دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» داروهای گیاهی که به خواب بهتر کمک می کنند

داروهای گیاهی که به خواب بهتر کمک می کنند

درمان های جایگزین برای بی خوابی

داشتن مشکلات خواب می تواند در طولانی مدت منجر به بسیاری از بیماری های جسمی و روحی شود. اما در دنیای فناوری های پیشرفته و علوم پیشرفته، چیزی که هنوز هم می توانید از آن بهره مند شوید، مصرف غذاهای ارگانیک است. جذابیت ها و فواید آنها بسیار زیاد است و این گیاهان می توانند شما را در تمام مسیر به سمت یک خواب شاد هدایت کنند. این مقاله 13 گیاه طبیعی برای خواب بهتر را مورد بحث قرار می دهد که می توانند به شما کمک کنند تا در کوتاه ترین زمان بر مشکلات بی خوابی خود غلبه کنید.


چرا از گیاهان برای خواب استفاده کنیم؟

گیاهان دارای خواص قوی تقویت کننده خواب هستند که می توانند اعصاب شما را آرام کرده و خوابی راحت را به شما هدیه دهند. آنها به فرآیندهای طبیعی بدن قبل و حین خواب کمک می کنند. بنابراین اگر احساس نیاز به یک استراحت شبانه خوب دارید، می توانید این گیاهان طبیعی را امتحان کنید تا به خواب بهتری برسید. برخی از این گیاهان عبارتند از:


گیاهان چگونه به خواب بهتر کمک می کنند؟

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

کم خوابی اغلب ناشی از استرس، برنامه‌های شلوغ، استراحت نامناسب و رژیم غذایی است. استرس بر تولید سروتونین تأثیر می گذارد که بر چرخه خواب تأثیر می گذارد. مصرف گیاهان طبیعی می تواند با متعادل کردن سطح سروتونین به مدیریت بی خوابی کمک کند. 

رایج ترین راه برای درمان بی خوابی، متعادل کردن سطح سروتونین است. و گیاهان به شما اجازه می دهند سطح سروتونین خود را به راحتی مدیریت کنید. گیاهان طبیعی سرشار از تریپتوفان تولید سروتونین را بهبود می بخشند. و زمانی که سطح سروتونین شما متعادل باشد، می توانید از خواب خوب شبانه لذت ببرید. 

برخی از گیاهان اعصاب شما را آرام می کنند، در حالی که برخی دیگر به کاهش سطح استرس شما کمک می کنند. علاوه بر این، گیاهان طبیعی دیگری نیز وجود دارند که ضربان قلب شما را کاهش داده و عضلات را آرام می کنند. 


13 گیاه طبیعی برای خواب

اگرچه گیاهان زیادی برای کمک به شما وجود دارد، اما آنها بسیار موثر هستند و نتایج فوری را به همراه دارند. اگر تا به حال احساس می کنید که نیاز به مصرف گیاهان دارویی برای آپنه خواب دارید، می توانید برخی از آنها را از لیست زیر انتخاب کنید. بیایید کاوش کنیم، می توانیم؟ 

1. اسطوخودوس

این رایج ترین گیاهی است که به استراحت بدن کمک می کند. بسیاری از زنان اسطوخودوس را به دلیل سایر فواید آن برای سلامتی مصرف می کنند، اما مزیت اصلی که همچنان در بین مردان و زنان محبوب است، توانایی آن در القای خواب است. 

روغن اسطخدوس30 دقیقه قبل از خواب در اتاق خواب پخش می شود. همچنین به عنوان چای اسطوخودوس بسیار محبوب است. این عطر به خاطر رایحه جذابش شناخته شده است، به همین دلیل جزء رایج در عطرها و محصولات حمام و بدن است.

2. بابونه

مانند اسطوخودوس، این گیاه نیز دارای خواص مفید دیگری برای سلامتی است، اما در تقویت خواب همچنان محبوب است. بیشتر افراد برای تنظیم الگوی خواب خود از چای بابونه استفاده می کنند. برای دیگران معجزه کرده است، در حالی که ممکن است برای همه مؤثر نباشد. 

این گیاه در عرقیات گیاهی و داروهای گیاهی بسیار رایج است. بسیاری از مردم در صورت عدم تمایل به مصرف قرص یا مکمل های خواب، به طور کلی به عنوان راه حلی سریع برای رفع بی خوابی به دمنوش های گیاهی روی می آورند. برای مفیدتر کردن آن، شب ها چای بابونه را به عنوان بخشی از یک مراسم منظم مراقبت از خود میل کنید. 

3. ریشه سنبل الطیب 

از قرن 18، مردم از ریشه سنبل الطیب به عنوان کمک خواب استفاده می کردند. از قرون اولیه، ریشه در عطرها و محصولات حمام و بدن مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه برای خواب دارای سطوح اثربخشی متفاوتی است، و در حالی که ریشه سنبل الطیب ممکن است به اندازه سایر گیاهان برای خواب شما را آرام نکند، شناخته شده است

اگرچه برخی تحقیقات متناقض وجود دارد، سنبل الطیب ممکن است به آرام کردن افکار مسابقه ای شما در شب کمک کند و در نتیجه باعث خواب بهتر شود. ریشه سنبل الطیب تنها یکی از گیاهانی است که قرن ها مورد استفاده قرار می گرفته است و قدمت آن به دوران یونان و روم باستان می رسد. 

4. پوست ماگنولیا

مگنولیا یکی از موثرترین گیاهان دارویی استترویج خواب، به حدی که مصرف آن در طول روز یا هنگام رانندگی با وسیله نقلیه توصیه نمی شود. تصور می شود که با آرام کردن ذهن و القای خواب آلودگی و خواب عمیق REM کار می کند. 

یک کپسول در روز، کوتاه مدت، باید برای اصلاح ریتم شبانه روزی بدن شما کافی باشد. یکی دیگر از فواید گیاه پوست ماگنولیا این است که مصرف خوراکی آن ممکن است به کاهش سطح کورتیزول بدن، هورمون استرس کمک کند. 

توجه به این نکته مهم است که در حالی که پوست ماگنولیا نتایج خواب امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، مانند بسیاری از گیاهان قوی، تداخلات دارویی نیز باید در نظر گرفته شود. اگر از داروهای دیگری استفاده می کنید، همیشه قبل از مصرف مکمل های گیاهی مانند پوست ماگنولیا با پزشک خود مشورت کنید.

5. آشواگاندا

این یک گیاه دارویی است که معمولا برای غلبه بر بی خوابی استفاده می شود. برگ های این گیاه خاصیت خواب آور دارند. تری اتیلن گلیکول اعصاب را تسکین می دهد و استرس را از بین می برد و به شما در تنظیم چرخه خواب کمک می کند. به عنوان یک آرام بخش عمل می کند و آن را جایگزینی عالی برای داروهای OTC می کند که چرخه خواب بدن را تنظیم می کنند.

6. گل ساعتی

 این گیاهی است که معمولاً در آمریکای شمالی یافت می شود که به القای خواب کمک می کند.مطالعات نشان داده اند که گل ساعتی زمانی که با گیاهان دیگر استفاده می شود مؤثرتر است. این گیاهان در آفریقا، آسیا، اروپا و استرالیا کشت می شوند. معمولاً برای آرام کردن ذهن قبل از جراحی استفاده می شود، در حالی که برخی از افراد برای کاهش درد، غلبه بر بی خوابی و اختلال کمبود توجه-بیش فعالی از گل ساعتی استفاده می کنند.

7. کاهوی وحشی

کاهوی وحشی که با نام‌های لاکتوکاریوم و اسپونلای وحشی نیز شناخته می‌شود، خود را به شکل فوز نرم روی گیاهان آب بالا نشان می‌دهد. حاوی مایع شیری رنگ با اثرات آرام بخش است که در هنگام اضطراب یا بی خوابی در شب، اعصاب شما را تسکین می دهد. درد ناشی از علائم بی‌خوابی مانند سندرم پای بی‌قراری (RLS) را تسکین می‌دهد، در حالی که به طور همزمان هرگونه عوارض جانبی مرتبط با این داروهای هومیوپاتی رایج برای بیماری‌های کودک را که شامل حالت تهوع ناشی از مصرف بیش از حد دارو می‌شود، کاهش می‌دهد - این گیاه را می‌توان با خیال راحت بدون نگرانی استفاده کرد زیرا خواص حداقلی آن دارد.

8. جینسینگ

برای قرن ها در طب سنتی چینی برای کمک به بی خوابی استفاده می شود. این گیاه کوتاه و آهسته در زیر تشک تأثیر می گذارد و دانشمندان پس از چندین مطالعه بالینی نیز معتقدند که از نظر تغذیه ای از سلامت انسان حمایت می کند در حالی که به طور کلی به عنوان یک مکمل غذایی از طریق چای دم کرده جینسینگ مصرف می شود که خواص آرام بخشی را نشان می دهد و به کاهش سرعت مغز کمک می کند و به شما اجازه می دهد. از طریق بی قراری شبانه یا خستگی ذهنی ناشی از استرس، زمان بیشتری برای خواب آرام داشته باشید

9. ریحان

گیاهی است که قرن ها در پزشکی برای کمک به بسیاری از بیماری ها از جمله تهوع، نیش حشرات، بثورات پوستی و برونشیت استفاده می شود، اثرات قابل توجهی در برابر اختلالات خواب دارد. این گیاه قدرتمند با کاهش اضطراب و همچنین استرس که می تواند مانع خواب آرام شما شود، باعث خواب بهتر می شود. همچنین درد و ناراحتی را در هنگام بیداری یا خواب تسکین می دهد!

10. خارمریم

اغلب یک "علف علف هرز" نامیده می شود، زیرا به طور وحشی در مراتع رشد می کند و می تواند برای گاوهای چرا کشنده باشد. با این حال رشد آن فواید درمانی برای انسان دارد بنابراین این علف هرز به یک گیاه دارویی مهم تبدیل می شود. گل‌های زرد سرشار از تریپتوفان هستند که سنتز سروتونین را تقویت می‌کند و باعث می‌شود افرادی که علائم افسردگی را دارند الگوهای خواب بهتری داشته باشند و همچنین بدون هیچ گونه عوارض جانبی از داروهای تجویزی که معمولاً با این بیماری‌ها همراه است، کمتر مضطرب یا بد خلق می‌شوند.

11. نعناع

اگر مشکل خواب دارید، سعی کنید قبل از خواب یک فنجان چای نعناع بنوشید. شل کننده طبیعی عضلات تنش ایجاد شده در بدن شما را کاهش می دهد و برای خواب آماده می شود و در عین حال با خواص ضد باکتریایی خود به هضم غذا کمک می کند! ممکن است نخواهید هیچ نوع دیگری بنوشید، زیرا برگ‌های نعناع وقتی به چای‌های خواب‌آلود مانند رازک یا گل شور اضافه می‌شوند، طعم را افزایش می‌دهند - فقط دفعه بعد (یا شاید هرگز) آنها را فراموش نکنید.

12. رازک

به عنوان یک گزینه درمانی موثر برای بی خوابی استفاده می شود زیرا حاوی ماده شیمیایی خواب آور متیل بوتنول است. در واقع، برگشت درپزشکان در دهه 1900 به بیماران توصیه می کردند چای بابونه را با رازک مخلوط شده در آن بنوشند. از آنجایی که این سبزی طعم تلخی دارد، اگر با بابونه مخلوط شود طعم بهتری دارد و به طور کلی معجزه می کند. 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

13. خشخاش

یک گل زیبا با خواص دارویی فراوان است. اگر به دنبال چیزی هستید که به کاهش درد شما کمک کند، این گیاه ممکن است همان چیزی باشد که پزشک دستور داده است!

این گیاه زینتی هم در آمریکا و هم در مکزیک منشأ دارد که با در نظر گرفتن فواید سلامتی مختلف آن را به یک انتخاب جالب تبدیل می کند - می تواند دردهای خفیف یا جراحات را تسکین دهد و همچنین ویژگی های آرام بخشی را ارائه می دهد که گاهی با داروهای تجویزی مانند والیوم (یا سایر داروهای مشابه) همراه است. برای کسانی که می خواهند اثرات قوی تری داشته باشند، همیشه چای دم کرده از گل های تازه وجود دارد.


چگونه از گیاهان برای خواب استفاده کنیم؟

گیاهان دارویی را می توان یک داروی خواب طبیعی در نظر گرفت. استفاده از آنها کاملا بی خطر است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. اما عاقلانه است که قبل از مصرف چای گیاهی یا استفاده از برخی گیاهان برای خواب، مطمئن شوید و با پزشک خود صحبت کنید. 


راه های زیادی وجود دارد که می توان از این گیاهان به طور موثر استفاده کرد. بدانید که چگونه می توانید گیاهان را برای خواب بهتر مصرف کنید:


نوشیدن یا مصرف

همه چیز با یک فنجان چای خوب شروع می شود. 1 قاشق غذاخوری از گیاه دلخواه (بابونه، اسطوخودوس، علف لیمو) را به 1 فنجان آب جوش اضافه کنید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی شعله ملایم دم بکشد. می توانید این چای را قبل از رفتن به رختخواب میل کنید تا اثربخشی آن را افزایش دهید. 


روغن درمانی

یکی دیگر از روش های شناخته شده برای استفاده از گیاهان برای خواب خوب، دم کردن آنها در روغن است. می توانید آن را به روغن نارگیل یا زیتون اضافه کنید و سپس آن را روی پیشانی، کف دست، سینه، پاها و سر خود استفاده کنید. این باید ترفندی را برای ایجاد یک خواب خوب در شب انجام دهد. 


حمام گیاهی

اضافه کردن چند قطره اسانس به آب نیز به آرامش فوری بدن کمک می کند. اگر تصمیم دارید چند لحظه اضافی را در وان بگذرانید، اضافه کنیداسانس تا حمام شما آرامش بخش باشد 


استنشاق درمانی

راه موثر دیگر برای بهره مندی از فواید گیاهان این است که چند قطره اسانس را در آب گرم اضافه کنید و به سادگی آن را استنشاق کنید. اگر این روش بیش از حد به نظر شما می رسد، باید سعی کنید از این روغن ها با دیفیوزر استفاده کنید. فوراً اتاق را با عصاره گیاهان پر می کند که شما را آرام می کند.


خطرات و اقدامات احتیاطی که باید قبل از استفاده از گیاهان در نظر بگیرید 

اکثر این گیاهان برای مصرف بی خطر هستند و به ندرت دارای عوارض جانبی هستند. اما همیشه ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است. از آنجایی که هر یک از این گیاهان برای آرامش و خواب دارای خواص و اثرات متفاوتی هستند،


نکاتی برای خواب بهتر

هنگام داشتن خواب خوب، رعایت بهداشت خواب بسیار مهم است. همه چیز در مورد پیروی از عادات خواب سالم است. هنگام تلاش برای تنظیم الگوی خواب باید این عادات را در نظر داشت. در اینجا چند نکته مفید برای بهداشت خواب وجود دارد که باید رعایت کنید. 

چرخه خواب را ثابت نگه دارید

مصرف کافئین را محدود کنید 

از وسایل الکترونیکی دوری کنید 

از چرت زدن خودداری کنید 


قبل از رفتن به رختخواب استرس خود را حل کنید 

از گیاهان چینی برای خواب گرفته تا پیروی از یک عادت خواب سالم، راه های زیادی برای درمان بی خوابی وجود دارد. و خوبی در مورد مصرف گیاهان این است که فرآیندهای بدن شما به طور طبیعی تنظیم می شود. این امر همچنین وابستگی به قرص ها را کاهش می دهد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی تصمیم می گیرید هر بیماری را با گیاهان درمان کنید، حتی گیاهان می توانند در صورت استفاده نادرست مضر باشند. حتماً با پزشک مشورت کنید تا در خطر باشید، به خصوص اگر قبلاً داروی دیگری مصرف می کنید.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی است و نباید جایگزین توصیه های پزشک یا سایر متخصصان پزشکی شود.

چگونه مشکلات خواب را به طور طبیعی حل کنیم؟

می توانید با پیروی از یک الگو یا روال زندگی سعی کنید چرخه خواب خود را بهبود بخشید. خوردن و خوابیدن در زمان مناسب تفاوت زیادی در اختلالات خواب ایجاد می کند. همچنین می توانید برخی از گیاهان ذکر شده در بالا را برای درمان بی خوابی، سریع به خواب رفتن و بهبود کیفیت خواب خود امتحان کنید. 

درمان های طبیعی برای بی خوابی

شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد داروهای گیاهی برای درمان بی‌خوابی خوب عمل می‌کنند یا اینکه مصرف آنها بی‌خطر است. از آنجایی که مکمل‌های گیاهی می‌توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند، در صورت استفاده از آنها، همیشه به پزشک خود اطلاع دهید.


ال تیانین و چای سبز

اسید آمینه ای به نام L-theanine که در برگ های چای سبز یافت می شود، این توانایی را دارد که اضطراب همراه با بی خوابی را خنثی کند. L-theanine نشان داده شده است که ضربان قلب و پاسخ های ایمنی به استرس را کاهش می دهد. L-theanine تولید سروتونین، هورمون احساس خوب را افزایش می دهد. L-theanine باعث برخی از تداخلات دارویی می شود. بنابراین مهم است که قبل از شروع مصرف دارو در مورد این مسائل صحبت کنید. ثابت شده است که ملاتونین در بین افرادی که به سختی به خواب می روند محبوب است. سروتونین، هورمون احساس خوب در شب هنگام کم شدن نور به ملاتونین تبدیل می شود. ملاتونین با موفقیت زیادی در افرادی که به طور منظم از جت لگ رنج می برند یا افرادی که در شیفت کار می کنند استفاده شده است. ملاتونین حدود 30 دقیقه طول می کشد تا عمل کند.


شرایط خواب

کم کردن نور اتاقی که در آن می‌خوابید و اطمینان از اینکه چراغ‌های سوسو زن از LED پنهان هستند، راه مطمئنی برای اطمینان از طبیعی بودن خواب است. موسیقی آرام آرام یک راه خوب برای به خواب رفتن است. بهترین کار این است که موسیقی ای نداشته باشید که اشعار آن را می دانید زیرا احتمالاً آنها را دنبال می کنید و ذهن خود را بیدار نگه می دارید. یک مجموعه روتین خواب داشته باشید که با وفاداری آن را هر روز دنبال کنید. مطمئن شوید که آن را در تعطیلات آخر هفته نیز دنبال کنید. چند ساعت قبل از ساعت خواب، استراحت را شروع کنید. نورها را کم کنید و اگر رایحه درمانی مورد پسند شما قرار گرفت، چند شمع یا چوب بخور روشن کنید. به تماس های تلفنی توجه نکنید مگر اینکه موضوع مهمی باشد. مطمئن شوید که تخت خواب شما راحت است و بالش از سر و گردن پشتیبانی می کند. اطمینان حاصل کنید که کودکان و حیوانات خانگی در رختخواب شما مشترک نیستند و فضای کمی برای شما باقی می گذارند. ملحفه ای که استفاده می کنید باید از نوع جاذب باشد. اتاق را در سمت سردتر نگه دارید زیرا دمای مطلوب باید حدود 10 درجه کمتر از دمای بدن شما باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده