دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» رژیم سم زدایی: برنامه 7 روزه سم زدایی

رژیم سم زدایی: برنامه 7 روزه سم زدایی

سم زدایی یک فرآیند طبیعی برای خنثی سازی یا از بین بردن سموم بدن است. سموم (همه چیزهایی که می توانند باعث آسیب بافت بدن شوند) از نظر شیمیایی به مواد مضر کمتری تبدیل می شوند ، که از طریق مدفوع یا ادرار دفع می شوند.


سموم می توانند در نتیجه فرآیندهای طبیعی که در بدن ما اتفاق می افتند ، ظاهر شوند. مصرف مواد غذایی ، که طی آن آمونیاک در حین هضم پروتئین یا در موارد استنشاق یا مصرف مواد شیمیایی مانند سموم دفع آفات ، مواد شوینده ، مواد افزودنی غذایی ، داروها ، آلاینده ها ، دود سیگار و فلزات سنگین مانند سرب تولید می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


اگرچه سم زدایی در درجه اول به عنوان درمانی از الکل و وابستگی به مواد مخدر دیده می شود ، اما این اصطلاح همچنین به رژیم های غذایی خاص ، گیاهان و سایر روش های از بین بردن سموم اکولوژیکی و رژیم غذایی از بدن با هدف دستیابی به وضعیت سلامتی مطلوب اطلاق می شود.


برنامه های Detox می تواند شامل رژیم های غذایی خاص ، گیاهان و مکمل ها ، آب درمانی ، ورزش ، تکنیک های تنفس و / یا سونا درمانی باشد. برخی از برنامه های بحث برانگیز سم زدایی وجود دارد که مثلاً آنما را شامل می شود . برخی از رژیم های سم زدایی در ارگان های خاصی مانند کبد ، کلیه ها ، اندام های سیستم لنفاوی ، ریه ها و ... انجام می شود.


هرکسی که به فکر داشتن رژیم غذایی سم زدایی است ابتدا باید با یک متخصص تغذیه یا پزشک متخصص مشورت کند زیرا این امر می تواند برای افرادی که مشکلات سلامتی خاصی دارند بسیار مضر باشد.


اکثر متخصصان برای بهبود سلامتی و جلوگیری از بیماری ها سالی یک یا دو بار رژیم غذایی سم زدایی را توصیه می کنند . این است که به توصیه نمی شود برای رفتن به یک رژیم غذایی سم زدایی بیش از سه بار در سال.


رژیم غذایی سم زدایی

بسیاری از انواع مختلف از رژیم های غذایی سم زدایی وجود دارد مانند رژیم غذایی آب لیمو یا رژیم غذایی سم زدایی کبد و کلیه، پس از آن دو بیشتر معروف "جمع" از سموم در بدن ما هستند. یک طرح سم زدایی کوتاه مدت ، یک ترفند نیست ، بلکه پاداش بدنی است که پس از آن با طراوت و تقویت انرژی همراه خواهد بود.


به طور کلی ، رژیم سم زدایی یک رژیم کوتاه مدت است که:


مقدار مصرف شیمیایی را به حداقل می رساند (مثلاً با استفاده از مواد غذایی ارگانیک)

از غذاهای سرشار از ویتامین ها ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها ، که بدن به سم زدایی نیاز دارد ، حمایت می کند

حاوی مواد مغذی مانند فیبر و آب است که سموم را بیرون آورده و از بین می برد و سرعت هضم و ادرار را افزایش می دهد

چرا رژیم های Detox محبوب نیستند؟

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

هدف از رژیم های سم زدایی ، کاهش وزن نیست بلکه حفظ سلامتی است.


تعداد فزاینده ای از تحقیقات به ما می گوید که بسیاری از سموم ما روزانه از طریق غذا ، آب و هوا به بدن ما وارد بدن می شوند . یک رژیم غذایی که از نظر مواد مغذی خاص ضعیف است ، می تواند توانایی طبیعی ما در سم زدایی از مواد مضر را نیز کاهش دهد ، که بعداً باعث می شود که آنها در بدن ترکیب شوند.


سموم موجود در بدن ما می تواند زمینه ساز بیماریها و عدم تعادل هورمونی ، عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن ، کمبودهای تغذیه ای و سوخت و ساز ناکارآمد باشد. علائم این امر شامل هضم ضعیف ، بوی بد دهان ، خستگی ، مشکلات پوستی و درد عضلات است.


مزایای یک رژیم غذایی سم زدایی

رایج ترین نتایج رژیم غذایی سم زدایی ، افزایش انرژی ، تمیز کردن پوست ، بهبود هضم و افزایش غلظت است.


برای چه کسانی رژیم غذایی Detox توصیه نمی شود؟

برای زنان باردار ، زنانی که شیرده هستند ، و کودکان.


همچنین افراد کم خونی ، مبتلایان به اختلالات خوردن ، دیابت ، کلیه ، تیروئید و بیماریهای خود ایمنی ، سرطان ، بیماریهای ترمینال ، برخی بیماریهای ژنتیکی و سایر بیماریهای مزمن نباید رژیم غذایی سم زدایی را شروع کنند یا باید این کار را با نظارت بیشتر انجام دهند.

اثرات جانبی

یکی از رایج ترین عوارض جانبی ، سردرد است که در طی چند روز اول سم زدایی با سرفه همراه است . برخی افراد حتی اوقات فراغت را از رژیم غذایی سم زدایی خارج می کنند یا در آخر هفته شروع می کنند.


سایر عوارض جانبی شامل اسهال است که می تواند منجر به کم آبی و از بین رفتن الکترولیت شود . یبوست همچنین ممکن است در صورت مصرف مقادیر بیشری از فیبر بدون مصرف کافی مایعات ایجاد شود.


سایر عوارض جانبی که معمولاً گزارش می شوند عبارتند از: خستگی ، تحریک پذیری ، کاهش وزن و گرسنگی . هرگونه وخامت عوارض جانبی یا بروز مداوم آنها علامت نگران کننده ای برای مراجعه به پزشک است.


اگر رژیم سم زدایی به مدت طولانی انجام شود ، ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی بخصوص در مورد پروتئین و کلسیم شود


در هنگام سم زدایی از غذاها و مواد زیر جلوگیری کنید:


فست فود

قهوه ، الکل و سیگار

نمک

آب شیرین و نوشابه

غذاهای پرچرب

شیرینی و میان وعده

ظروف صنعتی کنسرو شده و آماده

غذاهای حاوی گندم و گلوتن

رژیم غذایی سم زدایی


برنامه هفت روزه سم زدایی بدن

یک لیوان آب گرم بنوشید که قبلاً نصف لیمو آن را فشرده اید


قبل از خواب ؛ یک لیوان آب با یک قاشق مربا خوری بنتونیت و یک قاشق چایخوری دانه های کتان آسیاب شده


روز اول ؛ شما می توانید هر میوه ای به جز موز میل کنید. متخصصان تغذیه سیب ، گلابی ، نارنگی ، پرتقال ، انگور و کیوی را توصیه می کنند. میوه ، چه تازه و چه کنسرو شده ، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می کند.


روز دوم ؛ شما می توانید انواع سبزیجات ، خام یا پخته شده را به مقدار در حسب ترجیح بخورید. برای شام ، یک سیب زمینی بزرگ را که با یک تکه کره پوشیده شده است در فر بپزید.


سبزیجات تمام مواد مغذی و فیبر مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.


روز سوم ؛ طبق انواع اولویت ، می توانید انواع میوه و سبزیجات ، به جز موز و سیب زمینی ، به مقدار خود میل کنید. اگر بعد از پیروی از این رژیم احساس سلامتی نکنید ، تعجب نکنید - این احساس از روز بعد ضعیف تر می شود.


روز چهارم ؛ امروز می توانید تا هشت موز میل کنید و سه لیوان شیر بنوشید. همچنین می توانید خود را سوپ سبزیجات درست کنید. موز برای جبران پتاسیم و سدیم از دست رفته در خدمت شماست.


روز پنجم ؛ می توانید تا 600 گرم گوشت گاو و 6 گوجه فرنگی میل کنید. میزان مصرف آب را افزایش دهید. گوشت گاو آهن و پروتئین را در اختیار شما قرار می دهد و گوجه فرنگی ویتامین ها و فیبرهای مورد نیاز شما را تأمین می کند.


روز ششم ؛ گوشت گاو و سبزیجات در مقادیر نامحدود.


SEVENTH DAN ؛ امروز می توانید برنج قهوه ای ، انواع سبزیجات بخورید و آب میوه های بدون قند بنوشید.


حداقل 10 لیوان آب در روز بنوشید . همچنین ، دو فنجان چای گیاهی (چای سبز ، گزنه ، قاصدک ، نعنا)) را بدون قند بنوشید .

نظرات
arrow M h
کسی که قرص ال دی برای تنظیم هورمون استفاده میکنه هم میتونه از این سمزدایی استفاده کنه؟
پاسخ ادمین
با سلام خدمت شما متاسفانه من اطلاعات پزشکی ندارم و فقط مطالب رو ترجمه می کنم . باید با یک متخصص مشورت کنید. مانا و برقرار باشید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده