دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آجیل خشک را چگونه در خانه نگهداری می کنید؟

آجیل خشک را چگونه در خانه نگهداری می کنید؟

نحوه نگهداری آجیل و میوه های خشک

آجیل و میوه های خشک یک غذای عالی هستند. آنها برای بدن ما فوق العاده مفید و مقوی هستند و منبع عالی پروتئین برای کسانیکه از یک رژیم گیاهی،یا گیاهخواری پیروی می کنند. آنها طعم بی نظیری را برای بسیاری از وعده های غذایی ارائه می دهند و به ما کمک کرده تا در کمترین زمان یک خوراکی سالم و خوشمزه درست کنیم.


نحوه نگهداری آجیل، گردو و میوه های خشک: دستورالعمل های نگهداری

بسته آجیل را باز و محتویات آنرا بررسی کنید. مواد تشکیل دهنده همه میوه ها، آجیل ها، محصولات پخته شده و آبنبات هایی که قرار نیست فوراً مصرف شوند، باید در یخچال یا فریزر نگهداری و محصولات میوه خشک، مانند خرما، کشمش، یا مخلوط ساخته شده از آجیل و میوه، و همچنین اقلام غلات مانند آرد برنج، ماکارونی و محصولات آردی، اگر در دمای بالا نگهداری شوند، مستعد ابتلا به حشرات هستند. هنگامی که این محصولات در شرایط نسبتا مرطوب و گرم معمول در انبارهای مختلف ذخیره سازی خشک در طول پاییز ذخیره می شوند، خطر آلودگی به طور چشمگیری افزایش می یابد.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

نگهداری در دمای مناسب

این یک واقعیت است که گرما می تواند به سرعت طول عمر هر میوه خشک یا بو داده را کاهش دهد. آجیل بو داده در مقایسه با سایر محصولات طبیعی عمر پوسته کوتاهی دارد. بو دادن یا قرار گرفتن در معرض گرما شروع به آزاد شدن روغن های طبیعی موجود در آجیل می کند. این ترکیب شیمیایی آجیل را تغییر میدهد و گرما را در برابر عناصر مختلف دیگری که میتوانند طراوت آجیل را تخریب کنند آسیب پذیرتر میکند. موثرترین راه حل این است که میوه های خشک و آجیل خود را در یخچال نگهداری کنید و این امر ظاهراً از اقلام شما در برابر گرما محافظت می کند و ماندگاری بهتری خواهید داشت.همچنین توصیه می شود به اندازه کافی برای نیازهای خود خریداری کنید.


بخار آب و اکسیژن موجود در هوا

خشک شده و آجیل مستعد اکسید شدن هستند و می توانند اکسید شده و رطوبت جو را جذب کنند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که آجیل یا میوه با گازهای طبیعی موجود در محیط اطراف ما واکنش نشان دهد. این باعث می شود محصول اشتباه شود و طعم آن کاهش یابد. بنابراین، همیشه توصیه می شود که میوه های خشک و آجیل خود را در ظروف دربسته نگه دارید، و این می تواند قرار گرفتن در معرض هوای تازه را تا زمانی که برای میان وعده آماده می کنید، محدود کند.


نگهداری میوه های خشک نپخته

در یخچال بگذارید و خوب ببندید تا میوه ها خشک نشوند. کیسه های فریزر زیپ دار انتخاب خوبی هستند. گاهی اوقات میوه های خشک مانند انجیر ممکن است شروع به تبدیل شدن به "قند" کنند. این قندهایی که به طور طبیعی وجود دارند را میتوان سبک ترد دلپذیری به آنها داد. در صورت تمایل می توان آن را به راحتی با شستن میوه در آب گرم جدا کرد.


ذخیره سازی کیک، شکلات و آب نبات

آب نبات و کیک در فریزر یا یخچال به شرطی که مهر و موم شده باشند، در حد معقول باقی می مانند. می توانید از ظروف دربسته یا کیسه فریزر استفاده کنید. کیک های میوه ای را نیز می توان برای مصرف بعدی نگهداری کرد و می توان آن را به مدت 3 تا 5 روز و حداکثر تا دو هفته در یخچال و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد. همیشه مطمئن شوید که مهر و موم را محکم بسته نگه دارید.


پای گردو اگر روی پیشخوان یا در یخچال است، پای را در فویل یا پلاستیک بپیچید. پای برای روزهای زیادی باقی می ماند و اگر در فریزر خوب در بسته نگهداری شود، پای دو ماه ماندگار خواهد بود.


نگهداری آجیل برشته شده

آجیل های برشته شده مانند آجیل خام وقتی در فریزر نگهداری می شوند بی خطر هستند. بهتر است قبل از اینکه در ظرف را باز کنید اجازه دهید آجیل ها در دمای محیط باشند تا اقلامی را که می خواهید استفاده کنید خارج کنید. در ظرف را ببندید و سپس در فریزر قرار دهید. در صورت قرار گرفتن در معرض هوا، آجیل سرد رطوبت را جذب می کند و می تواند سست شود.


ظروف ذخیره سازی را بررسی کنید

به دنبال نکات زیر باشید، غذای خود را برای مدت معقولی دست نخورده نگه دارید.


از یخچال و فریزر خود برای کنترل دما بیشتر استفاده کنید

خشکبار و آجیل و همچنین میوه ها را در یک ظرف دربسته و بدون هوا نگهداری کنید.

اگر نمی توانید میوه های خشک و آجیلی خود را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید، آنها را در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

شما فقط باید آنچه را که قصد دارید به زودی بخورید سفارش دهید و حتی اگر مدتی باقی بماند، باید غذای تازه و معمولی دریافت کنید.


چرا آجیل و میوه های خشک خانگی دارید؟

همانطور که گفته شد، مصرف آجیل و میوه‌های خشک به چند دلیل می‌تواند مفید باشد: آنها بسیاری از مواد مغذی ضروری از جمله فیبر، چربیهای غیراشباع، پروتئین گیاهی، ویتامینها و مواد معدنی را فراهم میکنند. آجیل و میوه‌های خشک نیز میان‌وعده‌ای سالم هستند، میتوان از آنها هم در وعده‌های غذایی شیرین و هم در وعده‌های غذایی خوش طعم لذت برد، اگر می‌خواهید سطح انرژی خود را در هنگام حرکت بالا نگه دارید، می‌توانید با خود همراه داشته باشید. بطور کلی، داشتن آجیل و میوه‌ های خشک در دسترس می‌تواند به یک رژیم غذایی متعادل و مغذی کمک کند، به ارضای هوس‌ها کمک کند و انتخاب‌های غذایی سالم‌تر را در طول روز آسان‌تر کند.



محل نگهداری آجیل و میوه های خشک

آجیل بهتر است دور از نور و حرارت مستقیم نگهداری شوند، بنابراین، یافتن مکانی خنک و تاریک برای نگهداری آنها ضروری است. زمان ماندگاری نیز بسته به تازه بودن آنها در زمان خرید متفاوت خواهد بود. با اینحال، نگهداری آنها در یک ظرف کاملاًبسته بندی شده، شیشه‌ای ، به ماندگاری طولانی‌ تر آنها کمک میکند. برخلاف تصور رایج، آجیل را باید در یخچال نگهداری کرد نه در دمای اتاق، این امر به ویژه برای افرادی که در آب و هوای گرم و مرطوب یا در ماه های گرم تابستان زندگی میکنند صادق است.


هنگام نگهداری آنها در یخچال، همیشه بهترین کار استفاده از ظروف شیشه ای هوا است. کیسه های پلاستیکی، علاوه بر اینکه پایدارترین گزینه نیستند، می توانند طعم غذاهای دیگر را نیز جذب کنند، چیزی که هیچ یک از ما نمی خواهیم!


آجیل و میوه های خشک را در فریزر نگهداری کنید!

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اگر کسی هستید که دوست دارید به صورت عمده بخرید یا میدانید که قرار نیست فوراً از مواد استفاده کنید، آیا می دانستید که می توانید آجیل و میوه های خشک را در فریزر نگه دارید! در واقع، میوه های خشک به خوبی در فریزر نگهداری می شوند و در صورت نگهداری مناسب تا 12 ماه ماندگاری دارند. از طرف دیگر آجیل بسته به نوع مهره متفاوت است. نگهداری آجیل و میوه های خشک به درستی برای حفظ تازگی و جلوگیری از فاسد شدن یا کهنه شدن آنها ضروری است.


نکاتی سریع برای نگهداری آجیل و میوه های خشک

برای تازه و ایمن نگه داشتن آجیل و میوه های خشک برای مصرف، نگهداری صحیح آنها در شرایط مناسب ضروری است. در اینجا نکاتی در مورد نحوه نگهداری آجیل و میوه های خشک وجود دارد: اگر انواع آجیل یا میوه های خشک را با هم نگهداری می کنید، سعی کنید آنها را با تقسیم کننده جدا کنید یا از ظروف جداگانه استفاده کنید تا از تبادل طعم و عطر جلوگیری شود.

آجیل و دانه های کامل و خام با ماندگاری طولانی مدت.

آجیلهای پوست کنده ماندگاری کوتاه تری نسبت به آجیل هایی دارند که هنوز در پوسته خود هستند.

آجیل و میوه های خشک را از بسته بندی اصلی خود به ظروف دربسته منتقل کنید. ظروف شیشه ای با درب محکم به خوبی کار می کنند. قبل از استفاده از تمیز و خشک بودن ظروف مطمئن شوید.

رطوبت دشمن آجیل و خشکبار است. از بسته های جاذب رطوبت استفاده کنید یا یک تکه نان خشک به ظرف اضافه کنید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

ظروف را با تاریخ خرید یا تاریخ انقضا در صورت موجود بودن برچسب بزنید. این به شما کمک می کند تا تازگی را پیگیری کنید.

اگر سیلر وکیوم دارید، آجیل ها و میوه های خشک را در قسمت های کوچک آب بندی کنید. این می تواند عمر مفید آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بیایید ابتدا با استفاده از قدیمی‌ترین آجیل‌ها و میوه‌های خشک استوک را بچرخانیم تا مطمئن شویم که همیشه تازه‌ترین محصولات را مصرف می‌کنید.

 

با رعایت این نکات نگهداری، می‌توانید از خواص طبیعی آجیل و میوه‌های خشک با حفظ طعم و بافت آنها برای مدت طولانی لذت ببرید. نگهداری مناسب از فاسد شدن، کهنه یا خراب شدن آنها جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید، اینها فقط دستورالعمل هستند، زیرا بسیاری از عوامل از جمله محل زندگی شما می تواند بر ماندگاری آجیل و میوه های خشک تأثیر بگذارد.


اگر می‌خواهید راه‌های آسان برای افزودن آجیل و میوه‌های خشک به رژیم غذایی خود را ببینید، به دستور العمل‌های صبحانه سالم ما نگاهی بیندازید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده