عطر معطر و ارتعاشات آرامش با دود بخور مانند خود، هاله ای مثبت پخش کنند. آن را در شب بسوزانید و از هاله آرام و بدون لرزش منفی لذت ببرید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


شنبلیله سرآشپزها در سراسر جهان آنرا شنبلیله مینامند، در حالی که هندی ها آن را با نام هندی Methi میشناسند. دانه های این گیاه که به صورت محلی به عنوان دانه های متی شناخته میشوند، از راه های مختلفی به ما کمک میکنند. این گیاه از درمان التهاب در زخم‌ها گرفته تا ایمن نگهداشتن کبد گرفته تا بهبود هضم تا افزایش وزن آسان، یک موهبت برای علم آیورودا است. همچنین برای زنان نیز یک موهبت است، زیرا دردهای ناشی از قاعدگی و زایمان را کاهش میدهد. همچنین اگر فردی دچار مشکل بوی بد دهان باشد، این دانه ها در تغییر بوی دهان معجزه میکنند. در واقع، اینها اغلب زمانی استفاده می شوند که فردی جوانه های چشایی دهان خود را از دست داده باشد، شاید پس از استفراغ. برخی از افراد نیز از آنها در ماسک های مو استفاده میکنند، زیرا باعث رشد قوی مو با درخشندگی براق میشوند.


آشواگاندا این گیاه که در دنیای پزشکی قدیمی است به همان اندازه قدیمی است که می توانیم ردیابی کنیم. از آن زمان به بعد، در علم آیورودا به دلیل فواید گوناگون آن مورد استفاده قرار گرفته است.مصرف آن در دوزهای اندازه‌گیری شده منجر به سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود، که رایج‌تر استفاده از آن پس از شیوع بیماری همه‌گیر است. جدا از تقویت ایمنی، به بهبود سطح کلسترول، کاهش اضطراب و استرس، تقویت بینایی، بازسازی سلول های مغز و جوان نگه داشتن قلب کمک می کند. دیدن تونیک های سالم با این گیاه کاملا طبیعی است، زیرا سلامت و تندرستی بهتر را تضمین می کند. علاوه بر این، این روزها مردم حتی شکلات داغ دم کرده آشواگاندا درست میکنند تا ذائقه خود را سیر کند و بدن خود را گرم نگه دارد.


استویا زندگی در دنیای رژیمی امروزی بدون شنیدن عبارت "استویا" غیرممکن است. تبلیغات کافی است تا ما را از شیرینی جادویی این محصول آگاه کنند که سیصد درصد قوی تر از شکر اولیه است و همچنین بسیار سالمتر است. این گیاه برای افراد مبتلا به دیابت فوق العاده مفید است، زیرا آنها میتوانند هوس قند خود را به طور کنترل شده با استفاده از این گیاه برطرف کنند. همچنین، به دلیل محتوای کم کالری و مشخصات کم کربوهیدرات، در میان افراد متعصب سلامتی که مایل به بررسی کالری خود هستند، بسیار مشهور است. فرد ممکن است از طعم قند لذت ببرد بدون اینکه سطح گلوکز خون خود را مختل کند.


بابونه این گیاه گلدار محبوبیت خود را در فرهنگ مدرن به دست می‌آورد زیرا بیشتر و بیشتر مردم روش‌های طبیعی را برای افزایش سلامت جسمانی خود انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال، چای بابونه در میان افرادی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند، مورد علاقه است زیرا باعث آرامش و خواب می شود. علاوه بر این، این گیاه در کمک به هضم غذا و درمان دردهای منظم دندان، گوش و غیره نیز مفید است. طعم همچنان می تواند از رایحه آرام آن بهره مند شود. این گیاه با شکوفه های گلبرگ سفید حامل یک مرکز زرد مانند خورشید باردار می شود.


درخت چای در این نام یک درخت وجود دارد، اما نگران نباشید، این گیاه فضای زیادی را اشغال نمی کند و برای حفظ زیبایی به راحتی می توان آن را در گلدان های سرامیکی کاشت. با این حال، ممکن است اجازه دهید آن را به یک درختچه بزرگ تبدیل کنید. استفاده از آن به عنوان یک گیاه دارویی به دوران باستان باز می گردد، زمانی که مردم اغلب از آن برای درمان سردرد خود استفاده می کردند. از پوست آن نیز برای بسته بندی به عنوان بانداژ، قالب گیری در تشک خواب و بارانی و غیره استفاده می شود.


روغن درخت چای معروف از برگ ها و شاخه های این گیاه تولید می شود. مهارت های ضد قارچی و ضد باکتریایی این روغن، آن را در صنعت آرایشی و بهداشتی برای درمان آکنه و سایر مسائل مربوط به پوست ارزشمند می کند. روغن درخت چای همچنین به آرام کردن پوست در برابر تبخال، سوختگی، عفونت و غیره کمک می کند. محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر و بیشتر نیاز به استفاده از این گیاه را در محصولات خود احساس می کنند.


اهمیت گیاهان دارویی چیست؟

پس از دانستن موارد استفاده از گیاهان دارویی، یک سوال دیگر مطرح می شود - مزایای گیاهان دارویی. اگرچه استفاده از آنها وجود آنها را به اندازه کافی توجیه می کند، در اینجا تأکید بیشتری بر حضور کلی آنها وجود دارد:


★ چیزی به نام سبزی بیش از حد وجود ندارد، بنابراین وقتی گیاهان دارویی مختلف را تکثیر می کنید، نه تنها از نظر نامشان مفید خواهند بود، بلکه با حضورشان فضای کلی را نیز بهبود می بخشند.


اهمیت گیاهان دارویی

★ گیاهان دارویی برای محیط زیست نیز مفید هستند، زیرا سبزی بیشتر نشان‌دهنده محیطی سالم‌تر است که خنک می‌ماند و جریان هوای بهتری را در اطراف ایجاد می‌کند.


★ رشد این گیاهان بسیار آسان است، بنابراین اگر به دنبال دوستان سبز کم نگهداری هستید، این گیاهان آماده هستند تا با شما دست بدهند.


★ لیست بی پایانی از بیماری هایی که تحت صلاحیت این گیاهان هستند وجود دارد. از چیزی معمولی مانند سرفه گرفته تا چیزی به وحشتناکی مانند درد زایمان، این گیاهان نزدیکترین گیاهان به ابرقهرمانان هستند.


★ ابتلا به سرماخوردگی و مقابله با بیماری های مزمن چیزی است که اکثر ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم. همیشه بهتر است از داروهای طبیعی به جای داروهای شیمیایی استفاده کنید. فقط یک یادآوری دوستانه: ما از استفاده از داروها جلوگیری نمی کنیم.


★ برخی از این گیاهان نیز برای استفاده بدون هیچ گونه بیماری مفید هستند، فقط برای محافظت از بدن شما در برابر بیماری های احتمالی. استفاده از آنها در دوزهای متوسط برای سلامت طولانی مدت شما، چه جسمی و چه روانی مفید خواهد بود.


سوالات متداول درباره گیاهان دارویی برتر

سوال: کدام اجزاء خواص درمانی به گیاهان دارویی می دهند؟

پاسخ: اجزای فعال خاصی مانند آلکالوئیدها، اسانس ها، ترکیبات فنلی و تری ترپنوئیدها مسئول دارویی ساختن گیاهان شفابخش هستند.


پرسش: قدمت گیاهان دارویی چقدر است؟

پاسخ: گیاهان دارویی از زمان تمدن سومری یعنی سه هزار قبل از میلاد مورد استفاده بشر بوده است. چندین گیاه در داده های باستانی برای درمان بیماری های بی پایان ذکر شده است.


سوال: آیا از گیاهان دارویی در صنعت داروسازی استفاده می شود؟

پاسخ: بله، از چندین گیاه دارویی برای تولید دارو استفاده می شود. همچنین، این گیاهان جزء اصلی روش آیورودا برای درمان بیماری ها هستند.


سؤال: آیا باید به گیاهان دارویی وابسته باشم؟

پاسخ: گیاهان دارویی به عنوان یک درمان خانگی عالی برای برخی بیماری ها عمل می کنند. با این حال، پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف آنها با یک متخصص مشورت کنید و اینکه آیا باید برای درمان خود به آنها وابسته باشید.


آشپزی با گیاهان

در مورد استفاده از گیاهان در آشپزخانه فقط با تخیل خود محدود شده اید - آنها را می توان تقریباً به هر دستور غذایی اضافه کرد. سعی کنید گیاهان را به موارد زیر اضافه کنید:

آنها نیز همیشه نباید در ظرف اضافه شوند - گیاهانی که پس از سرو غذا اضافه می شوند، راه عالی دیگری برای افزایش طعم، بو و جذابیت بصری غذای شماست. به عنوان مثال، اسپاگتی بولونی با مقداری برگ ریحان تازه روی آن یا یک غذای کدو تنبل یا مرغ با برگ‌های مریم گلی تازه.


ترکیبات خوب گیاه و غذا

راه های نامحدودی برای استفاده از گیاهان در آشپزی وجود دارد. در اینجا چند جفت سنتی برای شروع شما آورده شده است:

ریحان – پستو، سس و سوپ گوجه فرنگی، آب گوجه فرنگی، غذاهای سیب زمینی، میگو، گوشت، مرغ، پاستا، برنج، غذاهای تخم مرغ، توت فرنگی

برگ بو - سوپ، خورش، کاسرول، ماریناد گوشت و مرغ، استاک

فلفل قرمز - گوشت، مرغ ، صدف، غذاهای گوجه فرنگی، کاری

پیازچه - سالاد، مرغ، سوپ، غذاهای پنیر، غذاهایی با تخم مرغ، سس مایونز، وینیگرت

گشنیز - غذاهای آسیایی، سیب زمینی سرخ شده، کاری، سوپ، سالاد، غذاهای دریایی، گواکامول

شوید - سس، ماهی، خامه ترش، پنیر و غذاهای سیب زمینی

رازیانه - چاشنی، سس، غذاهای دریایی، سالاد

سیر – سوپ، سس، پاستا، گوشت، مرغ، صدف، پستو، سس سالاد، نان

زنجبیل - کیک، بیسکویت، غذاهای آسیایی

علف لیمو - غذاهای آسیایی، سیب زمینی سرخ شده، کاری، غذاهای دریایی، سوپ، چای

مرزنجوش - گوشت، ماهی، غذاهای تخم مرغ، غذاهای پنیری، پیتزا

نعناع - نوشیدنی، شیرینی، گوشت، مرغ، ماست، دسر، سس، غذاهایی با سبزیجات

پونه کوهی - غذاهای پنیری، غذاهای تخم مرغ، سس گوجه فرنگی، پیتزا، گوشت، نان، پاستا

جعفری – پستو، غذاهای تخم مرغ، پاستا، غذاهای برنجی، سالاد، کره، سس، غذاهای دریایی، غذاهای سبزیجات

رزماری - ماهی، مرغ، گوشت، نان، سس، سوپ

مریم گلی - قیمه، غذاهای گوجه فرنگی، غذاهای پنیر، غذاهای کدو تنبل، غذاهای مرغ

ترخون - سس سالاد، غذاهای تخم مرغ

آویشن – نان و مرغ، سوپ، آب گوشت، خورش، قیمه، کره، پنیر، سس مایونز، خردل، سرکه.


نکاتی برای آشپزی با گیاهان

پیشنهادات برای پخت و پز با گیاهان عبارتند از:

گیاهان خشک شده بیشتر از تازه طعم دار می شوند. به عنوان یک قاعده کلی، یک قاشق چای خوری سبزی خشک برابر با 4 قاشق چای خوری سبزی تازه است.

اگر به طور منظم از گیاهان استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید با بستن گیاهان خرد شده و مخلوط در کیسه‌های پارچه ای، از گیاهان معطر دلخواه بریزید و اینها را می‌توانید برای طعم دادن به آشپزی خود اضافه کنید، اما قبل از سرو کردن از آن جدا کنید.

برخی از گیاهان سخت تر از بقیه هستند (مانند رزماری و جعفری) و طعم خود را در طول فرآیند پخت حفظ می کنند - اینها را می توان در ابتدای پخت و پز اضافه کرد.

برخی از گیاهان فقط برای طعم دادن به یک غذا استفاده می شوند اما خورده نمی شوند - برای مثال برگ بو.

طعم گیاهان با گذشت زمان از بین می رود، بنابراین پس از 12 ماه گیاهان خشک شده را دور بریزید.

گیاهان خشک کامل، جایی که برگ ها هنوز به ساقه خود چسبیده اند، نسبت به برگ های شل فروخته شده در بسته ها یا شیشه ها طعم قوی تری دارند.


ترکیبات گیاهان دارویی

اگرچه می‌توانید در یک زمان از یک نوع گیاه استفاده کنید، اما ترکیب‌های بسیار خوبی نیز وجود دارد که به خوبی کار می‌کنند.


برخی از ترکیبات سنتی عبارتند از:

ریحان - با پیازچه، فلفل قرمز، سیر، پونه کوهی

خلیج - با جعفری، آویشن، سیر، پونه کوهی، مرزنجوش

فلفل قرمز – با گشنیز، سیر، زنجبیل، علف لیمو، نعنا، پونه کوهی

پیازچه - با ریحان، سیر، ترخون

شوید – با پیازچه، سیر، جعفری، ترخون

سیر – با ریحان، رزماری، مریم گلی، رازیانه، فلفل قرمز، گشنیز

پونه کوهی - با ریحان، جعفری، پیازچه، آویشن، فلفل قرمز

مریم گلی – با رزماری، سیر، مرزنجوش

آویشن - با خلیج، جعفری، سیر، رزماری.

همانطور که چشم انداز غذایی ما همیشه در حال تحول است، به ویژه با تأثیری که گروه های مهاجر جدید با خود می آورند، در دسترس بودن گیاهانی که قبلاً در استرالیا غیرمعمول بودند نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال، غذاهای ویتنامی به دلیل استفاده از گیاهان به وفور شناخته می شوند که در برخی مواقع، سبزیجات بیشتر از برگ های سالاد در سالاد ویتنامی وجود دارد.


به عنوان مثال، مواد بومی مانند علف لیمو، نعناع رودخانه ای و فلفل دلمه ای نیز به طور گسترده در دسترس هستند.

گیاهان را می توان به تعداد نامحدودی استفاده کرد. هرچه بیشتر از گیاهان استفاده کنید،

دستور العملی را دنبال کنید که شامل یک یا دو گیاه است که قبلاً استفاده نکرده اید.

با استفاده از گیاهان دیگر به جای گیاهانی که در یک دستور غذا گفته شده است، آزمایش کنید تا ببینید که غذا چگونه می شود.

برای استفاده در آشپزی، مقداری سبزی را در گلدان روی طاقچه یا در باغ بکارید.

علاوه بر تقویت طعم، بو، ظاهر و بافت در وعده‌های غذایی‌تان، هرچه بیشتر گیاهان سنتی را امتحان کنید،

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده